• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail - Porsche 911 GT3 (Inwinnen advies)

De cones hebben inkepingen (beetje vergelijkbaar met Kompressor pads), waardoor ze gevoeliger zijn dan cones zonder die inkepingen.
Het is natuurlijk ook maar hoe je met je spullen omgaat. Als je met beleid je spullen gebruikt, zullen die langer meegaan dan wanneer je als een dolle langs randjes en uitsteeksels gaat. Hetzelfde geldt voor polijstpads. Ik heb hier verhalen gelezen van mensen die pads bij bosjes afschreven.
Zelf heb ik niet zoveel last van slijtage bij mijn zwarte cone. Ook niet bij mijn polijstpads. Alleen bij een enkele Kompressor pad is er weleens een segmentje beschadigd.
 
@Zluytr - Hmmm... Bij de Sandwich Spider pad, die zwart/witte, word het slijpende foam wel zacht, maar dat zwarte blok waar dat aan vast zit is knetterhard. Bij mij blijft de hele pad daardoor zo stijf als een plank.

De 'normale' Spiderpad is ook veel stugger als de foam pads en zelfs daar kon ik bepaalde panelen niet lekker doen. Je polijst dan vaak met de randen van je pad omdat het midden boven het oppervlakte hangt.


Greetz
 
Voor mij is de zwart witte de "normale spiderpad"... Die is op de markt gebracht als pad voor de S3.

Ik denk niet dat een mf veel fijner gaat werken met al die rondingen.. Maar dat is aan jou natuurlijk! (Jij bent immers de detailing chief ;))
 
How how, ik heb mijzelf niet die titel gegeven, haha!

Ik zal nog eens goed rondneuzen voor pads. Ik had namelijk de Sandwich pad geadviseerd gekregen i.c.m. S3 om mijn BMW's harde lak aan te pakken. Deze pad slijt behoorlijk snel en door de haakse rand helemaal.
Vervolgens kreeg ik op de SDD te horen bij de Scholl-stand dat de zwart/witte pad inderdaad veel klachten kreeg en de nieuwe Spiderpad nu slijtvaster was, afgeronde rand en uit 1 stuk foam.
Ik kreeg een fles S20 en een Spiderpad kado, zodoende heb ik nu 1 Spiderpad van Scholl.

Naja, ik zal de eigenaar maar is gaan contacten of hij 't blok er al uitgehaald heb, haha! Kan ik aan de gang.


Greetz
 
Heya Peeps!

De kogel is door de kerk, dus ik kan gaan bestellen. De eigenaar heb ik via de CC-website een aantal dingen laten zien, zoals de Gyeon Rim en de Nanolex Si3D coating. Ik legde hem uit dat een MOHS coating aan de prijs is, erg goede eigenschappen heeft, maar voor het weinige gebruik van de Porsche nogal overkill is.

Met name de goede bescherming en eigenschappen van een coating is wat mij aansprak en uiteindelijk ook de eigenaar. Dus de Nanolex voor het lakwerk en de Gyeon Rim voor de velgen.


Echter ben ik tegen wat vreemds aangelopen. Bij de eerste bezichtiging, toen ik ook een testspot maakte, leek de lak op zich in prima staat. De tweede keer nam ik nog wat foto's MET FLITSER omdat de eigenaar de auto gewassen had en ik al weer veel krasjes zag zitten. Met name op het deel wat ik gepolijst had. De eigenaar wast verkeerd en toen ik vroeg wat hij nou precies deed i.v.m. de nieuwe krassen, legde hij mij uit dat hij met een grote trekker de auto droogde... :eek:

Toen ik dus een foto maakte zag ik ineens defecten die wel dondersveel op polijstbanen en/of hologrammen lijken. Wij beide waren enorm verbaasd, want op het blote oog, met extra verlichting en zelfs met je oogbal op de lak, zag je he-le-maal niks! Ik ben met mijn telefoon + flitser de auto eens rondgelopen en vond meer plekken waar je deze defecten ineens zag;


Ik begon bij de spoiler. Hier zag ik als eerst de waskrasjes.

20160105_185643_zpsiwau7wtp.jpg



Vervolgens maakte ik een foto van de linker heup. Op dit paneel deed ik een testspot. (Nét buiten beeld, onder)

20160105_185702_zpsctz2vnjp.jpg



(Banen in een deel van wat er gepolijst was)

20160105_185720_zpsfqdbkct2.jpg



Ik vond dit zó raar. Uiteindelijk dacht ik dat er door de reflectie van de flitser in de lak misschien strepen ontstonden in de foto zelf.
Ik liep toen eens rond de auto en nam meer foto's.


Voorzijde dak, bestuurderskant.

20160105_185800_zpsza2d7azl.jpg



Achterzijde dak, bestuurderskant.

20160105_190239_zps2zvrvjvx.jpg



Nogmaals, deze defecten hebben wij beide niet eerder gezien. In de garage hangen TL-bakken en we gebruikten ook een LED-lamp om de boel goed te bekijken. Met name de eigenaar heeft goed gekeken, want die zocht naar schuurkrassen onder de lak die hij ooit had gezien. Uiteindelijk niet gevonden.


De eigenaar wist niet meer zeker of hij er ooit met zijn Rotary overheen is geweest. De banen die nu blijkbaar het licht van de flitser verstrooide, zijn ook nooit eerder opgevallen. Zouden dit polijstbanen o.i.d. kunnen zijn die dan héél licht aanwezig zijn, ofso?


Thanx!

 
Verschillende soorten licht (TL, LED, Xenon, gasontladingslamp) kunnen verschillende defecten 'aan het licht brengen' (pun intended).
Toen ik de foto's zag zonder de tekst gelezen te hebben, moest ik eigenlijk aan hologrammen denken, maar geen idee wat die fancy trekker van de eigenaar op de lak heeft gedaan.
 
Ik heb ook géén idee... Vond het ook wel apart dat ik de testspot gedaan had en daar nu ook lichtelijk wat van die ''banen'' overheen lopen. Alhans, zo leek het even.

Greetz
 
dat zijn inderdaad polijstbanen.
zijn een hel om met kunstlicht te zien, maar eens buiten in de zon zeer goed te vinden.
Ik heb speciaal daarvoor een Led lamp gekocht vorig jaar, en heb een manier gevonden (lees: een bepaalde hoek in de lamp kijken) om ze te zien.

Nu, wanneer je met je dap werkt zouden die hologrammen ook weg moeten zijn...

Voor Porsches gebruik ik de 3" (op de rupes mini) en 5" (op de 21) microvezel pads van Megs.
2 hits en klaar, waxen doe ik ook met de Microfibre pads (Finnishing) van Megs.

Vergeet geen foto's te maken van je resultaat!!
;)
 
@Quantoxx, als je nig geen spotlamp hebt zou ik je aanraden om deze ook te kopen met je bestelling. Bijvoorbeeld de Monello Faro. Dit soort lampen geven ook moeilijk zien bare effecten weer zoals bv hologrammen. Echt een musthave met detailen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Zoals @tembaco ook al aangeeft is zo'n Faro wel een prettig stuk gereedschap.
Jaren lang zonder gedaan maar nu sinds een tijdje ook gekocht en elke detailbeurt komt ie weer tevoorschijn!
Zeker bij kostbare auto's met onduidelijke achtergrond mbt lakwerk en correcties kan het een fijn hulpmiddel zijn zoals je nu ook gemerkt hebt.
De "zoom" funtie van de Faro vind ik ook zeer prettig.
 
Zoals te lezen is in post #23, lijkt het me vrij sterk dat er hologrammen zijn ontstaan door het gebruik van de DAP. (Voor zover ik terug kon lezen)

Denk eerder dat de was/droog techniek van de eigenaar de schuldige is.