• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail project : Lotus Elise S2 111S

Hele netjes!

Ben net lid en wacht op tijd om eindelijk zelf aan de slag te gaan

En wat doet Lotus Renault het weer lekker in de F1 :-)^

idd Lotus-Renault is goed bezig :-)^

Vandaag zeer weinig tijd gehad (familiale verplichtingen), maar toch even de tijd genomen om nog wat verder te doen aan de Elise :

Viel me wel eerst iets SERIEUS tegen : blijkbaar heeft er gisteren een hoop stuifmeel zich vastgezet op de wagen (toen hij buiten stond overdag), met als gevolg overal spikkeltje sop de wagen, en die zaten verdorie goed vast : zelfs met klei nog moeilijk te verwijderen ! Gelukkig enkel op de bovenste delen van de wagen, maar kostte me toch weer 45 minuten geklooi ]-0

Dan de lak gecheckt : hier en daar venijnige krassen, vooral op de achterkant, de "banaan" bovenaan, de zijflanken.

Hier kun je wat lakschade zien : (2e foto is met flits, waardoor het een andere kleur lijkt)

P1050280.webp

P1050284.webp

Vervolgens wagen afgetaped & plastic waar nodig (om onnodig polijststof te vermijden in ruimtes waar je het liever niet hebt)

En dan proberen te bepalen welke combo polijstmiddel-pad ik nodig heb voor het eerste rondje polijsten.

Geprobeerde combinaties :

- Monello Mezzo & groen = nogo
- Monello Mezzo & oranje = nogo
- Monello Mezzo & wit = nogo
- Monello Inizio & groen = nogo
- Monello Inizio & oranje = nogo

- Monello Inizio & wit = GO :) !

Vrij grove combinatie, maar die lak is echt knetterhard !

Ik zal nabewerken met Monello Mezzo & oranje, daarna nog eens met Monello Finale & groen.

Leuk is wel het Inizio-effect op polyester : op metalen ondergrond kun je het effect hebben dat de lak wat dof uitslaat na Inizio (zoals bij de Porsche vb), nu krijg je onmiddellijk een mooie glans, maar toch ga ik na de Inizio de tijd nemen om af te werken met Mezzo & Finale :)

En dit het resultaat : de achterkant heb ik 2 hits gegeven, de linker zijflank ook, de linker helft van de "banaan" ook (met bovenstaande combo)

P1050288.webp

Morgen de ganse dag tijd, dus de ganse dag lekker dappen :-d

Veel verschil maakt het niet, maar de oranje is zwaarder dan de witte
De volgorde van zwaar naar licht is dan oranje, wit, groen (mits de groene niet de heavy variant is)

Mooi dat de Inizo zo goed werkt, komt misschien toch een beetje door de warmte
Veel plezier morgen

Hans

Het vreemde is idd dat het beter werkt met wit dan met oranje (ondanks het feit dat wit lichter is dan oranje) ; mijn witte pad is nog nieuw, oranje is al vaker gebruikt, misschien maakt dat het verschil ?

Warmte valt zeer goed mee : carrosserie wordt niet warm :)

Mijn vrouw werkt in een bedrijf waar ze oa industriele polijst-pads maken : dei zijn dikker, betere afronding (handig voor de carrosserie van de Elise), morgen eens proberen :)

Vandaag dus de ganse dag aan de Elise bezig geweest :

- overal Inizio & wit
- vervolgens Mezzo & groen
- Inizio & zwart
- in achterlicht-jholtes gepolijst met Scratch-X

Steun voor sleepoog netjes gemaakt, afgetaped & 3 laagjes Hammerite op :

P1050290.webp

- achterlichten gereinigd met Professional Polish & een hit erover met groen & finale :

P1050289.webp

- achterklep gepolijst, zelfde stappen als hierbovenm residu verwijderd, staat klaar om verder behandeld te worden :

P1050295.webp

- tape van de wagen verwijderd, netjes afgeblazen, met Mega Mega Plush nagewreven :)

Dit is het voorlopige resultaat na polijsten :

P1050292.webp

P1050293.webp

Morgen op het programma : (indien we er de nodige tijd voor hebben)

- plastic verwijderen
- motor detailen
- neus-compartiment detailen
- stofzuigen
- glaze aanbrengen

Mooi mooi mooi en mooi! Hier is een echte liefhebber bezig, prachtig :-)^

Wel goedkoop van Lotus om die sleepoog van goedkoop metaal te maken terwijl de hele wagen van aluminium is i.c.m met kunstof.

@ Paulus : het metaal van het sleepoog was gelakt, maar precies niet erg degelijke lak ; ondanks het feit dat de wagen nooit buiten komt in de regen, was die sleepoog-lak toch gaan lospellen en wat gaan roesten :(
idd wel wat goedkoop, had men evengoed van iets beter kunnen voorzien :(

Soit, sleepoog-inrichting aangepakt, zal niet meer roesten/loskomen nu :)

Vandaag weer een heerlijk weertje om verder te detailen aan de Elise :

Wat ik vandaag heb kunnen doen :

- plastic folie in neus en rond motor verwijderd, residu van polijstmiddel afgepoetst

- motorcompartiment nog wat gereinigd met APC 1:15

- motortrim behandeld met Trim Restorer :

P1050297.webp

- trim in neus behandeld met Trim Restorer :

P1050300.webp

- interieur gestofzuigd

- raamlijst behandeld met Trim Restorer

- rubber rond ramen & deuren behandeld met Trim Restorer

- dashboardplank (alcantara) gestofzuigd

- interieurdelen behandeld met Trim Restorer

- leder behandeld met Meguiar's Gold Class Leather Cleaner/Conditioner :

P1050301.webp

P1050302.webp

- neusvleugels gepolijst (werkwijze : zie gisteren ;) ) :

P1050299.webp

- plastic trim van achterklep behandeld met Trim Restorer :

P1050308.webp

- plastic trim van neusvleugels behandeld met Trim Restorer :

P1050309.webp

- wagen in Poorboy's Black Hole gezet : met de hand aangebracht, met de DAP900 ingemasseerd (stand 1, zwarte pad), uitgebuft met Deluxe Mega Towel Koraal

- neusvleugels & achterklep teruggelegd om het geheel te aanschouwen :)

En dit is -na de voorlaatste dag wellicht- het voorlopige resultaat :

P1050303.webp

P1050305.webp

P1050307.webp