• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gedemineraliseerd water

jorrit

Detailing rookie
23 feb 2010
2
0
Hallo allemaal,

Sinds kort ga ik met de auto's van mijn ouders naar een wasbox om ze daar even een beurt te geven.
Voorheen deed ik altijd alles op de oprit.
Ik heb nu dus ookal een aantal keer gebruik gemaakt van het gedemineraliseerde water.
Als je met dit water de auto afspuit hoef je hem niet meer te zemen omdat het vlekkeloos opdroogt.
Nu moet ik zeggen dat het inderdaad best goed werkt.
Als shampoo gebruikte ik altijd protech.
Sinds vandaag over gegaan op de NXT van Meg.

Nu is mijn vraag;

Hebben er mensen meer ervaring met het gedemineraliseerde water?
Of is het beter om de auto gewoon af te zemen?

Wie kan mij wat info geven?

Bedankt!

Jorrit

Welkom,

Die ervaringen kan je vinden onder de zoekterm waterontharder.
Met wat Google'n kom je ook meer informatie tegen.
Commercieele links zijn niet toegestaan in dit forum.
Dus zal je zelf even moeten surfen.

De ontharder heeft zeker effect.
Die bij CC wordt verkocht is van betere kwaliteit dan de wat goedkopere op internet.
En het is uiteindelijk goedkoper dan jerrycans demin kopen.

Hans

Zemen doen we hier niet aan, we nemen een goede droogdoek ;) ( bv de Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm )

Wat je bv ook kan doen is snelsnel afnemen met PB Spray & Wipe of Meg's Last Touch, dit werkt ook prettig

Of met Dodo Juice Time To Dry afnemen. Deze breekt de kalk ook af. Ik verdun deze altijd zodat ik 1 deel water en 2 delen Time To Dry in een spray heb. Werkt dan nog perfect.

Uiteraard met een droogdoek zoals mk-us al zei. Ik zelf heb de Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel. De Delirium kan nog meer water opnemen.

ik heb hier geen probleem, en toch hard water!

gewoon de delirium op je dak leggen, pak de achterkant , trek hem over het dak, en je dak is droog..

echt, met de delirium is je wagen zo droog!

toch spray ik de auto altijd even na met m135.
gewoon om een iets beter resultaat te krijgen dan alleen wassen, en zo is de kans op klakstreepjes minimaal

Ik heb zelf gebruik gemaakt van demi water om apc, glasscleaner enzo te verdunnen ipv gewoon water uit de kraan.
Ik kan niet zeggen dat ik er verschil in merk maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Als ik op het werk ben dan vul ik mijn fles daar met demi water als ik thuis ben gewoon met kraanwater.

RedCat zei:
Welkom,

Die ervaringen kan je vinden onder de zoekterm waterontharder.
Met wat Google'n kom je ook meer informatie tegen.
Commercieele links zijn niet toegestaan in dit forum.
Dus zal je zelf even moeten surfen.

De ontharder heeft zeker effect.
Die bij CC wordt verkocht is van betere kwaliteit dan de wat goedkopere op internet.
En het is uiteindelijk goedkoper dan jerrycans demin kopen.

Hans

Onthard water is heel iets anders dan demi water, bij demi water worden de ionen en zouten eruit gehaald en bij een ontharder word alleen kalk uit het water gehaald (volgens wikipedia).
Ik woon zelf in Maastricht dus zal niet veel aan een ontharder hebben omdat bij ons vrij weinig kalk in het water zit maar een ontharder is zeker aan te raden als je hard water hebt. Zelf merk ik geen verschil tussen gewoon water en demi water in mijn flessen, ik kan over een paar weken de hele wagen wassen op het werk met demi water en dan ga ik kijken of daar verschil in zit of niet.

Ik ben sinds kort verhuisd en bij de nieuwe stek horen ook twee grote regenwaterputten met een buitenkraantje. Wanneer ik de eerste maal de auto waste met dat regenwater kwam er een heel brede smile op mijn gezicht. Voorheen steeds (zeker in de zon) snel kalkplekken bij het drogen. Nu zijn deze dus volledig verdwenen en droogt de auto zonder enige moeite vlekvrij. Bij deze wil ik dus graag een lans breken voor regenwater! Is ook nog een pak goedkoper dan de waterontharder of gedemineraliseerd water. Dit spaart met toch snel een uurtje werk bij het wassen en drogen.

Misschien is dit wat voor je :weetniet ?

RegentonCC.webp

Probleem van te spoelen met demi water zonder te drogen is dat als er stof in waait wanneer het niet snel droogt je nog steeds vuil plekken krijgt. Demi water werkt fijn maar ik zou nog steeds even drogen. :cool

Havanna, dat is serieus lollig :lol

Als ik weinig tijd heb, maar wel een vuile auto, bezoek ik ook wel eens zo een afspuitstraat in de Haarlemmermeer. Deze werkt met schoon leiding water en niet met water dat voor her-gebruik geschikt is gemaakt door filtering en toevoeging van chemicalien.
Ik spuit mijn auto dan af met water ZONDER shampoo en daarna vlekvrij afspoelen met water.

Natuurlijk niet wordt mijn auto dan niet zo schoon als met de twee-emmer-methode wassen, maar dan kan ik er weer even tegenaan in een niet al te vieze auto.

Om reden dat ik alleen maar afspuit, droog ik de auto niet, om krassen veroorzaakt door los zittend vuil te voorkomen.