idd Lotus-Renault is goed bezig
^
Vandaag zeer weinig tijd gehad (familiale verplichtingen), maar toch even de tijd genomen om nog wat verder te doen aan de Elise :
Viel me wel eerst iets SERIEUS tegen : blijkbaar heeft er gisteren een hoop stuifmeel zich vastgezet op de wagen (toen hij buiten stond overdag), met als gevolg overal spikkeltje sop de wagen, en die zaten verdorie goed vast : zelfs met klei nog moeilijk te verwijderen ! Gelukkig enkel op de bovenste delen van de wagen, maar kostte me toch weer 45 minuten geklooi ]-0
Dan de lak gecheckt : hier en daar venijnige krassen, vooral op de achterkant, de "banaan" bovenaan, de zijflanken.
Hier kun je wat lakschade zien : (2e foto is met flits, waardoor het een andere kleur lijkt)
Vervolgens wagen afgetaped & plastic waar nodig (om onnodig polijststof te vermijden in ruimtes waar je het liever niet hebt)
En dan proberen te bepalen welke combo polijstmiddel-pad ik nodig heb voor het eerste rondje polijsten.
Geprobeerde combinaties :
- Monello Mezzo & groen = nogo
- Monello Mezzo & oranje = nogo
- Monello Mezzo & wit = nogo
- Monello Inizio & groen = nogo
- Monello Inizio & oranje = nogo
-
Monello Inizio & wit = GO !
Vrij grove combinatie, maar die lak is echt knetterhard !
Ik zal nabewerken met Monello Mezzo & oranje, daarna nog eens met Monello Finale & groen.
Leuk is wel het Inizio-effect op polyester : op metalen ondergrond kun je het effect hebben dat de lak wat dof uitslaat na Inizio (zoals bij de Porsche vb), nu krijg je onmiddellijk een mooie glans, maar toch ga ik na de Inizio de tijd nemen om af te werken met Mezzo & Finale
En dit het resultaat : de achterkant heb ik 2 hits gegeven, de linker zijflank ook, de linker helft van de "banaan" ook (met bovenstaande combo)
Morgen de ganse dag tijd, dus de ganse dag lekker dappen