• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik van de quote functie

Ik zal mezelf eens een keer quoten:
:-D

Soepergrover;n372099 zei:
Omdat ik me de laatste tijd weer helemaal suf zit te modden:

Aan alle nieuwelingen op het forum die het nog niet wisten en aan de overigen die het al wel (zouden moeten) weten:
lees a.u.b. de forumregels eens een keer door en dan met name het stukje over het quoten van berichten.

Het quoten van het direct bovenstaande bericht is dus niet de bedoeling. Lees anders even dit draadje goed door (vanaf de startpost).
Het staat hier duidelijk uitgelegd.
 
Ik gebruik de quote functie ook nooit meer, zonder bril las ik heel snel dubbel waardoor ik mezelf daarna nogmaals moest herhalen om het te begrijpen. Met dat ding op lees ik een heel stuk rustiger en sla ik de quote's al gauw over, omdat ik het dan meer irritant aanwezig vind,...

Klinkt heel bizar, maar zo ervaar ik het,...
 
Ik ga weer in herhaling vallen: als je wil reageren op het laatst geposte bericht in een topic, gebruik dan niet de 'Reageer' button, maar gebruik gewoon het tekstveld dat maar een heel klein pietsie onder dat bericht staat.
Geen idee wat ik bedoel: lees dan de eerste post van dit topic nog eens door.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Zluytr
Er is al vaker gekeken om iets met die button te doen, zoals deze weglaten bij het laatste bericht in een topic. Dan ondervang je al het meeste en kun je toch nog eerdere berichten quoten. Blijkt dat je dan toch nog het nodige moet rommelen in de onderliggende code van de forumsoftware.

Het hernoemen van de 'Reageer' button klinkt eigenlijk niet verkeerd. Dan maakt het wat duidelijker wat die button doet en voorkomt denk ik ook dat er te vaak op wordt geklikt.

Of die knop helemaal weglaten, voor zover dat kan. Er staat ook al een citeer knop naast. Daar kun je ook een heel bericht mee quoten als je dat expliciet wilt.

Kunnen we hier iets mee @Tim?
 
Gewoon de hele quote functie afschaffen.

Of die knop helemaal weglaten
Juist, zolang de functie en/of de knop aanwezig is, blijven ze 'em gebruiken.

Of gewoon lijfstraffen uitdelen.
1 quote = waarschuwing
2 quote's = gele kaart
3 quote's = rode kaart = een ban van een week.
4 quote's = permanent exit en IP ban.

o_O
 
Ondanks al je inspanningen afgelopen week blijf je dit houden, quoten voegt alleen iets toe als je reageert op een post heel ver bovenin een topic.
Bij Tapatalk zie je ook de gequote foto’s weer voorbij komen. Daar wordt het niet overzichtelijker van.

Wat mij betreft verwijderen. Je kunt citeren en mensen taggen. Dat is meestal voldoende, vaak lees je niet het hele bericht. En je kunt ook nog verwijzen naar het bericht door het nummer in je bericht (#) te noemen.

Daarom helemaal eens met @nicknameless.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de knop nogal eens gebruikt wordt omdat men denkt 'dat het zo hoort'. Een beetje duidelijkere naam voor een knopje zou al een hoop schelen.

Ik zie je smiley aan het einde van je bericht @nicknameless . :eyes:
Als iemand iets te enthousiast blijft quoten terwijl dat niet nodig is, wordt er weleens een berichtje gestuurd om hier even wat op te letten. Meer niet. Bans en lijfstraffen lijken mij hier niet zo op hun plek. ;)
 
Laatst bewerkt:
‘Citeer’ staat eigenlijk gelijk aan ‘overnemen/quote’
Dan zou ik persoonlijk de ‘reageer’- omzetten naar ‘quoteknop’ en de ‘citeerknop’ lekker weglaten.
Als simpel persoon gezien houd je dan alleen het textveld aan de onderzijde over.

Want er is volgen mij niemand die de citeertoets gebruikt, en in het textveld aan de onderzijde ‘citaten invoegen’ aanklikt om de citaten in te voegen,...
 
In tapatalk heb je overigens niet de reageer button @Soepergrover. Alleen quote en like.
Volgens mij zijn er ook best veel die via tapatalk werken, dus of de knop daadwerkelijk gemist gaat worden op het forum?

Uhm @Jeroen, die gebruikt(e) ik via de website juist wel, om een gedeelte van een post in te voegen, waar de reactie betrekking op had.
 
Mag je wel een zin/vraag citeren uit een langer stuk tekst? (En specifiek daar op reageren?)

Bijv. in een topic waarbij men onderbouwing geeft en dan meerdere vragen stelt, dan citeer ik enkele zinnen en antwoord daarop. Zo maak je een kleine samenvatting met antwoorden.

Wanneer iemand anders dat doet, vind ik het wel fijn om dan niet de hele tekst door te lezen en terug te blijven scrollen tijdens het reageren. :)
 
Yep. Als je op een specifieke zin of op een paar woorden uit de vorige post wilt reageren, dan is dat prima. In dat geval heeft het toegevoegde waarde.
Als je op het hele voorgaande bericht wil reageren, dan is quoten een beetje onzinnig, want dat staat er net boven.