• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Geen Toegang" vs Inlogscherm / "Nieuwe Berichten Sinds"

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Bert, Tim,

Ik klik vaak als eerste op de link in de notificatiemail(s) om naar het forum te gaan. (Dan lees ik eerst de threads waar ik een mailtje voor heb gekregen, daarna klik ik meestal op "Nieuwe berichten sinds".)

Nou krijg ik zodra ik op dat linkje in de e-mail klik - en ik nog niet ben ingelogd - steevast een schermpje "Hier heb je geen toegang voor, ga verder". Dan kom je op de HP uit, dan moet je inloggen, waarop je wéér op de HP komt. Vervolgens moet ik dus weer naar m'n mailprogramma om opnieuw op dat linkje te klikken. Da's m.i. redelijk omslachtig.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Op andere fora krijg je dan direct een inlogscherm voor je neus als het een 'gesloten' onderwerp is voor gasten, waarop je ook meteen na het inloggen in de bewuste thread uitkomt. Kan dat hier niet ook zo geregeld worden? Zou wel zo fijn zijn... :)



Tweede punt. Ik heb het idee dat de "Nieuwe Berichten Sinds" reageert op IP, en niet kijkt of je bent ingelogd? Ik raak zo nl. wel eens berichten 'kwijt'. (Dan moet ik hem terugzetten op "Laatste Dag" o.i.d.). Vind ik ook minder makkelijk...

Is het mogelijk dat aan het inloggen te koppelen? (Als dat de oorzaak is tenminste, maar ik kan me zo snel geen andere reden bedenken waarom hij bijvoorbeeld nu zegt dat ik vandaag om 11:25:18 op het forum ben geweest, terwijl ik toen niet eens achter de PC zat...)


NB: het zou sowieso erg fijn zijn als de "Ongelezen" icoontjes AAN beleven staat tot je een draad ook echt hebt gelezen, of ze zelf uitzet middels "mark all as read" o.i.d.


TIA! :cool:
 
Nog even hierop terugkomend (punt 2)...

Ik log in, lees 'nieuwe berichten sinds' en zie dat er een heel rijtje staat. Ik post vervolgens een bericht, klik weer op 'nieuwe berichten sinds' om de rest te lezen.... staan er ineens nog maar twee berichtjes! In de tussentijd heeft de forumsoftware kennelijk de inlogtijd op eigen houtje veranderd, want die staat nu plots op een later tijdstip.

Dus ook als je ingelogd blijft mis je zo berichtjes. (Zie 'NB' hierboven, dan mis je niets meer). Als dit lastig te doen is misschien een aantal 'stappen' in de 'nieuwe berichten sinds' toevoegen? Nu zit er nogal een gat tussen 'twee uur' en een hele dag... ;)
 
Vandaag weer dus, ik log in, klik op 'nieuwe berichten sinds' en krijg de berichten sinds ik heb ingelogd, terwijl ik eigenlijk de berichten sinds gisteravond zou moeten zien...

Ik meld het maar weer even. ;)
 
Dat eerste probleem had ik ook gisteren met de link naar de Carclean pads. In bericht van Sven.
 
dat linken vanuit je mail naar een te volgen topic lijkt mij toch een IP/user login probleempje.

als jij een rechtstreekse oproep doet naar de site in je adresbalk ( dus https://forum.Carclean.com/default.aspx?g=active ) nadat je de pc opgestart hebt ( dus wezenlijk nog niet ingelogd hebt op de site) moet je dan ook nog inloggen of kun je dan bijv direct naar de link bovenin ''mijn profiel'' gaan ??

denk dat het komt omdat jouw username gekoppeld is aan de link die gemailt wordt over een reactie in een door jouw gevolgd topic, jij volgt de link, cookies zijn misschien verwijderd van je pc of je logt niet automatisch in op het forum, dus forum linkt de oproep niet aan jouw usernaam en vervolgens krijg je die foutmelding.

kan me niet iets anders bedenken namelijk.. probeer eens alle cookies etc te verwijderen van je pc, en controleer eens in de hoeveel dagen je cookies verwijderd worden en in de hoeveel dagen je het probleem ondervind

anders zou ik het ook niet weten
 
Denk persoonlijk dat dit te maken heeft met het 'members only' deel van het forum, anders gebeurt het niet. M.i. zou de forumsoftware er dan voor moeten zorgen dat je een inlogscherm voor je neus krijgt i.p.v. "geen toestemming". Zo gaat het tenminste op alle andere fora waar ik lid van ben, en die open ik op dezelfde manier....

Die "ongelezen berichten" aanduiding schijnt wat brak te zijn, en verbeterd te worden met een nieuwe versie van de forumsoftware (meen ik gelezen te hebben). Denk dat de "Nieuwe Berichten Sinds" met hetzelfde probleem te maken heeft.
 
Ik zou het helemaal niet erg vinden als die nieuwe versie snel komt trouwens... :p

Vandaag log ik in, krijg keurig netjes de ongelezen berichten sinds gisteren voor me na het inloggen, lees er een paar, reageer in een draadje, en..... Alles staat op "gelezen"! Niet alleen de blauwe merkjes bij de threads zijn weg, maar óók de kleine oranje tekentjes achter de naam van de laatste poster(s). De 'nieuwe berichten sinds' staat nu ineens op de tijd van m'n laatste post. Best wel bloedirritant eigenlijk... :|
 
Sven S8 zei:
Ik zou het helemaal niet erg vinden als die nieuwe versie snel komt trouwens... :p

Stilletjes hoop ik dat ook al een tijdje.
Ik heb vooral last dat het forum de icoontjes gelezen en niet-gelezen niet juist toont. Heb er wel een omslachtige oplossing voor, overdreven veel refreshen :)
 
Ik ben als de dood voor refreshen, heb de indruk dat het dan juist gebeurt... Ik ga nu zelfs na het posten wel eens via het browsermenu terug naar de lijst, dat wil wel eens helpen. Dan gewoon van boven naar beneden alles afwerken. Ook niet echt handig, maar dan verschiet de klok van dat 'nieuwe berichten sinds' geval tenminste niet.

Pas als ik alles heb gelezen gebruik ik de refresh of 'nieuwe berichten sinds' weer. :weetniet
 
Ik had eigenlijk ook al wel verwacht dat er wat meer progressie zou zijn met de nieuwe versie, maar de bouwers van de forumsoftware laten helaas niet los over een releasedatum of een planning. :s Ik weet in ieder geval wel dat ze bezig zijn met bouwen en testen, dus stil ligt het gelukkig niet.

Nog even geduld dus (helaas)...
 
Geen probleem Bert, ik weet dat je er bovenop zit. ;)

Ik weet ook uit eigen ervaring hoe vervelend het is als je op upgrades zit te wachten die niet erg los willen komen.... Hopen maar dat ze een beetje doorwerken, want het is wel irritant als je telkens ineens alle ongelezen berichten 'kwijt' bent.

Hopelijk zit dan ook dat 'volgen' vinkje op elk bericht, en niet alleen de startpost. Dat scheelt ook weer met terugvinden... :)
 
Denk dat de meeste hier net als jullie zijn (Dana, Tim en Bert) we willen alles tot perfectie.