• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gewoon KNETTERHARD...

Aikinoodle007

Detailing rookie
1 jun 2012
50
0
Beste Carcleaner,

nu heb ik al enkele wagens gepolijst en geglazed heb met een DAP900 (V2), zoals jullie er ongetwijfeld allemaal wel eentje van in huis hebben ;).

Gisteren heb ik een BMW 530XI E60 onder handen genomen en het plan was om wat te gaan polijsten. Na het wassen kwam een lak in vrij goede staat tevoorschijn. Echter met hier en daar enkele licht tot zwaardere swirls.

Dus maar eens een testspot gedaan met de Finale op zwart maar zonder al teveel resultaat.
Daarna Mezzo op Orangje Hex eveneens zonder al teveel resultaat.
Gevolgd door Inizio op geel, quasi geen verbetering.
Daarna werd mijn vrees werkelijkheid toen ik ook met Inizio op wol naar mijn mening weinig correctie kon bekomen.

Toen had ik door dat ik te maken had met echt KNETTERHARDE lak... Het idee om een rotary aan te schaffen gaat al wat langer door mijn hoofd. Mijn vraag is nu of het met een rotary wel had gelukt (uiteraard mits de juiste techniek)? Naar Inizio op wol grijpen doe ik liever niet maar ik kan me inbeelden dat je soms niet anders kan op zo'n harde lak? En zelfs dan was er echt niet de correctie te bereiken die ik voor ogen had...

Wat denken jullie? Mensen met ervaringen op harde BMW lakken? Met welke machine zijn jullie tewerk gegaan en welke correctie kon je bekomen?

Mvg,

Aiki :D

PS: Er staat nog een 1-serie op het programma die ik op 1 dag zou willen polijsten, hiervoor reken ik best een dag (of 2?) extra, indien deze evenhard is (valt nog af te wachten maar BMW kennende...)? Want bij deze zal de lak er niet zo netjes bijstaan dus zal er MOETEN gepolijst worden :s. Voor de een of andere reden kijk ik er ineens niet meer zo naar uit :P
 
Hier ervaring met BMW lak (wel uit 1985...) Deze was idd alleen met een rotary, wol en inizio enigzins swirl vrij te krijgen.
Ik heb 2 hits gedaan, maar ik zal nog eens eraan moeten geloven om alles eruit te krijgen......dusssss.......
 
Probeer ook eens andere merken polijst middelen. De ene is het andere niet en je zal versteld staan wat het ene wel kan,wat het andere niet lukt. Rotary kan altijd nog.
 
Misschien dat Ultimate Compound van Meguiars wat meer uithaalt. In die zin dat UC een korrel bevat die niet afbreekt dus je kunt er langer mee door. Wellicht is er zo gemakkelijker correctie te behalen, zal een kwestie zijn van doorwerken.
 
De ceramische lak van bmw is zo hard dat het zelf moeilijk is om te matteren voor het herspuiten met de normale technieken.
Wat wel werkt is Fast cut plus op een groene pad of wol van 3M omdat dit verweg de grofste compound is die er is,deze moet je echt wel heel goed afbreken want anders laat Fast cut de ergste hologrammen achter die je ooit al gezien hebt.
Omdat je met een dap polijst ga je hier al geen last van hebben maar er moet zowiezo héél goed nabewerkt worden.
 
Heeft afwerken met een Finale op zwart met een Dap na eventueel zware correcties dan nog nut? Ik vond deze combo echt maar een minimum toevoegen aan de glans... Lijkt me onwaarschijnlijk dat die combo eventuele hologrammen kan wegwerken. Zelfs de lichtste swirls, ultra kleintjes zelfs, waren amper weg te werken :/
 
ik ben op mijn auto met detailen ook gewoon gefinisht met Mezzo
dit terwijl mijn lak zeer zeker niet zo hard is als die van die bmw, als je wat langer doorwerkt kan dat zoizo prima! (als je inizio heel lang doorwerkt kan je al redelijk finishen)
 
Hier nog een +1. Toevallig net een uurtje of twee geleden bezig geweest. Waar ik op mijn koplampen na het wetsanden met Inizio op wol, mezzo op oranje en Finale op groen pas na 3 hits per keer het grootste deel eruit kreeg, was het met de M105 binnen 1 hit eigenlijk vrijwel weg (2000 grit). Nog maar een pass gedaan voor de zekerheid en nabewerking was eigenlijk niet eens nodig, ze waren al helder zat.
 
Deze zal ook resultaat halen op een DAP900? Zou er op twee dagen tijd (sealen, waxen, wasbeurt, etc... In begrepen) uberhaupt nog tijd zijn om heel de wagen te finishen (eventueel finishen met een Mezzo om toch nog iets van resultaat te halen?)?

Ik hoor het graag van de mensen met ervaring hier. Heb al heel wat normale lakken gehad waarbij die 'harde' lakken echt totaal geen vergelijk bij zijn. Nooit gedacht dat verschillen zo extreem konden zijn...

Thanks voor alle advice so far!!! We weten weer wat besteld volgende keer ;)
 
Bedankt voor het voorstel Hondasport! Zou gewoon eens moeten kunnen testen of die wat 'bite' heeft op de BMW lak. Anders passeer ik eens en proberen we een pass met de M105. Is een BMW 530Xi waar ik op geworsteld heb, zou ik dan ook meenemen ;)