Beide zijn prima waxen.
De 845 is vloeibaar en is makkelijker uit te wrijven als je hem per ongeluk toch te dik smeert. (Voor wax geldt dat deze altijd zo dun mogelijk moet aanbrengen. Te dik betekent dat uitwrijven een drama kan worden en is ook zonde omdat er maar een minuscuul laagje daadwerkelijk aan je lak hecht en de rest wrijf je toch weer weg.) De 476s is een harde wax en heeft een wat langere standtijd. Meestal kies je de 845 als je hem met de machine wilt aanbrengen en/of nog nieuw bent met waxen.
Aangezien de 845 niet op voorraad is, kan je gewoon de 476s nemen.
Ik snap enigszins je punt over krassen, maar je hebt zojuist een goede wasbeurt + kleibeurt gedaan. Er is geen vervuiling meer op de lak wat in je doek kan komen en kan gaan krassen.
Snel drogen doe je dus met een droogdoek en dan krijg je ook geen vlekken door opgedroogd water. (kalk in kraanwater) Je zal ná deze eerste flinke opknapbeurt je auto regelmatig wassen en moeten drogen.
De auto wassen + kleien, wachten tot volgende dag en gaan glazen, dat is een optie. Denk er dan wel aan dat de auto redelijk schoon blijft en anders de volgende dag even afspoelen en opnieuw drogen.
Het kan voor een schappelijke prijs, maar dan zal je het moeten doen met minder kwaliteit. Zo simpel is dat, zoals veel dingen in het leven.
Ik zou ook graag de ervaring willen hebben van het rijden in een dikke BMW, maar moet het doen met een oude 318i uit 1823.
Het stappenplan is dus iets wat je zou kunnen proberen. Met de genoemde producten kan je dus de auto wassen en kleien en dat zal al verschil maken. Vervolgens breng je de glaze aan; De glaze die ik je aanraadde is een glaze met daarin ook een beetje Paint Cleaner. Dit is een vloeibaar spul die je bomvol oliën (glaze) zit en als bonus je lak ook chemisch reinigt. (Paint Cleaner)
Zie je blanke lak als een stuk glas. Dit stuk glas leg je op je gevefde auto. (Volgens mij was jouw kleur een soort grijs, Golf 4?) Momenteel zal jou stuk glas vol vervuiling, krassen en andere bende zitten die er voor zorgen dat je door het doffe glas niet goed de kleurverf kan zien. Middels alle voorgaande stapen is het glas al een stuk schoner en gladder, maar het kan nog beter. De oliën van de glaze trekken in de porïen van het glas en hierdoor worden de krassen/putjes/etc. opgevuld en lijken ze minder aanwezig te zijn. Je kan hierdoor dus door een mooier stuk glas naar je kleurverf kijken. Het stuk glas zal ook mooier licht reflecteren/terugkaatsen wat bijdraagt aan de gewilde glans. Echter is dit dus een vorm van tijdelijk verdoezelen/verbergen.
Dit mooiere stuk glas wil je wel even een tijdje zo mooi houden, dus bescherm je hem met een wax. Schoonmaken word makkelijker en ook deze wax kan nog heeeeeel iets meer glans geven.
Sterker nog, zou je geen wax over de glaze smeren, dan is de glaze weg na een flinke regenbui of wasbeurt.
Wanneer je een stapje hoger gaat en polijst, dan verwijder je daadwerkelijk de krassen en doffe wat IN de blanke lak zit. Je slijpt een minuscuul laagje blanke lak weg en dan blijft er een mooie, transparante laag over en niet een geveinsde laag door middel van producten zoals glaze of vergelijkbare spulletjes.