• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gewassen met PB Super Slick & Suds

JWMK5

Detailing rookie
12 jul 2008
25
0
Vandaag m'n auto gewassen met Poorboys Super Slick & Suds in wasbox.
Zondag gepoetst en nu al weer vuil wat in combinatie met regen van die fijne vlekken geeft.

Mij bevindingen: Na afspuiten met PB mitt gewassen. Product reinigd goed (het was dan ook niet een volledig dekkende laag verontreiniging) en ruikt ook nog eens lekker :)^

Na het wassen afgegepoten met spuitlans. Wat mij opvalt is dat het water op de liggende delen als dak en motorkap in een nagenoeg gesloten laag blijft liggen.
Na de poetsbehandeling van afgelopen zondag hat ik wel verwacht dat het water er mooi af zou glijden maar helaas :(

Vervolgens afgedroogd met de nieuwe Cobra Super Plush Microfiber Towel. Deze neemt goed veel water op maar maakt het oppervlak niet geheel droog. Misschien komt dit omdat hij nog nieuw is en moet hij eerst gewassen worden.

Afgemaakt met PB Spray and Wipe.
Ik had totaal geen idee wat ik moest verwahten van een detailer(spray) maar hier werd ik behoorlijk vrolijk van :-b

Aangezien ik de spray vegeten ben bij het ophalen van de producten in Bergschenhoek heb ik het met een Work Towel aangebracht en direct uitgewreven met de PB Mega Towel.
Vrijwel direct glans, geen strepen en een zijde zacht gevoel van de lak. Ook hier de heerlijke zoete geur van snoepgoed.
 
JWMK5 zei:
... Na het wassen afgegepoten met spuitlans. Wat mij opvalt is dat het water op de liggende delen als dak en motorkap in een nagenoeg gesloten laag blijft liggen.
Na de poetsbehandeling van afgelopen zondag hat ik wel verwacht dat het water er mooi af zou glijden maar helaas :(

Kleine tip:
Indien mogelijk, zet de auto schuin neer. Ik zet de auto altijd met 2 wielen op de stoep, loopt het water zo weg naar 1 kant. ;)

Enne, niet afspuiten maar afspoelen. Bekijk onderstaand filmpje maar eens.
Howto: Correct afspoelen van een auto.

Patrick
 
JWMK5 zei:
Na het wassen afgegepoten met spuitlans. Wat mij opvalt is dat het water op de liggende delen als dak en motorkap in een nagenoeg gesloten laag blijft liggen.
Na de poetsbehandeling van afgelopen zondag hat ik wel verwacht dat het water er mooi af zou glijden maar helaas

Je hebt de EX-P erop zitten als toplaag?

Typisch, want die geeft een mooie beading op de auto van een vriend, die hem (nu) ook even als toplaag heeft.

Kijk HIER even voor de beste manier van naspoelen, dat scheelt enorm!

JWMK5 zei:
Vervolgens afgedroogd met de nieuwe Cobra Super Plush Microfiber Towel. Deze neemt goed veel water op maar maakt het oppervlak niet geheel droog. Misschien komt dit omdat hij nog nieuw is en moet hij eerst gewassen worden.

Misschien heeft dit ook te maken met het afspoelen. Ik heb zelf de MD, een vriend de Cobra. Ik weet uit ervaring dat je er makkelijk een grote auto mee afdroogt zonder uit te wringen. Heb er zelfs wel eens twéé grote auto's mee gedaan! Het moet dus makkelijk kunnen...

Tip, vouw de doek een paar keer dubbel, droog de auto met één plat vlak van de gevouwen doek, en keer hem op het moment dat hij te vochtig wordt. Als je dit herhaalt krijg je hem zéker helemaal droog. Leg je een opengevouwen doek op een kletsnat dak dan wort het minder... ;)


JWMK5 zei:
Afgemaakt met PB Spray and Wipe.
Ik had totaal geen idee wat ik moest verwahten van een detailer(spray) maar hier werd ik behoorlijk vrolijk van :-b

Fijn spul hè? Ideaal om even snel de auto netjes te maken... (extra handig met sprayertje) :D
 
Sven S8 schreef:
Je hebt de EX-P erop zitten als toplaag?
Typisch, want die geeft een mooie beading op de auto van een vriend, die hem (nu) ook even als toplaag heeft.
Kijk HIER even voor de beste manier van naspoelen, dat scheelt enorm!

Inderdaad de EX-P als toplaag.
Ik heb het filmpje bekeken. Ik zie dat de druppels er ook redelijk afrollen bij het spoelen met een waternevel.
Bij mij vormt het water een gesloten laag die pas na enige tijd op enkele plekjes openbreekt.

Ik ben wel tevreden over de wateropname van de Cobra droogdoek hij neemt lekker veel water op. Waarschijnlijk was hij gewoon net even te nat.
Met een beading uit het filmje zal het voor mij ook geen probleem zijn om hem goed droog te krijgen.

Ik zit er aan te denken om voortaan thuis op de oprit te gaan wassen. Ruimte zat en dan heb ik een tuinslang ter beschikking.
Ik ben alleen bang voor een rechthoekige vlek van vuil ter grote van mijn auto op de oprit.
Ook vraag mezelf af of de gebruikte shampoo m'n planten en stuiken naast de oprit niet aantasten en kapot maken.
Dan kan ik mezelf volgend jaar weer inschrijven bij het Tuinieren Forum en heb ik geen tijd meer om m'n auto te poetsen :D
 
De Slick & Suds zorgt, net als bijvoorbeeld de Gold Clas Shampoo van Meguiar's, voor een tijdelijke 'sheeting' die helpt bij het afdrogen van de auto. Na het afdrogen komt je beading weer terug :)
 
Even een oud topicje een schop geven.......

Ik zit eens na te denken over een volgende shampoo.
Aangezien ik al aardig wat producten van Poorboy's gebruik zit ik er dus aan te denken om ook maar de Slick & Suds aan te schaffen.
Nu gebruik ik de Gold Class Shampoo van Meguiars, die werkt trouwens ook erg goed hoor.

Het is ook niet zo dat ik ontevreden ben over de Meg's, maar wil wel eens wat anders proberen.

Dan nu mijn vraag :
Wat onderscheidt deze shampoo's van elkaar ??
Ik zie nl. ook een aardig prijsverschil tussen de twee shampoo's ( mengverhouding meegerekend ) is het dan echt zo dat je bij Meguiars ook voor de naam betaald ?

Please, do tell me.....
 
Het zit em allemaal een beetje in merk-voorkeur denk ik..
Gold class is goede autoshampoo ,tast je wax niet aan ,reinigd goed & ruikt lekker.
Super slick & Suds ,juist hetzelfde..
Buiten de mengverhouding ,prijs en geur merk ik niet veel verschil.

Dus heb je veel uit de Megs lijn dan zal je voor gold class gaan ,heb je veel uit de poorboys lijn dan..

Wil je wat nieuws proberen ,dan zal je met SS&S zeker geen miskoop doen..

Momenteel ben ik :heart_eyes: op de Born To Be Mild van Dodo ,deze heeft toch extra speciale geur ,lekker schuim die de hele wasbeurt in je emmer zweeft ,en voelt super glad aan in combi met lammetje..
 
Wat is de mengverhouding van de Born to be mild eigenlijk.
Deze staat nl. niet vermeld op de site....

En met een prijs van 12.5 per 250 ml mag dit toch wel een héél goede shampoo zijn met een zuinige mengverhouding 8-o
 
Ik ben van de groensige Turtleshampoo met van die vervelende snel drogende strepen overgegaan op de SS&S van Poorboys. Gebruik ongeveer de helft van de aanbevolen hoeveelheid en hij werkt echt perfect! Ruikt lekker naar sinaasappel, schuimt goed en is lekker glad met het wassen. Afspoelen is ook een fluitje van een cent.

Heb op de clinic in Bergschenhoek mijn auto gewassen met Meguiars Gold Class, werkte ook perfect maar merk geen verschil.

De poorboys is vandaag wel erug goedkoop 8o
Goeie actie, van pearl....uh...Tim & Bert
 
Dibbuz had het in het dodo topic gezet..

Van Dodo uit .. een 250 ml fles zou 10 a 15 wasbeurten zijn ,Ik doe ongeveer 20 ml op 8-10 liter water..
Volgens mij mag het ook iets minder zijn..


Shampoo is geweldig ,^^
 
hmmm, heb mijn keuze wel gemaakt.

De volgende shampoo wordt de SS&S.....
Maar eerst nog even een paar flessen Gold Class opmaken :)