• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik van Wash-mitts

JPeG

Detailing rookie
21 mei 2008
240
0
Zelf gebruik ik voor het wassen 2 Lambswool Wash Mitt's. Vind ze superzacht met wassen, alleen loopt water al gauw naar binnen.

De achterkant met zijn soort 'fishnet' schijnt voor verwijderen van vliegen ed. te zijn.

Mag dit alleen op ramen en koplampen? Vind het namelijk niet zo zacht om op de lak (motorkap) te gebruiken :weetniet

Thanx.

JP
 
Ik zou dat netje inderdaad alleen op glas gebruiken en niet op je lak! Met een juiste wastechniek heb je dat netje helemaal niet nodig!

De Mothers Wax Lambswool Mitt is aan beide kanten lamswol en is, naar mijn mening, weer beter en praktischer dan de Meguiar's mitt!
 
Voorbehandeling dmv van insecten verweideraar:)^
Poorboys Bug Squash bijvoorbeeld.
Denk wel aan opnieuw waxen,dit stript je waxlaag!
 
Gebruik zelf Holts insectenverwijderaar en een Bugshifter. Da's m.i. veilig voor de lak (als je het met beleid gebruikt tenminste). Handig sponsje om te hebben!
 
Insecten verwijderaard heb ik uiteraard geprobeerd. Helpt wel een beetje maar de hardnekkige lijken krijg je er niet mee af. Die Bugshifter wil ik wel eens gaan proberen, heb alleen net een bestelling geplaatst..... :-"
 
Ik zou deze nemen:

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Mesh_Microfiber_Bug_Towel_39x39cm_PB-MMBUGT_101031

Staat wel online, maar nog geen beschrijving. :schaam

Vanaf de Poorboy's site zelf:

Mesh Microfiber Bug Towel
This is a Poorboy's World Exclusive microfiber towel especially designed to assist in the easy removal of Bugs, Sap, & Bird droppings. Use them with our Super Slick & Suds car shampoo, with our Bug Squash or with Spray and Wipe waterless wash. This Mesh towel is double woven microfiber made to be safe and scratch-free for all finishes including paint, plastic & glass. It can also be used on interiors to scrub vinyl and leather. This is a towel no detailer or enthusiast should be without.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
B.K. zei:
Voorbehandeling dmv van insecten verweideraar:)^
Poorboys Bug Squash bijvoorbeeld.
Denk wel aan opnieuw waxen,dit stript je waxlaag!

Als je genoeg verdunt, dan is dat geen probleem. Aangeraden wordt van 1:3 te doen, maar 1:4 werkt ook prima. Zelfs 1:5 heb ik al een keer geprobeerd. Als je minder sterke oplossing maakt heb je wat meer tijd om te poetsen ook.
 
Clay kan je ook gebruiken... Alleen moet je ook meteen nieuwe bescherm / wax laag aanbrengen.
Als ik het goed lees, behoeft dat met bovenstaande doek niet?
 
Ok, dat is natuurlijk wel een groot voordeel ja. Dan kun je met een snelle wasbeurt toch alle insecten verwijderen zonder te moeten waxen.
Maar dan zul je de doek wel alleen met shampoo moeten gebruiken. Zodra je insecten verwijderaar gebruikt zul je ook opnieuw moeten waxen toch?
 
Afhankelijk van wat je doet.
Doek en shampoo -> Wax ok
Doek en Spray & Wipe -> Wax ok
Doek en Bug squash -> Wax niet meer ok ,denk ik..
Als je de bug sqaush genoeg verdund niet zoals PT hierboven zij ,maar dit heb ik nog niet geprobeerd.:-"
 
Als je de Bug Squash gebruikt zoals je het koopt, dan mag het ook maximum minuut inwerken ofzo. Voor mij is dat te weinig tijd om de voorkant behoorlijk te kunnen wassen. Dat is ook een reden waarom ik de BS verdun.
 
Vandaag voor de 2e keer een Lambswool wash mitt kunnen weggooien.

Heb ze na gebruik altijd op wasrekje laten drogen en tot nu toe 2x in wasmachine gegooid.

Vandaag in emmer water, weer helemaal uit elkaar gevallen :no Leek wel rot !!
 
JPeG zei:
Vandaag voor de 2e keer een Lambswool wash mitt kunnen weggooien.

Heb ze na gebruik altijd op wasrekje laten drogen en tot nu toe 2x in wasmachine gegooid.

Vandaag in emmer water, weer helemaal uit elkaar gevallen :no Leek wel rot !!

Dan doe je toch echt iets niet goed!
Ik spoel de Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt na gebruik gewoon uit onder kraanwater, even flink heen en weer schudden om het ergste water eruit te halen. Daarna te drogen leggen of hangen.
Als de mitt redelijk droog is, gooi ik em zelfs gewoon in de droger 20 minuten.
 
Hoe lang heeft hij in de emmer gelegen? Nachtje laten staan en ze zijn zomaar dood. Kunnen ze niet tegen op de een of andere manier. Heb het idee dat het misschien iets met bacteriën te maken heeft (rottingsproces). Ze gaan ook muf ruiken als ze niet snel genoeg drogen, vandaar dat ik de mijne in een emmer met een scheutje Dettol heb gemikt. Daarna was hij weer als vanouds. Misschien is het een idee om een beetje Dettol erbij te gooien als je 'm wast of laat weken... (en niet te lang).
 
Gewoon na gebruik uitspoelen en dan op wasrekje ophangen. :ja

Maar ja, weer een (duur) excuus om de Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt te gaan uitproberen.

Heb ik toch al in de kast liggen
 
Sven S8 zei:
Hoe lang heeft hij in de emmer gelegen? Nachtje laten staan en ze zijn zomaar dood. Kunnen ze niet tegen op de een of andere manier. Heb het idee dat het misschien iets met bacteriën te maken heeft (rottingsproces). Ze gaan ook muf ruiken als ze niet snel genoeg drogen, vandaar dat ik de mijne in een emmer met een scheutje Dettol heb gemikt. Daarna was hij weer als vanouds. Misschien is het een idee om een beetje Dettol erbij te gooien als je 'm wast of laat weken... (en niet te lang).

Getver, mijn man heeft de Mothers washmitt gewoon in een emmer laten liggen tussen andere spullen in plaats van hem te drogen}:)w .
Daar kwam ik dus achter toen ik de droogdoek en microfiberdoeken e.d. uit de garage viste om schoon te maken (ben er iets preciezer aan dan hij). Dat ding stinkt dus nu onbehoorlijk :-&.
Ik heb hem al uitgebreid proberen schoon te maken maar die muffe lucht blijft erin zitten.
Sven, mag ik vragen waar je die Dettol koopt? Misschien dat dat nog wat helpt.

Gr. Thera
 
Bij de apotheek!

"Dettol beschermt je familie. Dat is een feit!"
Is een ontsmettend schoonmaakmiddel voor vloeren, WC's, voor in de keuken, etc. Een smetvrezer kan geen dag zonder.