• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Inwinnen advies handmatig detailen

Als je een goedkopere alternatief wil alsmdetail spray, kijk dan als je blieft voor de born slippy van dodo in plaats van citrus bling. Ik heb beide uitvoerig getest en de dodo variant glijd echt veel beter en geeft minder maring.

Het na deel van de born slippy is dat je de auto een extra keet moet wassen omdat hii een vettig laagje achter laat maar dat is beter dan maring.

S&W is ook ideaal als clay lube.
 
Ik heb weer een gallon van Spray&Wipe in huis gehaald. Superspul!

@Remke - Ik zou de kleiSET afstrepen en de losse klei nemen + Spray&Wipe als glijmiddel én detailerspray. Met deze spray kan je letterlijk alles doen en ruikt voor mij lekker!
Ook is wassen niet nodig als je met dit spul gekleid hebt en hebt afgenomen.

Goede keus om te zeggen dat je niet gaat polijsten, maar wél op zijn minst gaat cleanen.

Trouwens, waarom heb je het idee dat de lak zo dun is?


Greetz
 
@Quantoxx Omdat ik het idee heb dat de lak niet overal helemaal dekt ...... ik heb soms het gevoel dat ik een zwarte waas van de ondergrond erdoor zie... kan ook aan mij liggen hoor ben geen expert..

Dan denk k dat ik inderdaad voor de spray en wipe ga.. en de losse klei.

thanks voor de tips. :)
 
Dan moet je wel paneel voor paneel kleien en afdrogen.
Voordat ik rond ben, is het eerste paneel al opgedroogd, weet niet wat er dan gebeurt als je opgedroogde clay lube gaat wegvegen.
 
Ja, ik waste hem eerst altijd na het kleien of op zijn minst afspuiten. Toen werd ik hier op het forum voor gek verklaard. Ik zou namelijk simpelweg de boel kunnen afnemen.

Daarna moest er perse gewassen worden om eventueel losgekomen vuil te verwijderen.

Daarna de stelling dat ik per paneel de boel moest afnemen.

Enzovoorts...


Tegenwoordig bekijk ik simpelweg de mate van vervuiling en hoe de klei zich gedraagt op de lak. Mocht ik opmerken dat de lak misschien wel een tweede wasbeurt had kunnen gebruiken of dat de klei behoorkijk veel oppakt, dan wik ik hem nog wel eens opnieuw wassen.

Zo kun je vanalles bedenken qua aanpak.
 
Nauw dan ben ik maar gek, na kleien gaat de HD reiniger mooi nog een keer aan, en spuit ik de auto schoon.

En heb ik met polijsten last gehad van een boel stof, dan gaat de HD reiniger nadat de auto in de wax is gezet ook nog aan, en is het stof uit alle kieren en naden weg.
 
Wij wassen de auto ook wel eens als we klaar zijn met polijsten om na het drogen de auto helemaal af te nemen met Gyeon prep/Carpro Eraser.
 
Na het polijsten doe ik het ook wel eens ja, vooral als ik de auto zwaar heb moeten compounden. Dit om al het polijststof overal tussenuit te spoelen. Vind het toch altijd een beetje "eng" om polijststof met een kwast uit de naadjes te halen. Heb toch altijd het idee dat dat krassen kan geven.

Verder klei ik inderdaad de auto paneel per paneel, dak deel ik in vieren enz. en na elk stukje dat ik gekleid heb neem ik de claylube af. Na het wassen droog ik de auto ook nooit. Kost je dan wel wat doeken op een auto maar bespaard je wel een keer extra wassen/drogen.

@Remke Als je een keer in de buurt van Tiel bent, mag je mijn lakdiktemeter wel eventjes lenen. Dan zie je gelijk of de auto echt zo dun gespoten is.
 
Je wax kan idd over een glaze.

Polijsten met finale met de hand kun je prima doen ongeacht de dikte van de lak, vermoed dat je elleboog gewricht het eerder begeeft dan de blanke lak.

Ziet er verder prima uit hoor, nog wel even een valet pro kwast meenemen voor de apc.
Niet teveel twijfelen en gewoon aan de slag gaan. Mocht je iets missen plaats je gewoon weer een nieuwe bestelling en heb je de volgende beurt weer iets nieuws om uit te proberen. Ik vermoed toch dat er nog vele bestellingen zullen volgen..
Bestel ook even een lege sprayfles mee als je van plan bent de citrus bling te verdunnen.
 
Bedankt Johnny.

Ben nu even aan 't wachten op een actie van 15% ofzo:p scheelt een hoop haha
 
Mensen,
Als ik dit aanschaf:
1 3M - 3434 afplaktape - 38mm breed
1 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
1 Poorboys World - Professional Polish - 473ml
1 Poorboys World - Black Hole - 473ml
1 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
4 Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
2 Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
1 Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
1 Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay.
1 Gyeon - Q²M Smoothie Wash Mitt
1 Gyeon - Q²M Silk Dryer XL - 70x90cm
1 Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack


en ben al in bezit van Meguiar's nummer 16 en goldclass als wax en poetsmiddel ben ik eigenlijk compleet toch?
heb al 3 monello doeken
heb al een washmit voor de onderkant

Dit zou genoeg moeten zijn toch?
 
Afplaktape zit al bij het DAP pakket, of je moet een extra rol tape willen hebben.
Misschien nog handig om een spuitfles erbij te nemen om de APC of Spray en Wipe in te verdunnen.
(ik miste deze zelf naderhand wel).

https://www.Carclean.com/product/Monello/Lege_fles_met_maatverdeling_en_sprayer_700ml_LFMS700_102540
 
klopt maar heb een extra genomen die tevens wat breder is.
heb de fles aant lijstje toe gevoegd..