• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail VW Golf V 1.6 FSI (2007)

freddyevo2

Detailing chief
10 okt 2010
410
78
58
Almere
Afgelopen paasweekend een VW Golf V 1.6 FSI van eind 2007 onder handen genomen. De auto wordt veelal zakelijk gebruikt door het verhuisbedrijf waar ik voorheen werkzaam was. De auto wordt dus misschien 4 keer per jaar door een wasstraat gereden, en misschien 2x per jaar uitgezogen, en dat is het ongeveer wel.

Op Goede Vrijdag begonnen en op 2e Paasdag geeïndigd, met in totaal 25 uur werk.
Gebruikte produkten:
Met het wassen: Shampoo: Dodo Juice Sour Power, sponningen gedaan met Meguiar's APC+ (1:4), plaatdelen onder de sierstrip ingespoten met Meguiar's Body Solvent.
Velgen waren zeer vervuild en zijn 2 keer met APC (1:4) gedaan en 2 keer met Meguiar's All Wheel Cleaner en daarna nog 2 keer met Iron-X.
Motorruimte gedaan met APC+ (1:4), afgespoten, en gedroogd en daarna voorzien van Chemical Guys VRT/VRP Dressall Super Shine.
Interieur gereinigd met APC+ (1:10), matten en voorstoelen gereinigd met APC+ (1:4) met extractor. Stoelen na drogen vuil en waterafstotend gemaakt met 303 Fabric Guard.
Dashboard en andere plastic delen gedressed met Chemical Guys Natural Shine Dressing
Ruiten gedaan met Meguiar's NXT Glass Cleaner.

Auto gekleid met Meguiar's consumenten klei met als lube meguiar's Last Touch (verdunt 1:1)
Exterieur trims gedaan met Poorboys World Trim Restorer, gedressed met Chemical Guys VRT/VRP Dressall Super Shine.

Polijstwerk gedaan met de Polishing Power DA Polisher DAP 900 met Menzerna PG1000 (eq. Monello Inizio) op gele cutting pad Hex Logic 5,5 inch, daarna gefinished met Menzerna Final Finish PO106FA op lichtgroene Monello Kompressor 6 inch pad.
Afgenomen met Meguiar's M34 Final Inspection.
Vervolgens de lak gecleaned en gevoed met Dodo Juice Lime Prime op zwarte Monello CCS Concorso 5,5 inch pad met DAP 900.
Vervolgens nog de Sealant aangebracht: Chemical Guys Jetseal 109
De dag daarop de wax handmatig aangebracht: Meguiar's M16 Prof. Paste Wax
Velgen behandelt met Chemical Guys Metal Shine, en wederom met Chemical Guys Jetseal 109 gesealed.
Banden gedaan met Meguiar's Hot Shine Tire Gel

De foto's:
Voor:
dsc0308r.jpg

dsc0309g.jpg

dsc0311c.jpg

dsc0314o.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dsc0318g.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dsc0321k.jpg

dsc0323f.jpg

Na de APC (2x) en de Meg's All wheel Cleaner (2x):
dsc0325pw.jpg

Kleien halve motorkap:
dsc0326y.jpg

Kleien half dak:
dsc0327i.jpg

Verassend genoeg bleven er na het kleien weinig lakdefecten over. Paar beschadigingen en vrij weinig swirl-vorming.
dsc0331k.jpg

dsc0332fo.jpg

dsc0333wk.jpg

Iron-X aan het werk:
dsc0340b.jpg

dsc0341b.jpg

Na het polijstwerk, de Lime Prime en de Sealant:
dsc0345oe.jpg

dsc0349vx.jpg

After pic's:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dsc0356x.jpg

dsc0357km.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dsc0360r.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dsc0365r.jpg

Het bekende Nicknamelessje
dsc0370l.jpg

dsc0378m.jpg

dsc0380a.jpg

dsc0381l.jpg

dsc0383f.jpg

dsc0384f.jpg

De reflectie van de zon door het dakraam via de auto op de overhead-deur:
dsc0389o.jpg

dsc0391z.jpg

Bedankt voor het kijken, en ik sta open voor alle kritieken;)
 
Lakcorrectie opzich is niet zo heel veel van te zien, maar wanneer je de voor en na foto´s bekijkt denk ik dat ze weer heel blij mogen zijn met de nieuwe Golf.

De eerste beste die er als eerste mee moet rijden loopt hem volgens mij zo voorbij in de veronderstelling dat het een andere is.

De velgen heb ik ook nog liggen als winterset, maar sta er wel van te kijken dat deze nog geen oxidatieplekken hebben
 
@D20VT:

Ook deze hebben beginnende oxidatie plekken, voornamelijk rond de emblemen.

Het fotograferen op deze lakkleur is erg lastig. Dus ook het verschil in lakcorrectie is lastig op foto te krijgen.

Zoals vermeld viel de swirl-vorming erg mee. Het viel me voornamelijk op dat de toplaag van de lak dof was, dus toen die er eenmaal af was, was het voor de rest een gelopen koers.
 
Fraaie glans! :)^
Inderdaad waarschijnlijk een moeilijke kleur om defecten op te zien/fotograferen. :ja
Knap resultaat.
 
Ziet er weer top uit.
Waarom hebben ze daar een Z4 onder een zeiltje staan?


Ik zag je laatst btw rijden in je 207 (werk zelf in Almere).
 
Die is weer erg opgeknapt, vooral die velgen ook. Valt toch mee wat er aan schade opzat, goede tip dus gewoon niet wassen!!
 
Ik weet het, Gideon :( :( , maar ik heb nog steeds geen HD-reiniger. En ik moet nog steeds wat goedkope (action??) cockpitspray daarvoor aanschaffen. Maar is ook lastig bij te komen zonder de wielen te demonteren. Hoe doe jij dat??
btw alles weer OK met de rikketik??
 
Met de Mothers fender brush! Inderdaad gewoon de Action cockpitspray voor gebruiken. Bij verlaagde auto's zoals mijn RS demonteer ik de wielen een a twee keer per jaar om de boel eens flink schoon te maken.

Met de rikketik gaat het beter, maar detailen zit er voorlopig niet in. Bij een beetje inspanning heb ik gelijk een hartslag van 160. Binnenkort meer onderzoeken, lichamelijk ben ik wel 100% gezond.
 
hey!
25 uur!!!!!!!!!!!!
ja ,het is er aan te zien hoor!:)^ :cool: :cool:
ziet er als nieuw uit,je loopt er volgens mij niet zomaar voorbij hoor,deze mag en zal wel gezien worden!
groeten danny
 
Best opgeknapt.... nu nog een paar nieuwe banden, want daar zit zo te zien nog maar weinig vlees op... ;)