Enkele weken geleden de wagen van mijn schoonbroer ‘klaargemaakt voor verkoop’.
Deze VW Golf V 1.9TDI van bouwjaar 2006 had 226000km op de teller en was tot hiertoe bij de 1ste eigenaar gebleven.
Dat hok moest de deur uit wegens bedrijfswagen en zag er echt niet verzorgd uit. Vooral de binnenkant was sinds het bouwjaar nog nooit deftig proper gemaakt. Verder was er steeds in de wagen gerookt en kwam bijgevolg de bruine drap er moeilijk vanaf. Van de 17uur dat ik bezig ben geweest was bijna 10 uur aan het interieur. Het is misschien idioot om zolang aan een wagen te zitten die toch de deur uit gaat, maar eens ik begin, kan ik geen half werk afleveren!
Gelukkig is de wagen reeds na 1 dag online te staan verkocht voor een heel goede prijs! Detailen loont!
Volgende stappen werden doorlopen:
Foto's:
Voor
Tijdens
Na
Alle commentaar is welkom!
Deze VW Golf V 1.9TDI van bouwjaar 2006 had 226000km op de teller en was tot hiertoe bij de 1ste eigenaar gebleven.
Dat hok moest de deur uit wegens bedrijfswagen en zag er echt niet verzorgd uit. Vooral de binnenkant was sinds het bouwjaar nog nooit deftig proper gemaakt. Verder was er steeds in de wagen gerookt en kwam bijgevolg de bruine drap er moeilijk vanaf. Van de 17uur dat ik bezig ben geweest was bijna 10 uur aan het interieur. Het is misschien idioot om zolang aan een wagen te zitten die toch de deur uit gaat, maar eens ik begin, kan ik geen half werk afleveren!
Gelukkig is de wagen reeds na 1 dag online te staan verkocht voor een heel goede prijs! Detailen loont!
Volgende stappen werden doorlopen:
- Interieur
- Leegmaken en alle afval weggooien
- Vloermatten en hoedenplank uitkloppen, uitborstelen, stofzuigen, inspuiten met mousse & PB APC 1:7 en afwassen
- Alle overige loszittende delen (asbakken, onderleggers, onderhoudsboekje etc) uit de wagen gehaald en afgewassen
- Stof ‘losspuiten’ met de compressor
- Reservewiel en toebehoren verwijderen en afwassen.
- Reservewiel en andere banden eveneens terug op druk gezet
- Alles gestofzuigd en afgeborsteld met een zachte detail borstel
- Het volledige interieur met APC 1:7 en soms zelf 1:1 ingespoten, afgeborsteld en afgewassen
- Ondefinieerbare massa's weggehaald met lijmresten-verwijderaar
- Glaasje van de teller partij behandeld met Monelle Veloce, Mezzo & Finale om de krassen weg te krijgen (was met groen sponsje proper gemaakt, 1 maand na de aankoop van de wagen..)
- Alles behandeld met PB natural look
- Exterieur
- Motorcompartiment en tankdop Inborstelen APC 1:1
- Ganse wagen en wielkasten met hogedruk reiniger
- Velgen met APC 1:1, Citrus Tar Remover en Monelle Non-Ferro, nadien nieuwe metale VW stickers op de wieldekseltjes geplakt
- Alle kieren met APC 1:7 ingeborsteld
- Binnenkant deuren aangepakt met APC 1:1
- Wederom afspoelen met HD
- Wassen met APC & PB Super Slick & Suds (2 emmers uiteraard)
- Kleinen met Monello Klei en Spray&Wipe 1:1 verdund met water
- Rubbers afplakken met tape
- Polijsten met oranje pad met Monello Mezzo, Finale op wit bracht niet veel, dus geskipt
- Testspot met Megs NXT 2.0 wax en PB Polish with carnauba blue gemaakt.
De NXT gaf weer het beste resultaat (top 1-staps product!) - Rubbers en kunststoffen met PB Trim Restorer
- Banden met PB Bold & Bright
- Alles nalopen met PB QD+ om alle dressing en wax resten te verwijderen
Foto's:
Voor
Tijdens
Na
Alle commentaar is welkom!