• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio Estate - Wash/Polish/Wax

rvarkelen

Detailing addict
3 sep 2010
156
65
Vandaag stond de Clio van mijn ouders op het menu. Het idee was om deze auto te poetsen in de loods waar we sinds deze week toegang tot hebben, bij de loods aangekomen bleek echter dat de roldeur was voorzien van een slot waar ik de sleutel niet van heb…met een klotegevoel en de auto vol spullen dus huiswaarts gekeerd om daar aan de slag te gaan. Gezien het weer was dat een zware en warme dag, weinig schaduw en dus lekker verbrand op het bolletje…:p

De auto bezoekt af en toe de krasstraat en wordt verder niet heel erg vaak gepoetst (volgens mij nog nooit). Ik had geen ervaring met de lak van deze Renault, er zaten hier en daar wat oppervlakkige krasjes die pa & ma graag zouden zien verdwijnen, met de kunststof delen ben ik erg voorzichtig te werk gegaan. Hierbij een kort foto-verslagje.

Zo stond de auto er om 9.30u 's morgens bij:
001%20-%20Algehele%20indruk.JPG


Op het rechterachterportier zaten wat "krasjes" die m'n ouders niet wegkregen…na een kleine inspectie bleek dat het een soort rode lak was dus waarschijnlijk is er eens een voertuig langs geschampt:
002%20-%20Rode%20lak.JPG


Dit soort plekken doet de wasstraat ook niets mee:
003%20-%20Van%20die%20plekken.JPG


Op de achterklep zat al heel lang een kras, al sinds ze de wagen hebben. Deze kras heb ik met de Pro 900 voor 95% weggekregen, helaas geen na-foto:
004%20-%20Kras%20achterklep.JPG


De vogels weten de Clio ook te vinden:
005%20-%20Droppings.JPG


De spiegels vormden leuke verblijfplaatsen voor spinnen:
006%20-%20Spiegel.JPG


Close-up van de motorkap, dit geeft een aardige indruk van hoe hij er bij stond:
007%20-%20Motorkap.JPG


Ik ben begonnen met afspoelen met koud water. Vervolgens de hele wagen ingesprayed met een APC 1:4 oplossing om het grove vuil los te weken.
Vervolgens heb ik de auto gewassen met een flinke lading Slick & Suds en de wagen wederom afgespoeld.
Daarna was het de beurt aan de Monello klei en detailspray, hier heb ik geen foto's van maar vooral het dak en motorkap lieten heel wat zien.
De klei veroorzaakte wel wat lichte marring, maar daar was al een beetje rekening mee gehouden.

Na wassen en kleien:
009%20-%20Na%20wassen%20en%20kleien.JPG


Na het wassen en kleien kwam de ware aard van deze Fransoos naar boven, swirls!
008%20-%20Swirls%20deur.JPG


De motorkap na kleien:
010%20-%20Swirls%20en%20marring.JPG


Qua polijstwerk kwam ik uit op Mezzo op een Oranje Kompressor pad, dat gaf op de motorkap de volgende correctie:
011%20-%20Na%20een%20pass%20Mezzo.JPG


De hele auto heb ik gepolijst met Mezzo op Oranje en vervolgens Finale op Wit.
Daarna heb ik Black Hole nog eens een kans gegeven, ik had nooit zo'n succes met dit product maar deze grijze Renault leende zich er erg goed voor.
Na het aanbrengen met de DAP op zwarte pad heb ik de Black Hole uit gebuffed met Supreme doeken, de lak kreeg echt een flinke boost hiervan en begon flink te schitteren in de zon:

012%20-%20Flakepop%20na%20Black%20Hole.JPG


Uiteindelijk de ramen nagelopen met NXT Glass Cleaner, trims met Poorboys Trim Restorer en de hele auto in Natty's Blue Paste Wax gezet om vervolgens de hele auto nog eens goed na te buffen met de nodige doeken.
013%20-%20Finish.JPG


Gezien de temperatuur en locatie ben ik niet verder gegaan met het interieur, dat moet de volgende keer dan maar gebeuren (in de loods!). Ook de velgen hebben niet de aandacht gekregen die ze eigenlijk verdienden dus de auto moet nog maar eens terugkomen :) Samenvatting van de stappen met linkjes naar de producten:

- Afspoelen
- Insprayen met Poorboys All Purpose Cleaner
- Wassen met de Mega Plush en Poorboys Slick & Suds
- Afspoelen
- Kleien met Monello Klei en Perfetto Detailer Spray
- Polijsten met DAP900 met Oranje Kompressor Pad en Monello Mezzo
- Nabewerken met DAP900 en Monello Finale
- Glazen met Poorboys Black Hole op de DAP900 met zwarte pad
- Waxen met Poorboys Natty's Blue Paste Wax

Als je tot hier bent gekomen: Bedankt voor het lezen!
 
Mooi resultaat !
Je zou de volgende keer na Finale met een witte pad ook eens een hit kunnen doen met Finale en een licht groene pad.
De Renault lak is dermate zachte dat dat een nog mooier plaatje gaat opleveren.

Verder mooi resultaat met een strak plaatje als resultaat !
 
Thanks voor de tip Juffer, ik vond de lak niet heel erg zacht, heeft licht groen ook geen hogere cuttingfactor dan wit? (ik heb 'm zelf niet).
 
OK thanks, die zal ik met de volgende bestelling meenemen!
Overigens baal ik er van dat ik niet meer na-foto's heb genomen, verschil in glans is toch wel erg mooi:

014%20-%20Verschil.jpg