• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

350Z

Detailing guru
17 jan 2016
1.378
173
Zo heerlijk als ik wassen polijsten waxen vind zo'n hekel heb ik aan stofzuigen.

Vooral omdat ik nergens goed bij kan en dus of dingen beschadig of na veel moeite alsnog overal rommel zie liggen.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een apparaat waar ik primair de auto mee kan uitzuigen. Tevens zou ik het apparaat ook in huis willen kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld het tapijt op de trap goed uitzuigen inclusief moeilijk bereikbare hoekjes.

Nu zat ik eigenlijk te kijken naar de metro vac 'n blo, lijkt me een top apparaat, inclusief een enorme hoeveelheid opzetstukken voor moeilijk bereikbare plekken en tevens een blower functie.

Als tweede kwam ik bij mijn onderzoek naar een stofzuiger ook regelmatig de Numatic George tegen. Goede stofzuiger, ook voor in huis en tevens een nat zuig functie, met de juiste opzetstukken dus een extractor.

De blower functie van de vac 'n blo zou ik voor kiertjes en nummerplaten enzo gebruiken aangezien ik niks tegen droogdoeken heb, maar wel het eeuwig terugkomende water erg storend vind bij polijsten.

De extractor functie van de George heb ik niet direct een doel voor maar kan vast in de toekomst wel handig zijn voor in huis of auto matten (ik hou mn auto's schoon en heb in de Nissan überhaupt geen stoelen die ik met een extractor kan behandelen.)

Als iemand na deze lange inleiding nog meeleest en ook met een of liefst beide apparaten ervaring heeft, welk apparaat gebruik je liever en waarom?
 
Ik heb zelf de George. Zowel de stofzuigfunctie als droogzuigfunctie is top. Nadeel is wel hij is niet echt licht. Volgens mij is de vac n blow lichter. Ook twijfel ik sterk of de vac n blow handig is voor in huis. De accessoires daarvoor zijn er volgens mij niet zoals een lange steel. Daar zal de George dus beter geschikt voor zijn maar de vac n blow is denk ik beter met de kleine opzetstukken voor in de auto.

Denk dat je je moet afvragen of je hem thuis nodig hebt of niet. Als het echt een huisstofzuiger moet worden zou ik of de George of een andere stofzuiger nemen omdat je misschien niet de natzuigfunctie niet nodig hebt. Kan weer in de munten schelen
 
Ik heb de Vac N Blo. En vind het mijn beste detail investering tot nu toe. Stofzuigen was niet altijd even leuk maar begin al te smilen als ik hem weer uit de tas mag halen.

Omdat je de opzet stukken rechtstreeks op het uiteinde kan zetten maakt hem zo makkelijk toepasbaar in de moeilijk bereikbare plekken, onder en langs de stoelen bv. Daarbij zitten er zoveel hulpstukken bij dat je nooit tekort komt.

De blaas functie is daarbij ideaal na het wassen van de auto. Hij is zeer krachtig om al het water tussen kieren en naden uit te blazen.

@Vlerk heeft hem toen ook met name gekocht voor in huis volgens mij. Ik denk ook dat je je oude (steel) van je stofzuiger er op aan kan sluiten omdat deze licht taps toeloopt. Op de manier klemt die zich vanzelf vast.
 
Thanks voor de antwoorden al!

@Dylandr ik heb al een gewone stofzuiger, deze zou dan vervangen worden door de George, leek me handig om dan maar één machine te hebben voor in huis, auto en dan ook nog een nat zuig functie. Grote maar is dat de George niet met alle speciale opzetstukken komt als de vac 'n blo en dat juist is wat ik nodig heb om in kleine hoekjes in huis en in de auto te zuigen.

Wat dat betreft doet het antwoord van @tembaco mij toch wel heel erg richting de vac 'n blo neigen.

Hoe zit het met zakken, die er standaard bij zit is dat voldoende of is een filter/extra zak handig?

Is de zak die erbij zit de uitwasbare versie?
 
Er zit een stof zak bij, maar heb toen zo'n set van 5 zakken erbij gekocht. Kosten €9,99. https://www.Carclean.com/product/Me...r_Vac_n_Blo_5_pack_met_adapter_DV_5PBA_103548

Als je er alleen auto's meedoet gaan ze best lang mee. Ze zijn niet echt super groot.

Die uitwasbare versie, https://www.Carclean.com/product/Me...ofzak_voor_Vac_n_Blo_Stofzuiger_MVC_65_103547 trek ik over de stofzak, dit is om ervoor te zorgen dat al je opgezogen stof en vuil niet terug geblazen word. Nou kan het misschien wel gebruikt worden los van elkaar. Maar aangezien ik zag dat er toch zand inzat blijf ik het op deze manier gebruiken aangezien ik hem ook vaak met de blaas functie gebruik, en zo dus eventuele (schade) voorkom.

48a35df99c9ede2000eb5eb6c715396c.jpg


Hier zie je dat die toch wat zand heeft tegen gehouden:
29d0e065cd7779fae361280a49d394cb.jpg


Daarachter zit zelfs nog een uitwasbaar foam filter te bescherming van de motor.
4aca5b813731637f1385ed94634438ef.jpg


En foamfilter verwijderd:
6b9d92adb559d662a50d1ba13eecce73.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Top, bedankt voor het super gedetailleerde antwoord inclusief foto's. Heb ondertussen ook wat posts gevonden hier en op twee Engelse fora met eenzelfde soort reactie: "beste aankoop ooit!"

Heb mn vriendin overtuigd met de het argument dat ik de trap dan eindelijk eens helemaal schoon ga maken ;)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ja inderdaad, heb 'm net binnen! Wow wat een kracht zit er in dat ding, ik wist dat het filter klein zou zijn, maar alsnog kleiner dan verwacht. Gelukkig gaat het ook niet om grote hoeveelheden vuil.

Helaas nu drie dagen regen.. Dus meteen maar aan de gang binnenshuis ;)

@tembaco hij wordt wel redelijk warm, is dat bij die van jou ook?
 
  • Leuk
Reactions: Dylandr en tembaco
Dankje!

Ah natuurlijk, had ik nog niet aan gedacht, heb net wel per ongeluk de hele woonkamer overhoop geblazen, heerlijk warm hier nu.. ;)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco