• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen gewenst resultaat met Ultimate Compound

Graag gedaan, wij zijn allemaal aan het leren van mekaar. Ik heb hier de mensen al véééél lastig gevallen met vragen :lol

Neen, dat zijn pads voor op de dap500. deze zijn het;

https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/DA_Microfibre_Cutting_Disc_160mm_6inch_DAMFCD6_102250

Als het goed is pm ik je even met wat linkje over de werkwijkze (ook gekregen van iemand hier)

Grtz

Stephan

[MOD]Gaarne niet bovenstaande quoten, dit is onnodig, lees ook dit topic! [/MOD]

Moet je deze pads niet gebruiken samen met Microfiber DA compound van Meguiar's ?

Volvo lak is een harde lak. Met de DAP behaalde ik pas na 4 hits mezzo op oranje pad pas enige correctie. Ik heb me erbij neergelegd en doe alleen maar een finale stap. De lakdefecten op onze V50 vallen reuze mee en zijn niet echt zichtbaar.

Wat voor kleur v50 (foto?) hebben jullie Danielle ?

Ik heb zelf een zilver metallic v50, heb onlangs alleen een beurtje met finale op lichtgroen gedaan. Maar wil binnenkort toch met de UC aan de slag.

Pas enige correctie na 4 hits mezzo op oranje?
Waarom schaal je dan niet op naar inizio en evt. ook nog Paars wolletje?
Bij de meeste BMW's doet mezzo oranje ook helemaal niks hoor.

Het is idd zo dat je met elk produkt moet uitvissen hoe jij daar het best mee werkt.
(is voor iedereen hoor)

Als het echt niks is voor jou kan je misschien overschakelen naar deze : ?

https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional/DA_Microfiber_Correction_Compound_473ml_D30016_102049

:weetniet

Deze geeft echt wel een flinke correctie én glans :ja

@henriant,
de kleur is titanium grey.
@Rogier,
die 4 hits mezzo is toch al zeker twee jaar geleden, toen had ik nog geen wolletje en niks zwaarders dan mezzo. De Volvo komt op de tweede plaats. En mijn grootste probleem is de vrije tijd. Heb niet altijd de mogelijkheid om een lange aaneengesloten tijd (bv hele dag of twee dagen achter elkaar) te detailen. Wil graag, maar met werken, 2 kleine kinderen, een huishouden en klussen in en om het huis (en nog een echtgenoot) blijft er weinig over. Als ik perse wil, moet ik er een vrije dag voor nemen, en dat kan ook niet altijd als ík wil. Er zitten helaas maar 24 uur in een dag.

Ik heb hetzelfde probleem Danielle daarom doe ik tegenwooordig plaatdeel voor plaatdeel als weer 's weinig tijd heb.
Voor je eigen auto werkt dat ook prima en merk zelfs dat je een nòg beter resultaat behaald omdat je het op die manier niet zat wordt.
Je wil op zo'n moment nog wel 's denken laat dat krasje maar zitten......

Finishen met een paars wolletje kan er best netjes uitzien voor een niet-detailer, voor de meeste van ons is het niet acceptabel....

quido zei:
[MOD]Gaarne niet bovenstaande quoten, dit is onnodig, lees ook dit topic! [/MOD]

Moet je deze pads niet gebruiken samen met Microfiber DA compound van Meguiar's ?

Normaal wel Quido, Maar het gaat en is te doen. Google maar eens naar deze combo.

veel geluk in de zoektocht !

@rogier V12 : ik deel je mening hier normaal ook in...finishen doe je inderdaad niet op wol. Toch zag ik op die VW-lak geen verschil toen we nabehandeld hadden met mezzo op wit.
Ik weet het; het is zoals vloeken in de kerk.:-/

Ultimate compound met een paars wolletje gaf op mijn Seat Leon ook een sneller en beter resultaat als inizio met wol.
Hierna nog wel nabewerkt met mezzo op wit en finale op groen en dan inderdaad een super glans!
Nog een voordeel van UC is dat het niet zo stoft.