Vandaag stond de Clio van mijn ouders op het menu. Het idee was om deze auto te poetsen in de loods waar we sinds deze week toegang tot hebben, bij de loods aangekomen bleek echter dat de roldeur was voorzien van een slot waar ik de sleutel niet van heb…met een klotegevoel en de auto vol spullen dus huiswaarts gekeerd om daar aan de slag te gaan. Gezien het weer was dat een zware en warme dag, weinig schaduw en dus lekker verbrand op het bolletje…
De auto bezoekt af en toe de krasstraat en wordt verder niet heel erg vaak gepoetst (volgens mij nog nooit). Ik had geen ervaring met de lak van deze Renault, er zaten hier en daar wat oppervlakkige krasjes die pa & ma graag zouden zien verdwijnen, met de kunststof delen ben ik erg voorzichtig te werk gegaan. Hierbij een kort foto-verslagje.
Zo stond de auto er om 9.30u 's morgens bij:
Op het rechterachterportier zaten wat "krasjes" die m'n ouders niet wegkregen…na een kleine inspectie bleek dat het een soort rode lak was dus waarschijnlijk is er eens een voertuig langs geschampt:
Dit soort plekken doet de wasstraat ook niets mee:
Op de achterklep zat al heel lang een kras, al sinds ze de wagen hebben. Deze kras heb ik met de Pro 900 voor 95% weggekregen, helaas geen na-foto:
De vogels weten de Clio ook te vinden:
De spiegels vormden leuke verblijfplaatsen voor spinnen:
Close-up van de motorkap, dit geeft een aardige indruk van hoe hij er bij stond:
Ik ben begonnen met afspoelen met koud water. Vervolgens de hele wagen ingesprayed met een APC 1:4 oplossing om het grove vuil los te weken.
Vervolgens heb ik de auto gewassen met een flinke lading Slick & Suds en de wagen wederom afgespoeld.
Daarna was het de beurt aan de Monello klei en detailspray, hier heb ik geen foto's van maar vooral het dak en motorkap lieten heel wat zien.
De klei veroorzaakte wel wat lichte marring, maar daar was al een beetje rekening mee gehouden.
Na wassen en kleien:
Na het wassen en kleien kwam de ware aard van deze Fransoos naar boven, swirls!
De motorkap na kleien:
Qua polijstwerk kwam ik uit op Mezzo op een Oranje Kompressor pad, dat gaf op de motorkap de volgende correctie:
De hele auto heb ik gepolijst met Mezzo op Oranje en vervolgens Finale op Wit.
Daarna heb ik Black Hole nog eens een kans gegeven, ik had nooit zo'n succes met dit product maar deze grijze Renault leende zich er erg goed voor.
Na het aanbrengen met de DAP op zwarte pad heb ik de Black Hole uit gebuffed met Supreme doeken, de lak kreeg echt een flinke boost hiervan en begon flink te schitteren in de zon:
Uiteindelijk de ramen nagelopen met NXT Glass Cleaner, trims met Poorboys Trim Restorer en de hele auto in Natty's Blue Paste Wax gezet om vervolgens de hele auto nog eens goed na te buffen met de nodige doeken.
Gezien de temperatuur en locatie ben ik niet verder gegaan met het interieur, dat moet de volgende keer dan maar gebeuren (in de loods!). Ook de velgen hebben niet de aandacht gekregen die ze eigenlijk verdienden dus de auto moet nog maar eens terugkomen
Samenvatting van de stappen met linkjes naar de producten:
- Afspoelen
- Insprayen met Poorboys All Purpose Cleaner
- Wassen met de Mega Plush en Poorboys Slick & Suds
- Afspoelen
- Kleien met Monello Klei en Perfetto Detailer Spray
- Polijsten met DAP900 met Oranje Kompressor Pad en Monello Mezzo
- Nabewerken met DAP900 en Monello Finale
- Glazen met Poorboys Black Hole op de DAP900 met zwarte pad
- Waxen met Poorboys Natty's Blue Paste Wax
Als je tot hier bent gekomen: Bedankt voor het lezen!
De auto bezoekt af en toe de krasstraat en wordt verder niet heel erg vaak gepoetst (volgens mij nog nooit). Ik had geen ervaring met de lak van deze Renault, er zaten hier en daar wat oppervlakkige krasjes die pa & ma graag zouden zien verdwijnen, met de kunststof delen ben ik erg voorzichtig te werk gegaan. Hierbij een kort foto-verslagje.
Zo stond de auto er om 9.30u 's morgens bij:
Op het rechterachterportier zaten wat "krasjes" die m'n ouders niet wegkregen…na een kleine inspectie bleek dat het een soort rode lak was dus waarschijnlijk is er eens een voertuig langs geschampt:
Dit soort plekken doet de wasstraat ook niets mee:
Op de achterklep zat al heel lang een kras, al sinds ze de wagen hebben. Deze kras heb ik met de Pro 900 voor 95% weggekregen, helaas geen na-foto:
De vogels weten de Clio ook te vinden:
De spiegels vormden leuke verblijfplaatsen voor spinnen:
Close-up van de motorkap, dit geeft een aardige indruk van hoe hij er bij stond:
Ik ben begonnen met afspoelen met koud water. Vervolgens de hele wagen ingesprayed met een APC 1:4 oplossing om het grove vuil los te weken.
Vervolgens heb ik de auto gewassen met een flinke lading Slick & Suds en de wagen wederom afgespoeld.
Daarna was het de beurt aan de Monello klei en detailspray, hier heb ik geen foto's van maar vooral het dak en motorkap lieten heel wat zien.
De klei veroorzaakte wel wat lichte marring, maar daar was al een beetje rekening mee gehouden.
Na wassen en kleien:
Na het wassen en kleien kwam de ware aard van deze Fransoos naar boven, swirls!
De motorkap na kleien:
Qua polijstwerk kwam ik uit op Mezzo op een Oranje Kompressor pad, dat gaf op de motorkap de volgende correctie:
De hele auto heb ik gepolijst met Mezzo op Oranje en vervolgens Finale op Wit.
Daarna heb ik Black Hole nog eens een kans gegeven, ik had nooit zo'n succes met dit product maar deze grijze Renault leende zich er erg goed voor.
Na het aanbrengen met de DAP op zwarte pad heb ik de Black Hole uit gebuffed met Supreme doeken, de lak kreeg echt een flinke boost hiervan en begon flink te schitteren in de zon:
Uiteindelijk de ramen nagelopen met NXT Glass Cleaner, trims met Poorboys Trim Restorer en de hele auto in Natty's Blue Paste Wax gezet om vervolgens de hele auto nog eens goed na te buffen met de nodige doeken.
Gezien de temperatuur en locatie ben ik niet verder gegaan met het interieur, dat moet de volgende keer dan maar gebeuren (in de loods!). Ook de velgen hebben niet de aandacht gekregen die ze eigenlijk verdienden dus de auto moet nog maar eens terugkomen
- Afspoelen
- Insprayen met Poorboys All Purpose Cleaner
- Wassen met de Mega Plush en Poorboys Slick & Suds
- Afspoelen
- Kleien met Monello Klei en Perfetto Detailer Spray
- Polijsten met DAP900 met Oranje Kompressor Pad en Monello Mezzo
- Nabewerken met DAP900 en Monello Finale
- Glazen met Poorboys Black Hole op de DAP900 met zwarte pad
- Waxen met Poorboys Natty's Blue Paste Wax
Als je tot hier bent gekomen: Bedankt voor het lezen!