• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail - Porsche 911 GT3 (Inwinnen advies)

Hey @Aficior ,

Ik heb zojuist de eigenaar gesproken en ik ga maandagavond bij hem langs om de huidige staat van de auto op te nemen en dan kan ik ook meteen een testspot maken om te kijken of ik met mijn DAP genoeg kan corrigeren. Ik neem dan enkele pads en compounds mee;

Raffini foam - Geel/Oranje
Scholl Spiderpad

Monello Veloce/Mezzo
Scholl S3/S20

Althans, ik hoop dat ik nog wat S3 heb liggen...

Als ik, hopelijk, met mijn DAP de nodige correctie behaal, bestel ik de dingen die ik nodig heb. Zoals wat meer padjes voor op de 3,5'' plate, etc.

Thanx voor alle info!


Greetz
 
Hey Peeps,

Ik ben zojuist bij de Porsche wezen kijken en ik was redelijk verbaasd over de goede staat van de lak. Op het oog geen zware defecten, op een 2-3 opvallendere krasjes na. Uiteraard ligt de auto wel in een soort waas van hele fijne krasjes/swirls, maar zelfs dit is niet overduidelijk aanwezig op het oog.

Ik heb een testspot gedaan, beginnend met Foam Oranje + Mezzo. Dit haalde wel wát uit, maar om zo nou de hele auto te moeten doen, nee.

Ik schaalde op naar Foam Geel + Veloce. Hier kwam ik al een stuk verder mee, maar ik had het idee dat er nog erg veel fijne krasjes overbleven en de lak nog wat transparanter moest kunnen.

Inmiddels had ik dus al een goede hit gedaan met Mezzo + Veloce, maar was benieuwd hoe de combinatie Foam Geel + Schooll S3 zou werken.
Dit werkte opnieuw een stukkie beter, maar nogmaals, om zo de hele auto te moeten doen... Opnieuw bleef ik fijne krasjes/swirls nog zien waarvan ik zeker wist dat ze weg konden.

Als laatste probeerde ik Spiderpad + S3 en hier haalde ik bij de eerste hit het meeste resultaat bij. Na een 2de hit hield ik een mooi strak paneel over met op een enkele plaats nog een krasje.


Ik vond de lak vergelijkbaar met mijn eigen BMW lak en bijv. de lakken van een tweetal Seat Arosa die ik recent gedaan heb. Althans, ik kreeg hetzelfde gevoel: Hard, met de DAP een hééél eind kunnen komen, maar die laatste paar krasjes krijg ik maar niet minder.

Vóór het polijsten;

20151228_195238_zpsyisy0qrx.jpg


20151228_195249_zps2ct5n55q.jpg



Scholl Spiderpad + S3

20151228_200412_zpsbwjpqx04.jpg



Na polijsten en ontvetten; Verschil is redelijk duidelijk. Lak is buiten de vele swirls/krasjes/verwering om in prima staat.

20151228_202027_zps8pqgcbkh.jpg


20151228_202144_zpstj51muxo.jpg




Na 2 goede hits; Enkele dunne krasjes die niet veel voor lijken te stellen, toch krijg ik ze niet minder na de 2de hit.
(In de witte streep van de TL-balk, net onder de polijstresidu. Kreeg 'm na enkele minuten pas op de foto)

20151228_202423_zpsmspqiubt.jpg



@SanderBakker - Dit zijn dezelfde dunne klote-krasjes die wij in de motorkap van jouw Seat Leon na meerdere hits met de Rotary ook niet minder kregen.


Samen met de eigenaar hebben we besloten om er een mooi projectje van te maken. Zo kan ik op mijn gemak, in zijn garage, de auto behandelen met mijn DAP + Spiderpad + S3. Achteraf kunnen we samen de auto eens goed bekijken en als de eigenaar nog iets opmerkt (Hij was al behoorlijk tevreden), dan dit lokaal aanpakken óf een oplossing zoeken.

Als bescherming gebruik ik simpelweg een wax zoals de 476S. De auto staat altijd gestald in de garage en er word vrij weinig mee gereden. In de zomermaanden zou ik dan een wax kunnen aanbrengen om wat meer warmte te creëren.

De lederen stoelen (en dashboard) zagen er ook niet slecht uit, maar zouden best wat liefde en bescherming kunnen gebruiken. Ik heb dit echter nog nooit gedaan, maar heb een tijd geleden vernomen dat de LeatherTech Care Kit van Mothers een mooi setje is?

Voor de kofferruimte wilde ik Gyeon Trim gebruiken. Dit omdat er bij (deze) Porsche hier een kunststof bak in ligt waar het water van de vooruit in word afgevoerd. Misschien dat een product als AutoGlym Vinyl & Rubber Care ook voldoet, maar ik dacht dat een coating het kunststof beter beschermt tegen dit water.

De motorruimte wilde ik behandelen met AutoGlym Vinyl & Rubber Care. Werkt tot op heden ook goed in mijn motorruimte.

Banden behandelen met Gyeon Tire.

Velgen behandelen met een wax of sealant.


Greetz
 
Leathertech setje is echt fijn spul zowel de cleaner als de crème .
Die fijne krasjes zou je als eerste locaal kunnen aanpakken met een 4" mf pad op je DAP.
 
Wel erg fijn dat je er je rijd op kan nemen. Ik zou hetzelfde doen als Ric325i zegt. Deze diepere krasje lokaal aanpakken. Met een spotpad.

Als je de lak dikte kon meten zou super zijn natuurlijk en eventueel wetsanden in overleg met de berijder op zo'n auto.
 
Vergis je niet hoe diep die "dunne kl#te krasjes" soms kunnen zijn. Dat valt vaak echt niet mee om ze voor de 100% eruit te krijgen.
De vraag is of je dat ook moet willen aangezien de auto langer mee moet dan vandaag en het een plek is waar je snel krasjes ziet. Je wilt dus nog wel wat lak over houden voor de volgende keer. Maak je niet te druk erom, buiten in het daglicht zie je ze bijna niet.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Hey Peeps,

Allereerst wil ik vele van jullie bedanken voor de reacties en priveberichten!

@Dibbuz - Hier vergis ik mij vaak in. Zo ook op mijn BMW waarvan ik weet dat de lak hard en nog ruim aanwezig is, dus kan mij er goed op uitleven. Echter kom ik tot een aardig resultaat, maar juist dát zorgt ervoor dat je de kleinere dingen gaat zien.
Mijn BMW is aardig afgetrapt in zijn 18-jarige leven, maar zo ziet hij qua lak niet uit! Toch weet ik dat er her-en-der nog van die vage kleine kl0te-krasjes zitten die ik ook met een Rotary niet weg kreeg.

Ik heb de eigenaar uitgelegd dat ik misschien wel ergens een Rotary kan lenen ofso, maar dan is het nog maar te bezien of ik dan wél dat laatste beetje correctie krijg. En daarbij vond ik het onnodig om het risico te lopen om ''teveel'' blanke lak weg te halen + de eigenaar zag een coating niet zo zitten omdat er bij eventuele toekomstige defecten je dan de coating moet polijsten + het is een hobby-auto waarvan de eigenaar (en ik) liever regelmatig wassen en 1-2x per jaar een opfris-polijstbeurtje doen. Vandaar dat ik met de DAP + SPiderpad/MF de boel ga aanpakken en zo minimaal lak verwijder en hopelijk tóch tot een behoorlijk strak resultaat kom.

Beschermen met 476s of misschien gewoon 845 (ëcht winter verwacht ik niet meer) en dan misschien voor de zomermaanden een wat warmere wax.
915 ofso, maar is aan de prijzige kant.


Greetz
 
Vergis je niet hoe diep die "dunne kl#te krasjes" soms kunnen zijn. Dat valt vaak echt niet mee om ze voor de 100% eruit te krijgen.
De vraag is of je dat ook moet willen aangezien de auto langer mee moet dan vandaag en het een plek is waar je snel krasjes ziet. Je wilt dus nog wel wat lak over houden voor de volgende keer. Maak je niet te druk erom, buiten in het daglicht zie je ze bijna niet.

Helemaal gelijk was ook een suggestie. Dat bedoelde ik een beetje met de berijder overleggen ivm hoelang die de auto wilt blijven rijden. 100% lukt niet vaak maar het gaat om de details heAuto werd ook voor circuit gebruikt. Was ik ook even vergeten.
 
CTG-LED2115 is de fabrikantcode. Je kunt het artikel nog wel vinden op Carclean. Misschien iets soortgelijks bestellen via een Chinese website?
 
Hey Peeps!

Ik ben een opsomming van producten aan het maken voor de Porsche. Ik wilde met S3 aan de slag i.c.m. Spiderpad of een dikkere MF-pad om de vele rondingen beter te kunnen raken. Ná deze corrigerende hit wilde ik ook nog een Finishing Polish gebruiken. Mijn Finale is bijna op en wilde nu een product van Scholl proberen.

Heb ik dan de S30 nodig of de S40?

Scholl Concepts:
Duits polijstmiddel met poeder technologie. Gemakkelijk in gebruik. Hoe hoger het getal hoe milder het polijstmiddel in de S-serie.
Met name de S3 en S30 zijn toppers.S3-S17+-S30+ zijn vergelijkbaar in grofte met Veloce-Mezzo-Finale. S40 is nog milder en meest geschikt voor donkere lakken.

In het algemeen, dus niet alleen voor deze Porsche, zou ik dan moeten gaan voor de S30, lijkt mij?


Ook wilde ik een cone gaan gebruiken voor de velgen. (Polijsten) Op de CC-site staan er 3, waarvan 2 finishing zijn. Is de cutting-cone (geel) niet te grof o.i.d.?



Thanx
 
Ik zou idd voor de s30 gaan na de S3.

Ik denk dat een spiderpad zich wat makkelijker vormt naar de rondingen van de Porsche dan een mf pad.
 
@Zluytr - De Scholl Spiderpad is de hardste pad die ik heb, op de harde Sandwich Spiderpad na dan. :worried: Een Foam pad ging op zich wel, die kon ik nog wel in een ronding krijgen, maar dan druk je ook weer wat harder als nodig is.

Er zijn ook MF-pads die dikker en zachter zijn, maar helaas niet bij CC verkrijgbaar.

De S30 zou dan mijn Finale gaan vervangen.


Greetz
 
De sandwich spiderpad is hard... Maar word tijdens het polijsten zachter en vormt zich dan een stuk beter om de rondingen dan een mf cutting pad.
 
S30 is voor mij zeker een supergoede vervanger voor finale.
Werkt zeer prettig en neemt makkelijk af.