• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe een diepe glans krijgen?

Beide zijn prima waxen. :) De 845 is vloeibaar en is makkelijker uit te wrijven als je hem per ongeluk toch te dik smeert. (Voor wax geldt dat deze altijd zo dun mogelijk moet aanbrengen. Te dik betekent dat uitwrijven een drama kan worden en is ook zonde omdat er maar een minuscuul laagje daadwerkelijk aan je lak hecht en de rest wrijf je toch weer weg.) De 476s is een harde wax en heeft een wat langere standtijd. Meestal kies je de 845 als je hem met de machine wilt aanbrengen en/of nog nieuw bent met waxen.
Aangezien de 845 niet op voorraad is, kan je gewoon de 476s nemen.

Ik snap enigszins je punt over krassen, maar je hebt zojuist een goede wasbeurt + kleibeurt gedaan. Er is geen vervuiling meer op de lak wat in je doek kan komen en kan gaan krassen. :)
Snel drogen doe je dus met een droogdoek en dan krijg je ook geen vlekken door opgedroogd water. (kalk in kraanwater) Je zal ná deze eerste flinke opknapbeurt je auto regelmatig wassen en moeten drogen.

De auto wassen + kleien, wachten tot volgende dag en gaan glazen, dat is een optie. Denk er dan wel aan dat de auto redelijk schoon blijft en anders de volgende dag even afspoelen en opnieuw drogen. ;)

Het kan voor een schappelijke prijs, maar dan zal je het moeten doen met minder kwaliteit. Zo simpel is dat, zoals veel dingen in het leven. ;) Ik zou ook graag de ervaring willen hebben van het rijden in een dikke BMW, maar moet het doen met een oude 318i uit 1823. :)


Het stappenplan is dus iets wat je zou kunnen proberen. Met de genoemde producten kan je dus de auto wassen en kleien en dat zal al verschil maken. Vervolgens breng je de glaze aan; De glaze die ik je aanraadde is een glaze met daarin ook een beetje Paint Cleaner. Dit is een vloeibaar spul die je bomvol oliën (glaze) zit en als bonus je lak ook chemisch reinigt. (Paint Cleaner)
Zie je blanke lak als een stuk glas. Dit stuk glas leg je op je gevefde auto. (Volgens mij was jouw kleur een soort grijs, Golf 4?) Momenteel zal jou stuk glas vol vervuiling, krassen en andere bende zitten die er voor zorgen dat je door het doffe glas niet goed de kleurverf kan zien. Middels alle voorgaande stapen is het glas al een stuk schoner en gladder, maar het kan nog beter. De oliën van de glaze trekken in de porïen van het glas en hierdoor worden de krassen/putjes/etc. opgevuld en lijken ze minder aanwezig te zijn. Je kan hierdoor dus door een mooier stuk glas naar je kleurverf kijken. Het stuk glas zal ook mooier licht reflecteren/terugkaatsen wat bijdraagt aan de gewilde glans. Echter is dit dus een vorm van tijdelijk verdoezelen/verbergen. :)

Dit mooiere stuk glas wil je wel even een tijdje zo mooi houden, dus bescherm je hem met een wax. Schoonmaken word makkelijker en ook deze wax kan nog heeeeeel iets meer glans geven.
Sterker nog, zou je geen wax over de glaze smeren, dan is de glaze weg na een flinke regenbui of wasbeurt. ;)


Wanneer je een stapje hoger gaat en polijst, dan verwijder je daadwerkelijk de krassen en doffe wat IN de blanke lak zit. Je slijpt een minuscuul laagje blanke lak weg en dan blijft er een mooie, transparante laag over en niet een geveinsde laag door middel van producten zoals glaze of vergelijkbare spulletjes.
Super handig info en je legt alles zo makkelijk uit!!! Op dit gebied ben ik gewoon echt een sul zie ik hahah. Hoe lang blijft deze glaze zitten trouwens? Heb trouwens ook gekeken of ik hem kan huren zo'n apparaat. Weetje je toevallig hoe lang polijsten duurt? Dan kan ik kijken of het de moeite waard is daadwerkelijk te huren.
 
Als je voor het eerst aan de slag gaat zou ik voor het hele riedeltje, wassen/kleien/polijsten/waxen, tussen de 15 en 20 uur rekenen, waarvan het polijsten ongeveer 10 uur in beslag zal nemen.

Houdt er wel rekening mee dat je de polijstpads en polijstmiddelen waarschijnlijk niet kan huren en dus daar ook nog zeker 50 euro aan kwijt bent om ze te kopen.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
De glaze stap die je vóór je de Wax aanbrengt dus deze blijven gewoon even lang zitten omdat de glazen beschermd wordt door de wax. De Wax zal alleen minder lang blijven zitten omdat deze niet direct op de lak kan 'hechten' omdat daar dus de glazen tussen zit. Maargoed je zou tussendoor dan bijvoorbeeld opnieuw glaze en wax aan kunnen brengen.

Polijsten is onder andere afhankelijk van hoeveel ervaring je hebt, hoe snel je tevreden bent, hoe hard je lak is en hoe slechte staat je lak is. Maar reken zeker wel op een goede dag werken, zo'n 8 tot 10 uur.

Edit: die @Jansen is mee weer net voor zie ik al ;)
 
Ik heb super nieuws. Ik ga bij iemand van dit forum (Jim) die een eigen detail bedrijf heeft langs. Hij gaat me helpen. Ik zal de foto's sturen van het resultaat! Echt super dat er zulke mensen zijn:grinning:
 
  • Leuk
Reactions: Stitch15 en Rémon
Gisteren langs geweest bij de autoverwenerij.
Ik was als een kind in de kleuterklas! Ontzettend veel geleerd. Aan het einde van de dag was ik echt kapot haha. Wat een professionele, gastvrije en super kerel is dit zeg. Apparaten die hij had niet normaal, alle soorten wax, polijstmiddelen noem het maar op. Echt ik heb kennis meegekregen die ik heel me leven kan gebruiken. Heel de dag bezig geweest gaat veel tijd in zitten maar dan heb je wel wat! + het was ook nog eens erg leuk. Vind het mooi dat er nog zulke mensen zijn! Kunnen veel mensen wat van leren! Niet alleen op gebied van detailing maar ook op het gebied van de manier hoe je in het leven staat. Hier volgen wat foto's van mijn GTItje. :D:D:D
 

Bijlagen

  • 20170708_193621.jpg
    20170708_193621.jpg
    137,3 KB · Weergaven: 245
  • 20170708_193606.jpg
    20170708_193606.jpg
    193,1 KB · Weergaven: 238
  • 20170708_193555.jpg
    20170708_193555.jpg
    171,8 KB · Weergaven: 230
  • 20170708_193545.jpg
    20170708_193545.jpg
    142 KB · Weergaven: 235