• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebarsten lak

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
Vandaag voor het eerst met mn overgenomen setje op een enkele plek mogen dappen. Volgende stappen zijn doorlopen. Na de zachtste combi georobeerd te hebben, moeten opbouwen tot een woolpad met de grofste van Monello (5/5). Dit heb ik meerdere keren op standje 5 van de dap500 moeten doen. Pas bij de 3e hit was het zo goed als weg! Betreft een uni rode lak op een Suzuki Alto van 2012. Woolpad was dus lekker rood na de 3e hit. Daarna afgebouwd op oranje en 5/5 van Monello. Daarna witte pad met de 3/5 van Monello standje 3 op de dap. Tot slot op standje 1 a 2 de zwarte pad met Mezerna's finish. Glans is weer als vanouds. Toch hou ik (als je heel goed kiijkt) nog wat spoortjes zitten van gebroken lak. Zelfs met de macrostand van mn camera krijg ik het niet goed op foto. Maar je kan de barstjes nog zien. Is dit nog te redden met polijsten? Of zou dit evt. gewetsand moeten worden?

Als dit het effect is van uitgebeten vogelpoep, kunnen de barstjes zelfs doorlopen tot op het kale metaal, dat krijg je dus nooit meer 100%.

Als je met je hand er over heen gaat voel je helemaal niks van de voormalige bevuiling. Maar áls dit inderdaad tot in het kale metaal zit, gaat dat dan ook roesten na verloop van tijd? Lijkt me toch dat je dat moet kunnen waarnemen dat het op het blanke metaal zit....

Een barst in lak betreft minimaal één laag en dan volledig
Dus de barst stopt nooit halverwege de diepte / dikte in een laag
Polijsten zal nooit de volledige oplossing zijn. Wegpolijsten is onmogelijk als het om een barst gaat

Als je geluk hebt is alleen de kleurlaag gebarsten en stopt de barst bij de onderlaag (primer of spuitplamuur)
Met wetsanden haal je laagdikte weg, maar de barst ga je er niet mee vullen
Als je tot de onderlaag wilt weghalen is wetsanden een inefficiente behandeling
Plus dat je daarna opnieuw een kleurlaag zal moeten spuiten ....