Afgelopen weekend de Enyaq opnieuw aangepakt.
Vrijdagmiddag gestart met een wasbeurt & een behandeling met Gyeon Total Remover.
Hierna nogmaals gewassen met foam en de auto afgespoeld.
Daarna de auto geclayed met Dodo Juice Born Slippy & Gyeon mild clay.
Vervolgens de kofferbak ingeladen en richting de zaak gereden.
Daar alles afgenomen, de auto droog geblazen met de Monello Maestro en vervolgens alle kunstof delen afgeplakt met Cola’s tape.
Er waren weinig swirls te zien :
Inmiddels was het 19u dus tijd om weer richting huis te gaan.
Zaterdagochtend om 6.30u begonnen met het polijsten. Hiervoor een Rupes LHR15 en de Gyeon pads gebruikt. Als polijstmiddel Mezerna de 2500 gebruikt en afgebouwd met de 3500.
Op de achterbumper die recent door PON was gespoten heb ik terug moeten pakken op de PRO-Cut en de bijbehorende rode pad door alle hologrammen en krassen die er nog inzaten.
Van het polijsten heb ik geen foto’s gemaakt, de meeste zullen wel weten hoe dat in z’n werk gaat. Na iedere polijstsessie het deel afgenomen met Gyeon Prep. Na het polijsten de gehele auto afgenomen met Nanolex EX en de auto naar buiten gereden voor een laatste inspectie.
Om 14.00u begonnen met het aanbrengen van de Gyeon Pure EVO.
Coating per paneel aangebracht en deze 10 minuten laten curen.
Deze afgenomen met een Monello Senza Bordi & nagelopen met een Gyeon Suède doek.
Om 16u alles afgenomen en de boel weer opgeruimd.
Zondag nog even de motorruimte nalopen en het interieur uitgezogen.
De Pure laat voor mijn gevoel wat meer flake pop zien dan de Mohs. De Mohs gaf een wat meer glas achtige glans.
Het verwerken van de Pure is wel makkelijker dan bij Mohs, zeker na een hele dag polijsten is het wel fijn dat je dit makkelijker aanbrengt en afneemt en dat het wat vergevingsgezinder is.
Ben benieuwd naar de standtijd.
Vrijdagmiddag gestart met een wasbeurt & een behandeling met Gyeon Total Remover.
Hierna nogmaals gewassen met foam en de auto afgespoeld.
Daarna de auto geclayed met Dodo Juice Born Slippy & Gyeon mild clay.
Vervolgens de kofferbak ingeladen en richting de zaak gereden.
Daar alles afgenomen, de auto droog geblazen met de Monello Maestro en vervolgens alle kunstof delen afgeplakt met Cola’s tape.
Er waren weinig swirls te zien :
Inmiddels was het 19u dus tijd om weer richting huis te gaan.
Zaterdagochtend om 6.30u begonnen met het polijsten. Hiervoor een Rupes LHR15 en de Gyeon pads gebruikt. Als polijstmiddel Mezerna de 2500 gebruikt en afgebouwd met de 3500.
Op de achterbumper die recent door PON was gespoten heb ik terug moeten pakken op de PRO-Cut en de bijbehorende rode pad door alle hologrammen en krassen die er nog inzaten.
Van het polijsten heb ik geen foto’s gemaakt, de meeste zullen wel weten hoe dat in z’n werk gaat. Na iedere polijstsessie het deel afgenomen met Gyeon Prep. Na het polijsten de gehele auto afgenomen met Nanolex EX en de auto naar buiten gereden voor een laatste inspectie.
Om 14.00u begonnen met het aanbrengen van de Gyeon Pure EVO.
Coating per paneel aangebracht en deze 10 minuten laten curen.
Deze afgenomen met een Monello Senza Bordi & nagelopen met een Gyeon Suède doek.
Om 16u alles afgenomen en de boel weer opgeruimd.
Zondag nog even de motorruimte nalopen en het interieur uitgezogen.
De Pure laat voor mijn gevoel wat meer flake pop zien dan de Mohs. De Mohs gaf een wat meer glas achtige glans.
Het verwerken van de Pure is wel makkelijker dan bij Mohs, zeker na een hele dag polijsten is het wel fijn dat je dit makkelijker aanbrengt en afneemt en dat het wat vergevingsgezinder is.
Ben benieuwd naar de standtijd.