• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geyon Bathe+

de Poetser

Detailing addict
24 nov 2020
38
63
Hollands Kroon
Goedemorgen, zomaar een een opmerking en een beetje een vraag. Ik gebruik nu ruim een jaar Geyon Bathe+ op mijn inmiddels 15 jaar oude zwarte Volvo, naar alle tevredenheid en mijn motor, ook zwart met chroom.
Wat mij opvalt is dat de lak voelt als glas, dat moet de coating zijn. Producten als detailer, drooghulp en spray was (Collinite en PB) doen eigenlijk niets meer lijkt wel. Ze liggen er op en je veegt het af. Ik vind het een bijzonder effect en vraag me af of jullie die ervaring ook hebben. Ik zet het spul wel in de was of sealant, maar eigenlijk steeds minder.
Groet, Erik
 
Gyeon Bathe+ (let op het plusje) bevat een toevoeging die een "laagje" vormt
Dat laagje wordt bij elke herhaling aangevuld.
Het effect wat je herkent is wat ik ook ervaar, mits aangebracht op een schone lak
Daarom doe ik de Bathe+ meestal als tweede wasbeurt (of foamen)
 
+1 voor RedCat.

Bathe+ heeft ook best wel een beetje een voedende werking. Je lak wordt gladder en iets meer warmte in de kleur. (Lak, trims, etc) Als je hier dus overheen spraywax/Detailingspray met toevoeging/etc, smeert, dan werken ze wel, maar ze hoeven simpelweg weinig meer toe te voegen.

Dat je drooghulp niets lijkt te doen, dan is dan wel vreemd. Ik gebruik regelmatig Bathe+ op meerdere auto's en Spray&Wipe werkt zoals het hoort.
 
Dat afwisselen van shampoo vind ik wel een goed idee, dat ga ik doen.
En afdrogen, dat stelt niet veel voor met dit spul. Het meeste water loopt er sowieso van af; ik trek een droogdoek over m'n dak van achter naar voren, en zet de motorkap open, dan is het meeste ook al weg....het is geen grote auto en met de temperaturen en luchtvochtigheid van de laatste tijd is het helemaal een fluitje van een cent.
Ik was voorheen wel gewend om na het wassen een detail spray of was te gebruiken maar dat is totaal overbodig, er zijn ook geen waterdruppels o.i.d.. Met anderen woorden, topspul dat Bathe+