• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Skoda Enyaq MY2022/2023 Black Magic

Afgelopen weekend de Enyaq opnieuw aangepakt.

Vrijdagmiddag gestart met een wasbeurt & een behandeling met Gyeon Total Remover.
Hierna nogmaals gewassen met foam en de auto afgespoeld.
IMG_3883.jpeg


IMG_3888.jpeg


Daarna de auto geclayed met Dodo Juice Born Slippy & Gyeon mild clay.
Vervolgens de kofferbak ingeladen en richting de zaak gereden.
C936835A-DBCD-4788-BECD-FE48B9D6D079.jpeg


Daar alles afgenomen, de auto droog geblazen met de Monello Maestro en vervolgens alle kunstof delen afgeplakt met Cola’s tape.
IMG_3895.jpeg

IMG_3893.jpeg

IMG_3894.jpeg

IMG_3896.jpeg

Er waren weinig swirls te zien :
IMG_3899.jpeg

IMG_3900.jpeg
IMG_3898.jpeg


Inmiddels was het 19u dus tijd om weer richting huis te gaan.

Zaterdagochtend om 6.30u begonnen met het polijsten. Hiervoor een Rupes LHR15 en de Gyeon pads gebruikt. Als polijstmiddel Mezerna de 2500 gebruikt en afgebouwd met de 3500.
Op de achterbumper die recent door PON was gespoten heb ik terug moeten pakken op de PRO-Cut en de bijbehorende rode pad door alle hologrammen en krassen die er nog inzaten.
Van het polijsten heb ik geen foto’s gemaakt, de meeste zullen wel weten hoe dat in z’n werk gaat. Na iedere polijstsessie het deel afgenomen met Gyeon Prep. Na het polijsten de gehele auto afgenomen met Nanolex EX en de auto naar buiten gereden voor een laatste inspectie.

Om 14.00u begonnen met het aanbrengen van de Gyeon Pure EVO.
Coating per paneel aangebracht en deze 10 minuten laten curen.
Deze afgenomen met een Monello Senza Bordi & nagelopen met een Gyeon Suède doek.

Om 16u alles afgenomen en de boel weer opgeruimd.

Zondag nog even de motorruimte nalopen en het interieur uitgezogen.
IMG_3912.jpeg

IMG_3927.jpeg

IMG_3922.jpeg
IMG_3929.jpeg

IMG_3923.jpeg

IMG_3924.jpeg

IMG_3925.jpeg

IMG_3921.jpeg


De Pure laat voor mijn gevoel wat meer flake pop zien dan de Mohs. De Mohs gaf een wat meer glas achtige glans.
Het verwerken van de Pure is wel makkelijker dan bij Mohs, zeker na een hele dag polijsten is het wel fijn dat je dit makkelijker aanbrengt en afneemt en dat het wat vergevingsgezinder is.

Ben benieuwd naar de standtijd.
 
Ik heb laatst een tip van Johan (cc) gekregen en uitgevoerd:
Bij Gyeon Pure Evo kun je gerust 3 panelen in 1 keer doen en dan rustig afnemen, kost minder tijd en de overlap is makkelijker en neemt net zo makkelijk af.
De flake pop herken ik wel, dat is ook echt een van de grote verschillen tussen Pure en Mohs, candy/flake pop look (pure) vs Glas glans (mohs).
Mooie klus zo, veel meters gemaakt iig.
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1
Mooi verslag en leuke foto's er bij.
Gaaf kentekenhouder achter trouwens :)
Wat vindt je trouwens van de Monello Senza Bordi doeken? Ik heb ze eens gebruikt en vond ze toch wat pluizig. Is inmiddels wel poosje geleden.
 
Bij Gyeon Pure Evo kun je gerust 3 panelen in 1 keer doen en dan rustig afnemen, kost minder tijd en de overlap is makkelijker en neemt net zo makkelijk af.

Mooie klus zo, veel meters gemaakt iig.

Klopt inderdaad. Na 7,5 uur polijst werk was qua energie het beste er wel vanaf. Dan zijn die korte rust momentjes bij mij in ieder geval zeer welkom.
Het is echt een lap blik en ik wilde vooral voorkomen dat ik bij het afnemen spots had gemist.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Mooi verslag en leuke foto's er bij.
Gaaf kentekenhouder achter trouwens :)
Wat vindt je trouwens van de Monello Senza Bordi doeken? Ik heb ze eens gebruikt en vond ze toch wat pluizig. Is inmiddels wel poosje geleden.
Dat pluizen merkte ik ook wel. Daarin tegen nemen ze wel heel goed af dus die pluisjes neem ik dan maar voor lief.