• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gepolijste velgen

miikey

Detailing rookie
4 mei 2010
107
0
Hallo

Kleine vraag maar wil graag goeie producten aanschaffen en niet nadien duurder uit zijn zoals het spreekwoordelijke spreekwoord goedkoop=duurkoop.

Ik heb mijn LM's opnieuw gepolijst met Belgom. Ze blinken nu aardig, maar heb nog niet het zogenaamde echte spiegeleffect. Nu hoeft dit niet helemaal toppie te zijn want het is geen meetingauto. Je ziet zegmaar oneffenheden van dichtbij, of het nu putjes zijn of corrosie weet ik niet precies, maar van een afstandje blinken ze echt mooi en is er niks aan te zien.

Nu mijn vraag, welke producten kan ik het best aanschaffen aan onderhoud ect?

Zelf dacht ik wheelwax om te beschermen en nog betere glans tegelijk te krijgen. En een product voor de banden.

Het gaat dus om BBS Le Mans, dus gelankt hard en gepolijste rand.

Offtopic: kan ik dat bandenproduct ook op raamrubbers gebruiken? Anders zoek ik daar ook nog wat voor.
 
Le mans :cool:

Onderhoud ga je weinig hebben als je wekelijks wast. Gewoon een shampoo mix gebruiken bij het wassen nadat je een beschermingslaag hebt aangebracht. Wheelwax is een mooie keuze. Maar er is meer, Migliore heeft een geweldige wheel sealant, Poorboys ook niet te vergeten.
Maar iets als Collinite of Jetseal doet het ook goed op velgen.

Er zijn producten die je op zowel raam als band kan gebruiken, ik denk aan Poorboys trim restorer, Chemical guys heeft ook een mooi aanbod rubber dressing.
 
miikey zei:
Ik heb mijn LM's opnieuw gepolijst met Belgom. Ze blinken nu aardig, maar heb nog niet het zogenaamde echte spiegeleffect.

Je geeft het antwoord zelf al. Je hebt de velgranden niet gepolijst maar gepoetst met Belgom. Polijsten is toch behoorlijk arbeidsintensiever maar dan bereik je wel het spiegeleffect wat jij wil hebben. Je zult dan met wat vershcillende groftes schuurpapier aan de gang moeten en voor het mooiste resultaat ook met echte polijstpasta.

Als je echter een goede voorbewerking doet kun je met Belgom ook een heel eind komen.

Groeten,
Erik
 
Aan wheelwax was ik zelf ook al aan het denken, kan dit ook gewoon op de gepolijste rand of kan ik dit het best gewoon bijhouden met bijv Meguiars NXT Generation All Metal Polysh ??

Heb natural look van poorboy's liggen maar is niet voor exterieur lees ik terwijl het product zelf aangeeft dat het ook voor banden gebruikt kan worden....
 
Voor mij was het net zo goed ! Mothers eventueel net iets beter.

Je kan die rand gewoon bijhouden met een metal-polish en daarna gewoon waxen.

Wat betreft de Natural look dressing, exterieur heeft het niet zo'n lange levensduur, kan natuurlijk wel gebruikt worden.
 
Randen schuren met waterproof schuurpapier tot korrel 2000.
Het is een pokken werk maar dan heb je ook wat.
Inderdaad belgom is te grof heb nu de All metal polish van meguiar`s gebruikt.
Schoonhouden doe ik met lauw water met afwasmiddel drogen met microvezel doek.

Rechts de gepolijste velg

Foto-QJKKW37L-D.jpg


Foto-D4ENWEPU-D.jpg