• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Porsche Boxter S

Cyruzzz

Detailing addict
14 okt 2010
186
62
Dag allemaal,

afgelopen week heb ik samen met Simon (een vriend van me) de handen uit de mouwen mogen steken en een Porsche Boxter S uit 2001 een full detail mogen geven.

zdtt.jpg


4zwu.jpg



Donderdag ochtend om 10u stonden we na een stukje rijden op de stoep en troffen daar een gewassen Boxter aan. In eerste instantie zag hij het goed uit, maar zodra hij een zonnestraaltje mee pikte kwamen de swirls te voor voorschijn. Eerst een rondje om de auto gelopen en onder het genot van een bakkie koffie over de Porsche gepraat met Bart (eigenaar). Om 10.30 zijn we van start gegaan!

-Auto afspoelen met de tuinslang en wassen met 2 emmers en een flinke scheut dreft en APC. Ondertussen ook alle kieren en sponningen meegenomen.

tvgx.jpg


naqa.jpg


-De velgen schoongemaakt met enkele borstels en oude washmitts
-Velgen behandeld met IronX.... drama!!!!

w6fz.jpg


rpl0.jpg



-Enkele delen van de auto (motorkap en achter de wielkasten) ook maar met IronX gedaan.
-De auto gekleid met Mequiars klei en Poorboy's spray and wipe 1:2 aangelengd.

Hierna hebben wij de auto officieel "schoon" verklaard. :)

29hk.jpg


jhgv.jpg

Op de foto's ziet hij er al redelijk strak uit...

Het startpunt was een zwarte auto met weinig lakbeschadigingen maar onder de swirls. Ik heb gelijk zwaar geschut ingezet en Inizio op de gele pad met de Dap gehanteerd. Dit bleek direct de combi te zijn om 90% swirl correctie te krijgen. Voor volledig herstel was een rotary met wellicht een wollen pad nodig geweest, maar deze heb ik helaas nog niet in mijn persoonlijke collectie zitten. Na de Inizio op geel heb ik de auto na behandeld met Finale op oranje om een goede diepe glans te krijgen. Het liefste had ik nog 1 extra tussenstap willen uitvoeren (Mezzo op oranje en daarna Finale op wit), dit was helaas niet haalbaar gezien het tijdsaspect. Na het rondje finale was het echter duidelijk dat dit alsnog het gewenste resultaat bood.

e4fi.jpg


3nj2.jpg


a344.jpg


dyw7.jpg


5imo.jpg


vp9p.jpg


q2d5.jpg



Ondertussen heeft Simon de hele binnenkant aangepakt. Stofzuigen, Natural Look, ruiten doen, matten met Mothers Upholstery.

Inmiddels was het etenstijd en na een goede maaltijd zijn we verder gegaan met de auto te waxen: Meguiars M16 voor zijn belachelijke goede en diepe wetlook glans.

Na de M16 zijn de puntjes op de i gezet:

-velgen nogmaals reinigen met Mequiars - Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner.
-Velgen in de Rimwax
-Trims met PB trimrestorer
-Ruiten aan de buitenkant
-Kofferbakken (voor en achter) gezogen en schoongemaakt met APC en nabehandeld met trimrestorer.

f8lt.jpg


Helaas te donker voor goede foto's...


Het resultaat mag er zijn! Het had nog beter gekund, maar dat kan niet in 1 dag! Bart (eigenaar) was er heel blij mee en zeer verrast wat er gedaan kan worden met "poetsen". Het was in ieder geval een topdag!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie detail! :cool: Het resultaat lijkt goed te zijn, jammer dat je geen detail voor-en-na-foto's hebt. Velgen doe ik zelf eigenlijk altijd als ik de auto was. Hoezo heb je er voor gekozen de ze als laatste te reinigen?
 
Wat een prachtig, diepe wetlook weer!
Hoe verwerkte de finale op een oranje pad, aangezien het een wat zwaardere cutting pad betreft?
Anyway, door deze detail ben ik toch wel weer een beetje nieuwsgieriger geworden naar de M16 van Meg's. Mooie detail!
 
Jammer van de redelijke grove stappen maar ziet er weer zeer goed uit voor een 2001!
Wolletje op een DAP gaat ook prima hoor.

Leuk ook die (garage-) 944 in (zermatt?) silber en ook dezelfde onderspoiler als die klassieker van mijn pa sinds 1983.. ;)
 
De glans ziet er idd super uit!

De velgen zijn idd twee keer gewassen. Eerst voor de IronX en toen we gingen waxen hebben we ze nog een keer gewassen omdat we een aantal keer in en uit de garage zijn gereden en we niet wilden dat we vuil met het waxen in de velgen zouden wrijven.

De grote stap van Inizio op geel naar Finale was idd jammer. Mezzo tussendoor zou ideaal zijn. Toch ging dit prima en is het resultaat goed te noemen.

Wollen pad staat op de verlanglijst! Komt de volgend bestelling mee ;)

Die 944 is erg leuk! Scherp oog! Deze is helaas verkocht door Bart, met pijn in zijn hart...
 
Heb zelf een 3.0L 944S2 met alles erop en eraan gehad en die van mijn vader ben ik mee opgegroeid, die gaat ook nooit meer weg en neem ik in alle gevallen over!
(176000km originele 944, helemaal in zeer nette staat behalve dat ik hem nog is wil detailen maar wel al met extractor behandeld!)

1a5b.jpg


(ik klus en detail nog altijd bij mijn ouders thuis hehe)

Een Boxster heb ik ook over getwijfeld maar ik wil altijd een Coupe, geen cabrio dus toen maar voor een nette TT gegaan en hopelijk ooit een een Cayman S ;)

Eigenaar kan toch tevreden zijn, zeker weten!
Van binnen ook helemaal gaaf nog?
 
keurig hoor !
Porsche lak is echt knetter hard... vooral op het kunststof...
heb er ook eens één gedaan... https://forum.Carclean.com/cc_postst13389/Porsche-Boxster-S.aspx

JW
 
de ene porsche is de andere niet Struikie.
Ken heel wat gevallen van 'sticky paint' bij porsche...
 
Dat hoeft niets met de hardheid van de lak te maken te hebben ;)
Wanneer vliegen of andere rottigheid maar genoeg tijd krijgen om in te branden, kun je ze uiteindelijk helemaal niet meer wegkrijgen.

Anyways, back on topic... Zonde van de hele grote stap qua polish...
Tipje voor de volgende keer in een soortgelijke situatie wellicht, finishen met wit en Mezzo zal waarschijnlijk beter bevallen dan de combi die je hier gebruikt hebt.
De Finale zal door de cuttingfactor van de oranje pad amper werk hebben kunnen doen denk ik...
Maaarrr, de resultaten zien er toch netjes uit hoor ;)
 
Ziet er goed uit!
Zelf zou ik inderdaad ook liever hebben gefinished met Mezzo denk ik. Hoewel Finale er altijd nog een stapje bovenop doet qua glans/reflectie, maar had dan ook voor een lichtere pad gekozen.

Is er nog een reden dat je dreft en apc gebruikt tijdens het wassen?
Hoezo waren de velgen drama?
 
Idd jammer van de polijststap. Heb ook nog een testspot gemaakt met Finale op wit om te eindigen, maar oranje was beter.

Dreft gebruik ik altijd als ik ga polijsten omdat het de auto in combinatie met APC heel goed ontvet en het polijstmiddel dan makkelijker afneemt. Geen idee of meer mensen dat zo doen, maar bij mij bevalt het beter dan wassen met BTBM of andere shampoo.

Velgen waren erg vies :p haha