Dag allemaal,
afgelopen week heb ik samen met Simon (een vriend van me) de handen uit de mouwen mogen steken en een Porsche Boxter S uit 2001 een full detail mogen geven.
Donderdag ochtend om 10u stonden we na een stukje rijden op de stoep en troffen daar een gewassen Boxter aan. In eerste instantie zag hij het goed uit, maar zodra hij een zonnestraaltje mee pikte kwamen de swirls te voor voorschijn. Eerst een rondje om de auto gelopen en onder het genot van een bakkie koffie over de Porsche gepraat met Bart (eigenaar). Om 10.30 zijn we van start gegaan!
-Auto afspoelen met de tuinslang en wassen met 2 emmers en een flinke scheut dreft en APC. Ondertussen ook alle kieren en sponningen meegenomen.
-De velgen schoongemaakt met enkele borstels en oude washmitts
-Velgen behandeld met IronX.... drama!!!!
-Enkele delen van de auto (motorkap en achter de wielkasten) ook maar met IronX gedaan.
-De auto gekleid met Mequiars klei en Poorboy's spray and wipe 1:2 aangelengd.
Hierna hebben wij de auto officieel "schoon" verklaard.
Op de foto's ziet hij er al redelijk strak uit...
Het startpunt was een zwarte auto met weinig lakbeschadigingen maar onder de swirls. Ik heb gelijk zwaar geschut ingezet en Inizio op de gele pad met de Dap gehanteerd. Dit bleek direct de combi te zijn om 90% swirl correctie te krijgen. Voor volledig herstel was een rotary met wellicht een wollen pad nodig geweest, maar deze heb ik helaas nog niet in mijn persoonlijke collectie zitten. Na de Inizio op geel heb ik de auto na behandeld met Finale op oranje om een goede diepe glans te krijgen. Het liefste had ik nog 1 extra tussenstap willen uitvoeren (Mezzo op oranje en daarna Finale op wit), dit was helaas niet haalbaar gezien het tijdsaspect. Na het rondje finale was het echter duidelijk dat dit alsnog het gewenste resultaat bood.
Ondertussen heeft Simon de hele binnenkant aangepakt. Stofzuigen, Natural Look, ruiten doen, matten met Mothers Upholstery.
Inmiddels was het etenstijd en na een goede maaltijd zijn we verder gegaan met de auto te waxen: Meguiars M16 voor zijn belachelijke goede en diepe wetlook glans.
Na de M16 zijn de puntjes op de i gezet:
-velgen nogmaals reinigen met Mequiars - Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner.
-Velgen in de Rimwax
-Trims met PB trimrestorer
-Ruiten aan de buitenkant
-Kofferbakken (voor en achter) gezogen en schoongemaakt met APC en nabehandeld met trimrestorer.
Helaas te donker voor goede foto's...
Het resultaat mag er zijn! Het had nog beter gekund, maar dat kan niet in 1 dag! Bart (eigenaar) was er heel blij mee en zeer verrast wat er gedaan kan worden met "poetsen". Het was in ieder geval een topdag!!!
afgelopen week heb ik samen met Simon (een vriend van me) de handen uit de mouwen mogen steken en een Porsche Boxter S uit 2001 een full detail mogen geven.
Donderdag ochtend om 10u stonden we na een stukje rijden op de stoep en troffen daar een gewassen Boxter aan. In eerste instantie zag hij het goed uit, maar zodra hij een zonnestraaltje mee pikte kwamen de swirls te voor voorschijn. Eerst een rondje om de auto gelopen en onder het genot van een bakkie koffie over de Porsche gepraat met Bart (eigenaar). Om 10.30 zijn we van start gegaan!
-Auto afspoelen met de tuinslang en wassen met 2 emmers en een flinke scheut dreft en APC. Ondertussen ook alle kieren en sponningen meegenomen.
-De velgen schoongemaakt met enkele borstels en oude washmitts
-Velgen behandeld met IronX.... drama!!!!
-Enkele delen van de auto (motorkap en achter de wielkasten) ook maar met IronX gedaan.
-De auto gekleid met Mequiars klei en Poorboy's spray and wipe 1:2 aangelengd.
Hierna hebben wij de auto officieel "schoon" verklaard.
Op de foto's ziet hij er al redelijk strak uit...
Het startpunt was een zwarte auto met weinig lakbeschadigingen maar onder de swirls. Ik heb gelijk zwaar geschut ingezet en Inizio op de gele pad met de Dap gehanteerd. Dit bleek direct de combi te zijn om 90% swirl correctie te krijgen. Voor volledig herstel was een rotary met wellicht een wollen pad nodig geweest, maar deze heb ik helaas nog niet in mijn persoonlijke collectie zitten. Na de Inizio op geel heb ik de auto na behandeld met Finale op oranje om een goede diepe glans te krijgen. Het liefste had ik nog 1 extra tussenstap willen uitvoeren (Mezzo op oranje en daarna Finale op wit), dit was helaas niet haalbaar gezien het tijdsaspect. Na het rondje finale was het echter duidelijk dat dit alsnog het gewenste resultaat bood.
Ondertussen heeft Simon de hele binnenkant aangepakt. Stofzuigen, Natural Look, ruiten doen, matten met Mothers Upholstery.
Inmiddels was het etenstijd en na een goede maaltijd zijn we verder gegaan met de auto te waxen: Meguiars M16 voor zijn belachelijke goede en diepe wetlook glans.
Na de M16 zijn de puntjes op de i gezet:
-velgen nogmaals reinigen met Mequiars - Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner.
-Velgen in de Rimwax
-Trims met PB trimrestorer
-Ruiten aan de buitenkant
-Kofferbakken (voor en achter) gezogen en schoongemaakt met APC en nabehandeld met trimrestorer.
Helaas te donker voor goede foto's...
Het resultaat mag er zijn! Het had nog beter gekund, maar dat kan niet in 1 dag! Bart (eigenaar) was er heel blij mee en zeer verrast wat er gedaan kan worden met "poetsen". Het was in ieder geval een topdag!!!
Laatst bewerkt door een moderator: