• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glans en diepe kleur terugbrengen?

andreasdesmedt

Detailing rookie
3 jan 2016
2
2
35
Hey jongens,

Het gaat even niet om een auto, maar om mijn daxje. Ik heb onlangs deze dax gekocht. Deze is 3 jaar geleden herspoten geweest in deze kleur en is dan 3 jaar weggezet in de garage. De eerste foto is genomen toen alle onderdelen (kader, sterren, lampbehuizing,...) net gespoten waren. Zoals jullie uiteraard kunnen zien heeft de lak hier een mooie glans en een diepe kleur. De 2e foto is een foto van hoe ik hem gekocht heb, de glans is veel minder en de kleur neigt nu meer naar het bruine te gaan. Ik zou de lak graag herstellen naar de oorspronkelijke staat, maar ik vraag mij af of dit zelfs mogelijk is? Ik heb nu een Meguair's Deep Crystal setje gekocht (poets, polish en wax met polish pads en microfibre doek) Is de lak hiermee te herstellen? Of is hij te ver heen :(

r8tdzm.webp

2a97les.webp

Alvast bedankt!

Andreas

Hey Andreas,

Welkom op het Forum!

Ik denk dat het gespoten deel gewoon een blanke lak heeft?
Heb je de producten uit de Meguiars set al geprobeerd?

Als ik de set bekijk en los daarvan de producten, zijn de reviews niet bepaald positief, maar misschien heeft het voor jou wel de gewenste werking. (Je hebt het immers ook al in huis, dus...)

Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
Dit product is gebruik je als eerste stap na het wassen en drogen. Dit is een Cleaner en deze zal chemisch je lak reinigen. Deze Cleaner bevat géén korrel. (Je zou dit ook op je uitlaat/voorpoten/etc. kunnen gebruiken)

Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
Dit product is een Glaze en zal d.m.v. oliën de transparantie van je blanke lak verbeteren en hele lichte krasjes/swirls verdoezelen. Word aangeraden bij handmatig detailen.

Meguiars - Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml
Dit is je laatste stap en zal je voorgaande werk beschermen. De reviews liegen er niet om en over het algemeen is het een prima wax, maar zal niet lang zijn goede eigenschappen behouden.

Ik zou zeggen; Probeer je set eens uit. Mocht je voldoende resultaat behalen, is dat mooi. Mocht dit niet zo zijn, kan er hier een alternatief worden geadviseerd.

Geetz

Bedankt voor de supersnelle hulp! Ik heb het nog niet in huis, enkel besteld. Redelijk dom om het eerst te bestellen en dan te vragen natuurlijk. Ik zal het uitproberen en laten weten. Je denkt wel dat mits de juiste producten (daarom niet deze set) ik die lak terug kan krijgen?

Zit inderdaad op het gespoten deel een blanke lak.

Tja, eerst bestellen en dan vragen; Al doende leert men.

Dit gaat ook op voor je lakwerk. Misschien heb jij aan de set genoeg om de boel op te knappen én dit te beschermen, maar daar kan ik niks over zeggen. Al stond ik nu naast je, te staren naar het lakwerk, zou ik het simpelweg moeten proberen.

Meguiars levert goede producten, daar valt niets over te zeggen. Helaas is het vaak zo dat er voor hetzelfde geld, of minder, betere producten zijn.
Maar nogmaals, als het voor jou werkt, dan werkt het.

De huidige (blanke)lak is waarschijnlijk aangetast door UV-straling/vervuiling/krasjes/etc. Met de cleaner ga je deze vervuiling van én uit de lak verwijderen. (Poriën)
Met de Glaze ga je de verloren oliën weer aanvullen en lichte krasjes opvullen waardoor de lak nog wat transparanter wordt en dit resulteert in beter zicht op de onderliggende kleur en meer reflectie/glans.
Met de wax bescherm je dit weer en behoud je dit dus langer.

Greetz