• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto vol hologrammen?

volkswagen1989

Detailing rookie
6 sep 2025
1
2
Hey allemaal,

Allereerst heb ik totaal geen verstand van poetsen, auto's enz. Ik had verf schade aan mn auto opgelopen door iemand anders waardoor mn auto naar de poetser moest. Ik had de auto net 1 dag in bezit :( erg balen dus! Het is een zwarte volkswagen golf. De poetser zou zo'n 3 laags behandeling doen. De rekening was 425 euro. Mn auto stond daar van 9u en 2u was hij klaar. Kan dit zo snel met een 3 laags behandeling? Helaas na 2 weken zie ik dit over mn hele auto heen (zie foto)kan ik dit thuis weg krijgen? Zo ja met wat allemaal? Ik ben maar een vrouw haha. Of toch terug naar het poets bedrijf?

Bijlagen

• Screenshot_20250906_163512_WhatsApp.webp
    Screenshot_20250906_163512_WhatsApp.webp
    438,3 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Poh....dat is afgeraffeld zeg. Je hebt al onderkent wat het zijn en ik zou het bedrijf een eerlijke kans geven om het te herstellen. Hologrammen er uit halen is niet veel werk omdat het enkel een rondje "finishen" is. Het getuigt dus vooral van laksheid en geen hoge standaard.

Geef aan dat je een degelijke afwerking mag verwachten voor de "3-staps" methode en dat de huidige staat daar niet aan voldoet.

In 5 uurtjes een auto rond zegt al genoeg: dat is inderdaad een poetser en geen detailer. Mocht die moeilijk doen dan is het een harde leerschool. Wellicht zit je in de buurt van een forumlid en kan die je helpen.

Als een uitgebreide behandeling is voorgesteld en je dit hebt gekregen dat zit het dicht bij wanprestatie.
Ik zou zo'n persoon niet zomaar weer een kans geven. Laat vooral eerst op papier zetten wat de oplossing gaat worden.
Geef die oplossing hier aan en laat ons even meekijken. Dat wij meekijken kan je de "poetser" ook aangeven.

Zoals RoCo aangeeft kan het eenvoudig op te lossen zijn voor iemand die weet wat hij doet en er de tijd voor neemt.

Welkom op het forum. ;)

Oof... Volledig eens met de eerdere reacties.

Het feit dat dit enkele weken later pas zichtbaar werd, laat zien dat de 'poetser' wist dat 'ie geen laatste polijstronde ging doen om mooi te finishen zónder holo's en er dus een verhullend product op ging doen. (Glaze-achtig product of een wax met glaze o.i.d. om de boel te maskeren)

Dit is ook niet zo vreemd, als je binnen 5 uur alle stappen vóór het polijsten moet doen en dan nog moet polijsten. Als er ''3-staps polijsten'' is genoemd, dan zou je zeer zeker verwachten dat met 3 gradaties is gepolijst om de lak te corrigeren van krassen en dergelijke, vervolgens een stap om te werken richting hoogglans en dan als laatste stap de hoogglans en hologram-vrij resultaat. (Tenzij ''3-laagse behandeling'' betekende dat er grof wordt gepolijst, dan nog even fijn en de laatste ''laag'' is dan een verhullende wax)

Ik zou inderdaad de 'poetser' attenderen op dit slechte werk en vragen hoe hij dit op gaat lossen. De oplossing zou ik dan hier weer even delen om te kijken of dit ook daadwerkelijk een oplossing is die je zou verwachten en hoe het contact is verlopen.

Hij zal er simpelweg meer tijd in moeten gaan steken en dat komt neer op nog een rondje polijsten, het liefst met een excentrische machine, om meer hoogglans te creëren en ook een hologram-vrij resultaat. (Ervan uitgaande dat het gedane polijstwerk verder wel goed is, buiten de holo's om)

Laat ik er ook bijzeggen; Misschien is er met twee man tegelijk gepolijst en dan zou er misschien wel goed gepolijst kunnen zijn, maar is de laatste stap afgeraffeld. Dit is alsnog niet correct, maar is het dus vrij vlot op te lossen.

Jammer, maar goed op te lossen.
Al moet ik zeggen dat ik bij het spuitwerk op een stukje bij de arteon ook een hologram zag. Anderzijds was dat ik meen iets van €175,- en zelf nog even afgewerkt met een fijn middeltje, was zo weg.
Een schadehersteller is geen detailer en heb ik liever dat ze het spuit & egaliseerwerk goed doen met een hologrammetje dan andersom.