@Wide-O: Ik begrijp dat vrouwen en auto's beiden schitterend kunnen zijn om naar te kijken, maar laten we het op dit poets-forum wel even helder houden: een huid heeft plooien. Een auto niet. Pfjieuw… Dat ging nog maar net goed
.
Je schrijft: "Het ironische is dat die plaatsen eigenlijk weinig tot niets "bijdragen" tot de strakheid van de lak." Dit zou ik willen nuanceren in dat de randen, vouwen, bollingen iets zeggen over de strakheid van het paneel, niet de lak. Zoals je op de laatste drie foto's van mijn eerste bericht kan zien, doen al die kwetsbare plekken mee in het geheel. Zou ik bij Orange Peelen de randen ontzien bijvoorbeeld, dan krijg ik bij al die randen, aan weerszijden, een grote verticale sliert sluierbewolking. De rest van de lak is strak, maar daar waar ik niet geweest ben, blijf ik de wolkjes sinaasappelhuid zien. Als een soort kitscherig foute foto-lijst om een schitterende foto heen. Ik heb dat zelf gehad op onze vorige auto en vind dat persoonlijk storender.
Ik ben bang dat we er niet aan zullen ontkomen om ook deze kwetsbare plekken mee te nemen. Met wat ik nu weet, zou ik minder hits gedaan hebben op de kwetsbare plekken en een nieuwe pad eerst wat afruwen op sterkere delen, zodat de scherpe kantjes er vanaf zijn. Dan die pad bewaren om daarna pas de kwetsbare delen doen. Bedankt voor je opmerking, want die aanpak bedenk ik me nu pas! #lerenvanelkaar
Orange Peeling is blijvend. Dus ook de kwetsbare delen die nu dus nog iets kwetsbaarder geworden zijn. Voor mij betekent dit nu dat ik voor de rest van de tijd dat we deze auto hebben, extra voorzichtig zal moeten blijven op alle randen, naden, etc. Mogelijk dat deze vanaf nu alleen nog met een DAP te benaderen zijn.
En voor alle duidelijkheid nogmaals: dit soort zaken gebeuren je echt niet als je een DAP gebruikt. Ik weet dat de eerste keer dat ik zo'n ding op mijn eigen auto of op die van dierbaren ging zetten, erg heftig kan voelen. Vooral als ze er bij staan en opmerken: "Schuur je er niet doorheen, Chris?" Voor degenen die nog twijfelen over een DAP: bel anders eens met Carclean. De reden dat ik dit nogmaals schrijf, is dat het voor mij ook genieten is op de weg als ik een auto zie waar ik aan kan zien dat er aandacht en moeite aan is besteed. Met een DAP is dat een quick-win, maar zit die angst voor de Zeskoppige Draak er zo gratis bij, terwijl dat niet nodig is.
Aan de reacties te zien, denk ik te merken dat het onderwerp leeft. Misschien is het handig / leuk om deze link te delen:
https://forum.carclean.com/threads/...pdate-2-extra-fotos-carclean-com-busje.10710/
Is uit den ouden Carclean-doosch. Een bericht van Dibbuz uit 2012 over het orange peeling. Daar tref je stap-voor-stap informatie en een ervaringsverslag over sinaasappelhuid-behandeling van autolak.
Ik was toen net anderhalf jaar in het blije bezit van een DAP500, terwijl zij al bruut aan het experimenteren waren. Door dit voorwerk leerde ik dat het nog mooier kon. En het was al zo mooi!