Vandaag was het lekker weer en had ik een keer geen zin om (alweer) met een auto bezig te zijn dus vandaag de scooter van mijn ouders een onder handen genomen.
De scooter is in November 2011 gekocht en helaas had vader lief iets geraakt waardoor er een kras op het zijpaneel zichtbaar was.
Vandaag de scooter gewassen en geprobeerd om de kras eruit te polijsten.
Als eerste de scooter gewassen met 2 emmertjes en Dodo's Born to be Mild icm een Monello Washmitt.
Foto van de kras :
Hierna de scooter geclayed met Dodo's supernatural clay en Dodo's Born Slippy :
Close up'je van de kras :
Op de DAP een kleine backingplate gemonteerd en met een licht groene pad de Finale ingewerkt :
Polijst afnemen met een koraaldoek :
Een zwarte pad op de DAP gezet en met Poorboys Prof. Polish nabewerkt :
De Prof. Polish afnemen met een Monello Peluche Verde doek en Car-Pro Eraser :
Hele verbetering al !
Waar de kras zit / zat :
Laagje wax eroverheen :
Resultaat na het curen :
En wat overzichts foto's :
Het parelmoer wit komt er nu echt lekker uit :
Cockpitje ook aangepakt : chroom met Prof polish, kunstof met Natural look, glas met Dodo Clearly Menthol.
Kunstof delen en rubberen slangen met Poorboys Trim restorer :
en de velgen met Billberry wheel Cleaner 1:5
Overige delen met APC 1:10 gereinigd, banden maar niks aan gedaan ivm de veiligheid.
Dit was eens een keer heel wat anders, veel compacter maar doordoor op enkele plekken ook veel lastiger bij te komen.
De kras is er nog steeds niet 100% uit maar zeker met 98% verwijderd. Ik wil echter niet te grof aan de slag gaan omdat ik geen idee heb hoeveel (blanke) lak er op de kunstof kappen zit.
De scooter is in November 2011 gekocht en helaas had vader lief iets geraakt waardoor er een kras op het zijpaneel zichtbaar was.
Vandaag de scooter gewassen en geprobeerd om de kras eruit te polijsten.
Als eerste de scooter gewassen met 2 emmertjes en Dodo's Born to be Mild icm een Monello Washmitt.
Foto van de kras :
Hierna de scooter geclayed met Dodo's supernatural clay en Dodo's Born Slippy :
Close up'je van de kras :
Op de DAP een kleine backingplate gemonteerd en met een licht groene pad de Finale ingewerkt :
Polijst afnemen met een koraaldoek :
Een zwarte pad op de DAP gezet en met Poorboys Prof. Polish nabewerkt :
De Prof. Polish afnemen met een Monello Peluche Verde doek en Car-Pro Eraser :
Hele verbetering al !
Waar de kras zit / zat :
Laagje wax eroverheen :
Resultaat na het curen :
En wat overzichts foto's :
Het parelmoer wit komt er nu echt lekker uit :
Cockpitje ook aangepakt : chroom met Prof polish, kunstof met Natural look, glas met Dodo Clearly Menthol.
Kunstof delen en rubberen slangen met Poorboys Trim restorer :
en de velgen met Billberry wheel Cleaner 1:5
Overige delen met APC 1:10 gereinigd, banden maar niks aan gedaan ivm de veiligheid.
Dit was eens een keer heel wat anders, veel compacter maar doordoor op enkele plekken ook veel lastiger bij te komen.
De kras is er nog steeds niet 100% uit maar zeker met 98% verwijderd. Ik wil echter niet te grof aan de slag gaan omdat ik geen idee heb hoeveel (blanke) lak er op de kunstof kappen zit.