• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruiken jullie nog een sealant?

Peter Jansen zei:
Glans zit hem in de voorbereidingen en niet in de wax..... Groet, Peter

Natuurlijk. Maar een goede voorbereiding EN een goede wax geven toch echt een mooier resultaat dan alleen maar een goede voorbereiding.
En wax "layeren" heeft nog steeds een gunstig effect op de glans.

Ik ga akoord met je opmerking, maar het 1 sluit het ander niet uit. Wax is een extra laagje op de lak. Dat kun je wel degelijk ZIEN .....

wax zie je wel degelijk, maar het is het kersje op de taart :-d
Wax voegt denk ik 5-10% glans en diepte toe, maar met name bescherming voor de overige 90-95% van de ondergrond.

Als ik het hier dus goed lees. Herstel me als ik het fout heb. Gebruik ik dus de NXT techwax 2.0 eigenlijk voor niks. :'(

Ik poets als volgt

1. Autowassen met 2 emmer systeem met NXT Shampoo
2. Kleien met Mequiars en last touch.
3 NXT Techwax 2.0.

Zoals ik het nu dus begrijp die ik dit dus voor niks. En moet ol eingelijk de NXT techwax 2.0 wegdoen en een echte wax
nemen Bv: Natty's BLue wax. Dit omdat ik heb begrepen dat een NXT techwax 2.0 een sealent is en geen echte wax zeg maar. :s

Graag advies wat ik het beste zou kunnen doen.

Dat ligt er maar helemaal aan of ik iets aan de glans moet ophalen, bijv. via the Black Hole (glaze)! Anders bijna nooit, na de nabewerking met (meestal) de excenter, een mooie carnauba als topping.

Dolby zei:
Als ik het hier dus goed lees. Herstel me als ik het fout heb. Gebruik ik dus de NXT techwax 2.0 eigenlijk voor niks. :'(

Ik poets als volgt

1. Autowassen met 2 emmer systeem met NXT Shampoo
2. Kleien met Mequiars en last touch.
3 NXT Techwax 2.0.

Zoals ik het nu dus begrijp die ik dit dus voor niks. En moet ol eingelijk de NXT techwax 2.0 wegdoen en een echte wax
nemen Bv: Natty's BLue wax. Dit omdat ik heb begrepen dat een NXT techwax 2.0 een sealent is en geen echte wax zeg maar. :s

Graag advies wat ik het beste zou kunnen doen.

Niks mis met de NXT Tech Wax 2.0 hoor. Een sealant is een synthetisch verkregen 'wax' i.p.v. een op carnauba gebaseerde wax. De duurzaamheid van sealants is over het algemeen wat groter.
Zoals Havanna al aangaf: je kunt de NXT prima toppen met een carnauba wax als de Natty's. Doe ik zelf ook.

Ik heb laatst even gekeken of een sealant (in mijn geval de PB EX-P) qua "invreten" betere bescherming biedt. Mijn voorbumper heb ik daarom na het (machinaal) polijsten en white diamond eerst voorzien van een laag PB EX-P en daarna nog een laagje DJ Rubbish Boys JE.

Voor het polijsten zat de voorbumper in de DJ Diamond White en was deze getopt met de DJ Rubbish Boys JE.

Het verwijderen van vliegen(bloed) gaat beduidend makkelijker sinds de sealant er onder zit. Voorheen moest ik ondanks een verse waxlaag een paar dagen later toch al flink mijn best doen om de vliegenresten te verwijderen. Nu is dat met een veeg met de washmitt zo goed als weg.

De EX-P blijft voor de voorbumper en ook mijn spiegels dus zeker in de behandeling zitten.

PS: Heeft iemand ook ervaring met vrijende muggen na het behandelen met DJ Rubbish Boys JE? Mijn auto zit enige tijd na een verse waxlaag vaak onder de fruitvliegjes die zich in de lak/wax hebben proberen te boren :weetniet Kan ik meteen weer met een Detailer spray langs ]-0

Soepergrover zei:
Niks mis met de NXT Tech Wax 2.0 hoor. Een sealant is een synthetisch verkregen 'wax' i.p.v. een op carnauba gebaseerde wax. De duurzaamheid van sealants is over het algemeen wat groter.
Zoals Havanna al aangaf: je kunt de NXT prima toppen met een carnauba wax als de Natty's. Doe ik zelf ook.

Bedankt Havanna en Soepergrover.

Heb toevallig afgelopen maand voor een meeting de wagen na de NXT techwax 2.0 getopt met de Natty's Blue wax. En moet heel eerlijk zeggen ben er zeker heel tevreden over. Moet dus snel de Natty's blue wax aanschaven. Was even bang dat ik de techwax 2.0 voor niks zou zijn. Heb namelijk nog een bijna hele fles vol staan. Heb ik namelijk gekregen van een geweldige kennis van me.

Silver_Ibiza zei:
PS: Heeft iemand ook ervaring met vrijende muggen na het behandelen met DJ Rubbish Boys JE? Mijn auto zit enige tijd na een verse waxlaag vaak onder de fruitvliegjes die zich in de lak/wax hebben proberen te boren :weetniet Kan ik meteen weer met een Detailer spray langs ]-0

Denk dat het niets te maken heeft met je DJ Rubbish Boys maar meer met de kleur van je auto.

Mijn zilver grijze metallic Astra heeft er namelijk ook erg veel last van als ik hem heb gewassen.
Gekke is dat de rode Megane exact dezelfde behandeling met dezelfde spullen ondergaat er nergens last van heeft, zelfs niet als ik de auto''s omdraai op de parkeerplaats.:weetniet

Gr. Arjan