• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail Porsche 911S - MY1976 - Hellgelb (Dtld by Aficior)

Hè bah wat een cliffhanger!
Ik had toch echt gehoopt dat je 'm vandaag ging polijsten.
Zucht.... Wachten op de update dan maar
 
Dat gaat er weer heel netjes uitzien! Dat weet ik zeker!
Alleen is de kleur geel niet de eerste beste kleur die ik bij een Posche zou doen denken. De glans zit hem in de voorbereiding he ;)
 
Ben erg benieuwd naar de rest van het verslag. Volgend jaar staat er voor mij een volledig gerestaureerde porsche 911 op de planning.
 
Ik ben er nog hoor vrienden en laat jullie echt niet in de steek. Er gaat alleen zo verduveld veel tijd in zitten.

Hellgelb verliest het beetje bij beetje van Engelen geduld…

Dinsdag om 06.00-uur opgestaan, om 07.00-uur op Schiphol, om 08.00-uur in Den Haag, om 09.00-uur in de buurt van Rotterdam iets voor 10.00-uur stond ik de auto af te plakken.
Van 10.00-uur tot 20.30-uur (minus drie kwartier pauze) met de auto bezig geweest en heb pas: 70% rechter voorscherm, volledige rechterdeur, 95% rechter achter scherm en 80% motorkapje (achter) kunnen doen. Man wat een werk. Maar wordt wel mooi, binnen de grenzen waarmee ik het moet doen (te weten die hardnekkige krakelee).

Ik zal maximaal trachten vanavond laat de show off bij te werken. Gisteravond viel ik kort na thuiskomst, douchen en een kopje koffie als een blok in slaap op de bank. Ik ga nu weer even onder het gemalen water staan en dan weer naar de auto toe.

Maar omdat ik jullie niet wil laten hangen en wachten, even snel een paar foto’s, omdat ik het zelf ook zou willen zien.

Padwasher na dagje polijsten.

P1030992Dag-02.jpg

P1030992 Dag-02

Deur gepolijst. Voorscherm nog niets aan gedaan. Deze deur was het minst slecht en dus goed om het gevoel een beetje te krijgen voor die lak en de defecten.

P1030963Dag-02.jpg

P1030963 Dag-02

Een impressie van het rechter achter scherm.

P1030928Dag-02.jpg

P1030928 Dag-02

Hulplijnen om specifieke lakdefecten (= ellende) extra intensief te behandelen. Ik behandel bijvoorbeeld een vlak overal op dezelfde wijze. Uiteindelijk blijft er dan nog wat hardnekkige ellende over en daar concentreer ik me dan op.

P1030939Dag-02.jpg

P1030939 Dag-02

Rechter voorscherm na drie intensieve en lang uitgewerkte hits Monelle Mezzo op oranje, standje DAP-6.

P1030986Dag-02.jpg

P1030986 Dag-02

Lichtpuntje. Nog nergens door de lak gegaan.

Tot snel en ook jullie een fijne dag gewenst,
Aficior
 
@Aficior: Als de hele auto er zo eens als die deur uit ziet :heart_eyes:
Heb je de lak al eens opnieuw opgemeten? Als ik die pad washer zo zie hoop ik dat er niet te snel te veel vanaf gaat.
Niet stiekem ook een paar bultjes geprobeerd ?
Zie ik daar van die schilders tape of hoe ze die dingen ook noemen ? Kleur pas wel beter bij de auto dan dat blauw. :D
Laat je vooral niet opjagen door ons want zeker in dit geval is haast en spoed zelden goed. (maar we zijn natuurlijk wel zeeeer nieuwschierig hé. )

Groeten
Frank
 
@ frada,

die gele tape die je ziet, is absoluut géén schilderstape, maar de 3M Scotch® 244 goud afplaktape

schilderstape-19mmx50m-scotch.jpg


Robert-Jan had 2 rolletjes van me meegekregen van de week ;)
 
Ziet er idd al heeeeeeeeeeeeeeel goed uit , die lak.

Vooral het totaalplaatje is iets om naar uit te kijken , kan je bvb niet 1 zijde volledig afwerken (zo lijkt ie helemaal klaar :D )
 
Wat een resultaat RJ. Blijf vooral zo consciëntieus en geconcentreerd werken, je ziet: het betaalt zich zeker uit.
 
Het begin ziet er al prachtig uit man maar wat een berg werk zeg.
Volgens mij ben je zomaar een week kwijt aan die auto