• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gehavende achterlampen volvo 850

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Beste iedereen,

Voor een rally heb ik samen met een aantal vrienden enkele maanden geleden een Volvo 850 aangeschaft. Deze heeft zeer gehavende achterlichtunits zoals bij meer 850's te zien is. Helemaal dof en ruw.

Ik heb zelf geen foto van de units, maar in de show-off staat een Volvo met hetzelfde probleem: https://forum.Carclean.com/cc_postst13786/Mij-uitdagen-ha-De-volvo-850-Challenge.aspx

Is hier nog iets aan te doen? En zo ja wat heb ik hiervoor nodig?
 
Als het alleen om een dof oppervlak gaat, is er doorgaans wel wat aan te doen. Je kunt aan de slag gaan met een DAP, maar een rotary is iets doeltreffender (lees sneller), maar gezien de warmteontwikkeling moet je wel je koppie er bij houden. Ik zou beginnen met Mezzo op wit en indien nodig de cuttingfactor opvoeren. Na de hoge cuttingfactor uiteraard weer afbouwen.
 
Dan zou wetsanden en polijsten wel eens kunnen werken. Begin met grid 1500 en bouw dit op naar grid 3000.

Wetsand producten
 
Deze methode gebruiken wij op het 480 Forum. Ik weet niet hoeveel tijd je eraan wilt besteden, maar even licht schuren en een busje (UV bestendige!) blanke lak eroverheen werkt ook.
 
Tijd maakt me niet uit. Ik wil graag een methode proberen die ook geschikt is voor koplampen en wat ik op meerdere soorten auto's kan toepassen.

@Joryan: Wat kost die methode ongeveer?
 
De achterlampen zijn echt in hele slechte staat... wat is aan te raden voor schuurpapier?

Ik zal zelf te denken om het volgende te kopen:
- Meguiars Hi-Tech Sanding Backing Plate
- Meguiars 1000 Grit
- Meguiars 1500 Grit
- Meguiars 3000 Grit

Hoeveel vellen heb ik nodig?

De DAP en alle polijst middelen heb ik zelf.
 
Fraxter zei:
@Joryan: Wat kost die methode ongeveer?

Je kan wat schuurpapier (korrel 1000 en 1200) kopen en een busje 2K lak, ben je €25,- kwijt. Met roller werken en zo'n blik kopen + schuurpapier zit je al gauw aan de €60,- ;)

Maar polijsten en in een UV bestendige wax zetten zal ook goed werken. Over de spullen die je dan nodig hebt kunnen de andere mensen wel wat over vertellen, ik ben nog een noob met polijstmachines :lol
 
@Joryan: Dan is het kopen van een beetje schuurpapier voor mij voordeliger. Alle polijstmaterialen heb ik namelijk zelf al in huis. In elk geval bedankt voor de tip!
 
Schuurpapier kan je bij de meeste automaterialenzaken gewoon los kopen,kost een + - 1 euro per velletje.
Schuren met 1500-2000-2500-3000.
Polijsten eerst met Mezzo daarna met Finale.
 
zeeeeeer zeker eerst schuren en dan polijsten!

werkt perfect!

korrels aanhouden zoals hierboven vermeld! de 3000 kun je eigenlijk al wel achterwege laten op je achterlichten!

kunt ze echt weer hoogglans krijgen!

verweerde koplampen ook.. doe de unit daarna wel even beschermen, kan gewoon met een sealant of wax!

hebt ook speciale plastic surface sealants. maar zelf doe ik er altijd gewoon dgps op! :jippie
 
@jerry en l-roy: Bedankt voor de tips! Ga dit of volgend weekend eens aan de slag en zal foto's maken van het resultaat.
 
Fraxter zei:
@jerry en l-roy: Bedankt voor de tips! Ga dit of volgend weekend eens aan de slag en zal foto's maken van het resultaat.
Zoek gewoon ff op MP naar een setje,scheelt een hoop verloren tijd want uiteidelijk gaan ze weer.Kijk maar op het Volvo 850 forum;)
 
@Volvo850: Zoals ik in het eerste bericht al aangaf zal de auto voor een rally gebruikt worden. Ik ben dus niet van plan om nog jaren in de auto te gaan rijden. Dit is meer een mooi project om eens te oefenen met de techniek en de auto voor de start van de rally in nette staat te krijgen.
 
Fraxter zei:
@Volvo850: Zoals ik in het eerste bericht al aangaf zal de auto voor een rally gebruikt worden. Ik ben dus niet van plan om nog jaren in de auto te gaan rijden. Dit is meer een mooi project om eens te oefenen met de techniek en de auto voor de start van de rally in nette staat te krijgen.
Oke ff niet opgelet:-" welsucces met oefenen;)
 
l-roy zei:
zeeeeeer zeker eerst schuren en dan polijsten!
werkt perfect!
korrels aanhouden zoals hierboven vermeld! de 3000 kun je eigenlijk al wel achterwege laten op je achterlichten!
kunt ze echt weer hoogglans krijgen!

Ik wil dit zeker niet tegenspreken , maar is het niet beter om toch met p3000 te eindigen ivm de warmte die je maakt door het polijsten ?

Zo is het schuurbeeld toch al fijner (met 3000) ?.....en moet je toch wat minder polijsten ?

Die ene euro zal de zaak dan ook niet maken zeker....., probeer het anders ff uit :

1 kant mét 3000 en 1 kant zonder :weetniet
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Gisteren heb ik de achterlampen geschuurd en gepolijst en ze zijn weer als nieuw! Ik zal binnenkort even foto's uploaden voor een show-off.
 
Niet vergeten te sealen met bijvoorbeeld Wolfgang Plastic Sealant.