• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik maken van Fillers

Marcel E46

Detailing rookie
2 feb 2009
60
0
Ik zou graag jullie advies willen hebben over het gebruik van produkten die fillers bevatten.

Ik ben een handmatige poetser, die veel produkten van Meguiar's gebruikt.
Altijd naar volle tevredenheid, echter de swirls blijven mij storen.
Na een 5 stappenplan blinkt de auto prachtig en zijn de swirls enigzins gereduceerd maar ze zijn nog wel te zien.

Nu heb ik net op het forum een aantal discussie's zitten lezen over SRP...
Ik ben toch wel benieuwd geraakt naar dit produkt, ook al begrijp ik de voors en tegens van bepaalde forumleden heel goed.
Maar het is voor mij onbegonnen werk om de gehele auto met de hand swirlfree te maken.
Ik ben daar wel eens vol goede moed aan begonnen met mijn tubetje ScratchX maar moest na een paar uur toch tot de conclusie komen dat het teveel werk is.

Aan het machinaal detailen wil ik niet beginnen, om de eenvoudige reden dat ik niet weer honderden euro's wil gaan uitgeven aan machinale startprodukten, terwijl mijn kast uitpuilt van de handmatige produkten...
Dus dan maar eens een produkt met fillers zoals de SRP proberen.

Nu mijn vraag, als ik de SRP wil gaan gebruiken tijdens het uitvoeren van het 5 stappenplan van Meg tussen welke stappen moet ik dan de SRP gebruiken?
Of moet ik juist een stap laten vervallen?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie's!


Mijn stappen zijn,
1 Wassen met Gold Class Shampoo
2 Kleien
3 Step 1
4 Step 2
5 NXT wax met Gold Class wax afgetopt
 
Op zich kan je je hele bestaande collectie ook machinaal gebruiken. Alleen de pads en het polijstmiddel voor je swirls zou je dan aan moeten schaffen.

Met de DAP500 + pads + polijstmiddel ben je voor zo'n 175,- klaar en kan je je bestaande producten gewoon gebruiken.

Alternatief is SRP, Blackhole etc. maar dat is redelijk tijdelijk. Na een paar wasbeurtjes komen ze weer terug. Ik denk dat het geen bevredigend alternatief zal zijn.
 
Thanks voor je antwoord Tim, maar ik ga de produkten toch eens proberen!
Sterker nog, ik heb ze zojuist bij je besteld! :-"
 
Verwacht van een product als Black Hole niet dat het je swirls volledig zal maskeren, het zal ze hoogstens wat verminderen. De SRP die je aanhaalde schijnt meer fillers te bevatten, ik ben er alleen niet bekend mee dus of dit wel voldoende resultaat geeft zul je even moeten uitproberen.. :D
 
De postbode is geweest!!! :party:

Even een vraagje, ik wil aankomend weekend de SRP en Blackhole testen op verschillende delen van de BMW

Ik ga de wagen eerst wassen met Gold Class Shampoo
Daarna kleien, een step 1 van Meg!

Moet ik nu ook Step 2 uitvoeren en daarna Blackhole/SRP aanbrengen met daarna een wax? Of kan ik Step 2 laten vervallen, en gelijk van Step 1 doorgaan naar Blackhole/ SRP?


Tim, bedankt voor de gratis pad en balpen, en natuurlijk de snelle verzending!
:cool:
 
Ik heb in het verleden veelvuldig gebruik gemaakt van de Autoglym Super Resin Polish. Het product bevat idd. nogal wat fillers. Als je handmatig werkt kan dat een uitkomst zijn om je swirls te camoufleren. Het nadeel van SRP is de levensduur. Ik heb inmiddels op de auto van mijn broer uitvoerig de combi SRP / Collinite 476 gebruikt. Je hebt dan aan de ene kant een All In One product (SRP) dat swirls maskeert als de beste en aan de andere kant een wax met een gigantische duurzaamheid. Wil of kun je geen swirls verwijderen en is camoufleren de enige remedie en wil je eveneens een duurzaam product dan kan ik je bovenstaande combi aanbevelen. Als je dan ook nog eens 1x / maand naloopt met bijvoorbeeld Poorboy's QD+ dan kan ik gerust stellen dat je voor weinig centjes een heel aardig resultaat hebt.
 
Ga in het weekend de Autoglym SRP eens uitproberen op de wagen van m'n dochter, welke machinepad gebruik ik het beste?
 
Heb vandaag een testspot gedaan met de zwarte en ben overgestapt naar de groene light polishing maar zonder echt tevreden te zijn, dan overgestapt naar de SSR-reeks en nadien afgewerkt met de M205 met goed resultaat als gevolg, teveel swirls in de wagen voor enkel de SRP. Ze gaat dan ook geregeld naar de carwash met haar wagen wegens gebrek aan tijd en goesting.
 
Gisteren eindelijk eens tijd gehad om de SRP te testen op de BMW!

Eerst de auto helemaal gewassen met Cold Class Shampoo van Meg, daarna het linker achterscherm gekleid!
Na het kleien de SRP aangebracht met een Carclean padje, steeds stukken van 25x25cm behandeld en niet laten curen.
Na de SRP nog een laagje Blackhole en dit alles weer beschermt met Blue Velvet van Dodo Juice!

Ik ben zeer tevreden over de SRP, 90% van de swirls zijn toch wel verdwenen!
De lange spinnenrag draden zijn allemaal verdwenen, (gemaskeerd) enkel de diepere swirls zijn nog te zien...
Ten opzichte van het naast gelegen achterportier ziet het behandelde deel er gewoon veel beter uit.

Of ik ook tevreden ben met het rijtje, SRP - Blackhole - Blue Velvet moet ik nog eens goed bekijken, want eerlijk gezegd ben ik niet achterover gevallen van de reflectie!
Het behandelde deel wordt vandaag nog eens nabehandeld met DJ Purple Haze, en dan zo snel mogelijk het naastgelegen portier behandelen zo als ik het altijd deed nl, Step 1 - Step 2 - NXT - Gold Class wax zodat ik goed de verschillen kan zien!

Maarrr... de SRP doet wat het belooft en dat is voor mij als handmatige poetser een uitkomst!

Gr Marcel
 
Doe anders eens een testje zonder Black hole. Dus SRP ==> Blue Velvet. Kijken of er verschil waarneembaar is.
Overigens mag de SRP gerust curen hoor. Eerst de hele auto in de SRP en dan afnemen is geen enkel probleem.
 
SRP en Black Hole zijn beide een glaze.

Wil ook wel weten of het veel verschil maakt, dus of de B?H nog wat toevoegt.

Zelf ben ik van plan dus met de DAP-500 ssr2.5 daarna ssr1 en dan de SRP er over.
Ben heel erg benieuwd wat dat gaat geven.
 
ThaBird zei:
SRP en Black Hole zijn beide een glaze.

Wil ook wel weten of het veel verschil maakt, dus of de B?H nog wat toevoegt.

Zelf ben ik van plan dus met de DAP-500 ssr2.5 daarna ssr1 en dan de SRP er over.
Ben heel erg benieuwd wat dat gaat geven.
SRP en Black Hole zijn compleet verschillende producten.
o SRP is een cleaner/polish/sealant met een fikse hoeveelheid fillers
o Black Hole is een Glaze met fillers
 
Ik denk dat Blackhole en SRP samen een beetje teveel van het goede is geweest!
Als je foto's bekijkt van de zwarte BMW die door Mathijs is gepoetst dan zie je duidelijk dat de lak donkerder is geworden na SRP! Klik
Mischien dat de Blackhole daarna een beetje teveel van het goede is, en de lak te donker maakt.
Ik vind dat mijn lak een beetje doodse indruk maakt, de lak blinkt wel, heeft een duidelijke wetlook maar hij leeft niet...

Als ik hem met mijn oude rijtje poetste dan sprankelde de lak als het ware, de metallic-deeltjes kwamen prachtig uit!

Ik ga dan ook nog eens wat verder experimenteren...
Gr Marcel