• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen goede resultaten met iron-x

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
59
Omdat IRON-X als het wondermiddel wordt beschreven heb ik mij een fles besteld gehad.
Omdat je toch altijd wat restjes van remslijpsel in de hoeken houd, zeker op poreuze (winter-)velgen, wilde ik IRON-X gebruiken.
Maar ik ben erover teleurgesteld dat het resultaat ondermaats is en de velgen na behandeling dof werden.
Die hardnekkige puntjes, net als lasspatten, krijg je niet verwijderd.:-/
Ik spuit de iron-x op droge velgen en laat het enkele minuten drogen, dan ga ik erover met een velgenborstel en dan afwassen met shampoo

Ik spuit het meestal op een natte velg, en borstel het dan gelijk in met een klein borsteltje voor in de hoekjes ( velgenborstel gebruik ik voor het wassen voorafgaand aan de IronX). Dan na een paar minuten nogmaals borstelen en afspoelen.

Enfin, is het geen teer bijvoorbeeld?

Ik citeer uit je eigen onderschrift: Je bent nooit te oud om bij te leren :lol

Iron-x op zich wordt te vaak als "wondermiddel" omschreven.
Voor zover ik weet is het niet de bedoeling om te laten drogen op de velgen.

Als je de gewone Iron-X gebruikt, ga je sowieso al meerdere behandelingen mogen doen.
Zeker op een onbehandelde velg.
Wat dat betreft is het wellicht makkelijker om de paste versie te gebruiken.

Alhoewel ik altijd naar tevredenheid de gewone variant gebruik.
Velgen eerst goed voorbehandelen met velgenreiniger.
Hierna pas de iron-x.

Dat je velgen dof worden is vreemd. Post inderdaad eens foto's.

Ik heb dit ook al eens ondervonden met iron-x (dat de velgen dof worden) , maar dat ligt eerder aan de velg zelf dan aan het produkt lijkt me.
Het ging hier om "verwaarloosde" velgen en die zien er misschien na eender welke poetsbeurt dof uit :weetniet
(glas dat je niet regelmatig poetst krijg je ook NOOIT meer zo proper dan wanneer je dit regelmatig doet)

Ik denk dat het idd flink ingebrand remslijpsel is.
Gewoon de velg nat maken en dan Iron-X erover en inwerken met een kwast.
Goed na spoelen en klaar.
Eventuele restanten met een 'oud' stukje clay verwijderen.

Mischien een gekke vraag: heb je al een echte velgenreinger geprobeerd?
Iron X is meer voor de puntjes op de i, dit vuil heeft mischien wel eerst een echte velgreiniger nodig om op te lossen.
Iron X is namelijk geen specifieke velgenreiniger.......

Rolf;325156 zei:
Mischien een gekke vraag: heb je al een echte velgenreinger geprobeerd?
Iron X is meer voor de puntjes op de i, dit vuil heeft mischien wel eerst een echte velgreiniger nodig om op te lossen.
Iron X is namelijk geen specifieke velgenreiniger.......

Ik heb altijd gebruik gemaakt van een velgenreiniger, zowel deze van Meguair's als deze van kenotek.
Het is idd. voor die puntjes op de i dat ik IRON-X wil gebruiken.

veel erop sproeien is niet effectief. Je kunt beter weinig erop sproeien en dat vaak herhalen. Tussendoor met een borstel eroverheen.
Wanneer je spreek over lasspatten kun je ook bedenken dat dat tijd nodig heeft om af te kunnen bouwen. De ' druppel' wordt laag per laag afgebouwd en niet opgelost zoals jij nu blijkbaar verwacht.

quido;325212 zei:
zowel deze van Meguair's als deze van kenotek.

Mijn velgenreinger van Kenotek wordt verdund 1/10 , misschien is je velgenreiniger te sterk ?

Ik gebruik deze : er staat zelfs al bij dat je deze NIET mag laten opdrogen .
004-13.webp

Ik gebruik de gebruiksklare velgenreiniger van kenotek pro, die moet je op een droge velg sproeien en dan enkele min. laten intrekken. Afspuiten met HD.
Daar heb je een mooi resultaat mee, op die hoekjes na.
De Meguair's velgenreiniger gebruik ik op een natte velg en deze direct met een velgenborstel goed reinigen en dan afwassen met zeep en spoelen met waterstraal.
Maar ook hier weer die vervelende hoekjes