• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gele punto sporting met kleurverschil

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend een Punto gekocht in de geweldige kleur geel. Helaas is dit wel een hele lastige kleur.
Ik heb dan ook kleurverschil op de auto.

Ik ben echt een leek qua poetsen (was altijd gewoon de auto met een sopje en klaar).
Maar wil toch wel van het kleur verschil af en wil het ook tegen gaan.

Ik ben zeker niet vies van poetsen en wassen. En doe dat in de zomer ook minimaal 1 keer in de 2 weken.

Zie hier de Punto: In werkelijkheid is het kleurverschil niet zo heel erg maar het zit er wel.

Ok dat was vraag 1. ik stel de rest ook maar hier.

Aan beide kanten van de auto zitten zwarte stoot strips. Deze vind ik niet zo mooi en zitten (bij normale punto) gewoon met een plak strip op de zijkant en kan je zo verwijderen. Bij mij is dat aan de linkerkant inderdaad zo. Maar aan de rechterkant heeft de oude berijder ze vast gezet met kit. Zwarte kit. Is er een mogelijkheid om dat alsnog los te krijgen? Of wordt dat nooit mooi?

Vraag 3: de voorstoelen en de achterbank is vies. Hoe kan ik dat het beste schoonmaken?

Vraag 4: aan randen (bijvoorbeeld rond het slot en aan de rand van de achterruit) zitten donkere plekken. Deze zijn met gewone sop niet te verwijderen. Gaat dat met een beter poets product wel lukken?

Alvast bedankt voor de antwoorden en ik ga verder met lezen hier op het forum.

Mvg Wouter

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk dat zijn duidelijke vragen.

De mindere glans is te verwijderen met een polijstmiddel.
Daarvoor heb je waarschijnlijk wel een polijstmachine nodig zoals de DAP
Kijk even of je een afspraak kan maken met een forumlid in de buurt
Er zijn er zelfs die over een ruimte beschikken ... :ja

De kit achter de strips moet echt in real life bekeken worden
De meeste kit soorten zijn met een fohn wel los te krijgen
Vraag is wat er met de lak eronder is gebeurd

bekleding doe je het best met een extractor, weer zo'n ding wat je misschien kunt lenen

De vlekken vragen om een All Purpose Cleaner oftewel APC en eventueel een zacht borsteltje
Als dat niet helpt kan je alsnog proberen met klei (speciale, niet die van de pottenbakker) of polijstmiddel.

Neem de tijd om te lezen, de antwoorden vind je hier zekere ergens terug

Succes

Hans

De lijsten krijg je er wel af middels fohn en oud bankpasje.
Mocht je teveel kitbende overhouden dan met een caramelschijf.
Daarna de zijkant met een DAP + polijstmiddel nabehandelen etcetc

De anderen vragen heeft waarde mededetailer RecCat juist geformuleerd

Zo, de stootstrips zijn er af en de lijm en kit is ook verwijderd. Inderdaad met een caramelschijf. Je moet even geduld hebben maar het werkt wel goed.

Ook een mooie starterskit gekocht van Meguiars. Met alles wat ik nodig heb in eerste instantie. Dus daar kan ik even mee vooruit.

Bedankt voor de tips.