• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lotus elise S2 (mat zwart)

StefanCS zei:
Ben benieuwd naar je bevindingen van de Carclean.com producten.

Ik heb de spullen nog niet besteld maar zal dat binnenkort doen. De bevindingen zal ik zeker hier plaatsen. Over de Swissvax spullen ben ik zeer tevreden behalve de quick detailer. Het spul blijft als druppels op de wax liggen en als je het uitwrijft geeft het een wat vlekkerig resultaat. De paint cleaner is echt fantastisch en de wax ook. Deze laatste blijft ook na langere tijd goed zitten. Wordt vervolgd....
 
JoDo zei:
... behalve de quick detailer. Het spul blijft als druppels op de wax liggen en als je het uitwrijft geeft het een wat vlekkerig resultaat.

Probeer het product eens op een microfiber applicatorpadje te sprayen, aanbrengen en dan uitwrijven. Zo heb je minder kans op vlekken omdat je het product dunner en egaler aanbrengt.

Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pads
Mothers Microfiber Applicatorpads
 
nicknameless zei:
Probeer het product eens op een microfiber applicatorpadje te sprayen, aanbrengen en dan uitwrijven. Zo heb je minder kans op vlekken omdat je het product dunner en egaler aanbrengt.

Meguiar's Gold Class Even Coat Applicator Pads
Mothers Microfiber Applicatorpads

Helaas, nog steeds geen successnummer die quick detailer van Swissvax.

Inmiddels een nieuwe shampoo geprobeerd: Matte Auto Wash van Chemical Guys. Hij schuimt in ieder geval veel meer dan de Swissvax shampoo waardoor hij volgens mij ook veiliger rommel verwijdert van de lak. Gisteren een eerste wasbeurt gedaan en het ergste vuil is verwijdert. Vanwege de natte wegen de laatste tijd blijft er echter een grijs/witte waas achter op de lak. Om 'm echt schoon te krijgen is het nabehandeling met een paint cleaner echt noodzakelijk. Met wassen alleen kom je er niet. Gisteren wat nieuwe spullen besteld die vandaag geleverd worden:

Paint cleaner: Professional Polish
Sealer: Reload Spray Sealant
Quick detailer: Spray and Wipe

Zodra de spullen binnen zijn ga ik ermee aan de slag. Op de onderstaande foto is de witte waas die nu nog op de auto zit een beetje te zien op de koplampen. Ben benieuwd hou professional Polish hiermee omgaat!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een aantal uurtjes geleden is de bezorger langs geweest met een pakketje van Carclean. Meteen maar aan de slag gegaan met de Poorboys Professional Polish. Wat kan ik anders zeggen dan WOW, WOW en nog eens WOW. Gisteren had ik de auto gewassen en al driekwart behandeld met de Swissvax paint cleaner. Ben dus begonnen met het gedeelte wat ik nog niet gedaan had. De Professional Polish beviel meteen al maar de grote verassing kwam toen ik een gedeelte van een paneel had meegenomen dat ik al met de Swissvax cleaner had gedaan. Er was duidelijk kleurveschil te zien en op het poetsdoekje bleek toch nog veel vuil te zitten. En ik maar denken dat het al schoon was. Toen het hele paneel maar gedaan en de Professional Polish haalt inderdaad nog een heleboel vuil weg. De Swissvax cleaner heeft zijn werk toch minder goed gedaan dan ik tot nu toe gedacht had. De Poorboys Polish is gewoonweg van een andere klasse. Betekent wel dat ik de hele auto opnieuw kan doen.

Op onderstaande foto de hardnekkige witte aanslag waar ik het de vorige keer over had. Zoals je kunt zien geen enkel probleem voor de professional Polish. Je hoeft zelfs geen druk uit te oefenen om het weg te krijgen, het gaat als vanzelf. Dit in tegenstelling tot de Swissvax cleaner. Ik moest hier wel drie keer overheen gaan wilde de aanslag weg zijn (en dan is het nog niet echt schoon zoals nu gebleken is)

De volgende foto laat het verschil zien nadat ik een stukje van een paneel dat ik al had behandeld met de Swissvax cleaner opnieuw heb gedaan met de Professional Polish (rechts is opnieuw gedaan). Het lijkt erop dat de Swissvax cleaner de oude waxlaag niet goed heeft weggehaald. Een echte eye-opener voor me.

Al met al dus dik tevreden en weer een toptip van de heren van carclean :)^ . De Poorboys Professional Polish heeft een vast plekje veroverd in mijn assortiment. Nu de auto maar helemaal cleanen en daarna de Reload Sealant Protection proberen. Wordt vervolgt.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het hoeft idd ook niet altijd het 'luxe/dure' product te zijn die je verbluft doet staan ;)
Het is zo veelzijdig qua gebruik ( als zijnde verschillende stap te gebruiken ), als op het materiaal waar het op gebruikt kan worden
Kost niet de hoofdprijs en zou bijna stellen dat elke detailer 'm in huis hoort te hebben.
Wacht met mondeo af op je vervolg !
 
Word er niet gekleid dit is ook zeer belangrijk bij het reinigen ? of is dit niet aan te raden bij matte lak ?
 
Berkant zei:
Word er niet gekleid dit is ook zeer belangrijk bij het reinigen ? of is dit niet aan te raden bij matte lak ?

Het wordt inderdaad afgeraden een matte lak te kleien ivm het risico op krasjes. Deze zijn er namelijk niet uit te polijsten.
 
Vraagje: Ik ga binnenkort ook een matte auto poetsen (M3 Track Edition is gespoten in Frozen Grey) en ik heb al de Poorboys Pro. Polish, maar hoe breng ik dit nu aan? Moet ik dit alleen inwrijven, of moet ik het ook nog laten curen?
 
Hoeft in prinicipe niet te curen (althans, dat doe ik niet...)
Let wel, less is more! Weinig van gebruiken dus!
 
Ga het proberen, laat wel weten hoe dit afgelopen is, misschien ga ik hier wel een show off van maken, even aan de eigenaar vragen, die is erg op haar privacy gesteld!!!
 
Blijft een prachtige elise! :love

vraag me wel af wat die witte waas nou is.. :-/
Hoeveel wax is er al uit je potje en hoevaak heb je de auto al behandeld?
 
Bartezzz zei:
Blijft een prachtige elise! :love

vraag me wel af wat die witte waas nou is.. :-/
Hoeveel wax is er al uit je potje en hoevaak heb je de auto al behandeld?

Die witgrijze waas is gewoon rotzooi die van de natte wegen afkomt. Het potje is half leeg en de auto is inmiddels twee keer in de wax gezet.
 
Halve pot leeg op 2x behandelen, nu is het al niet zo een grote wagen, ik heb een auto met ik gok 2x meer plaatwerk en ik ben na tig keer nog niet op de helft van mijn potje 8o
 
+1

ik weet niet wat het formaat van het potje is, maar je hoord er veel meer lagen mee te kunnen geven.

mijn vermoeden bij het zien van de vervuiling is dat het waxresten zijn.
ik heb nog nooit zulke vervuiling gezien.

het kan natuurlijk wel hoor! maar ik wou dit dan even elimineren.

je kunt met 2 a 3x te vegen (zonder druk) de hele motor kap doen.
 
Het is inderdaad een klein potje van 50ml. Nog eens gekeken en er is 1/3de gebruikt voor twee waxbeurten. Je gebruikt zowiezo iets meer dan bij een glanzende lak omdat er meer product achterblijft vanwege het minder gladde oppervlak. De aanslag op de lak is zeker geen residue van de wax. Het zit op de standaard plekken op de Elise die altijd extreem smerig worden:

- Laag op de dorpels aan de zijkanten. De auto wordt naar achteren toe een stuk breder en de rommel die de voorwielen opwerpen komt allemaal hierop terecht (je krijgt ook altijd wat steenslag hier)
- De hele achterkant. Ik weet niet wat Lotus aerodynamisch precies bedacht heeft maar het lijkt wel of er een vacuum ontstaat achter de auto die alle zooi naar zich toetrekt. Wellicht dat de functionerende diffuser er ook aan bijdraagt.
- De voorkant. Als je achter andere auto's aanrijdt krijg je vanwege het laag bij de grond karakter van de Elise de hele zooi over je heen. Veel steenslag aan de voorkant is onvermijdelijk als je geen beschermende folie laat plaatsen.

De rest van de auto blijft eigenlijk redelijk schoon en heeft die aangekoekte rommel niet. Bijgaand een foto van een jaar geleden. De auto was helemaal schoon toen ik een uurtje ging rijden. Dit was het resultaat (precies hetzelfde effect):


Inmiddels aan de slag geweest met de Reload Spray Sealant. In ieder geval heel wat sneller en eenvoudiger aan te brengen dan een gewone wax. Geeft een heel mooi egaal resultaat en de kleur wordt er ook wat dieper door (maar niet zoveel als de Swissvax wax). Op onderstaande foto is het kleurverschil enigzins te zien. De bovenste helft is gedaan en de onderste helft niet.

Als de protectie in orde blijkt te zijn dan wordt dit ook een blijvertje vanwege de eenvoudige en snelle verwerking. Wordt vervolgt......
 
Laatst bewerkt door een moderator: