• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glans op velgen

petrol

Detailing addict
26 jan 2011
130
65
Ik heb hier een setje velgen liggen die aan een grote beurt toe zijn. Wie kan mij vertellen hoe ik de mooiste glans en beste bescherming kan krijgen als ik klaar ben met de velgen. Ik dacht zelf aan een laagje DGPS en daarna een laag PB wheel sealant. Of heeft dit geen zin en gewoon 2 laagjes wheel sealant doen?
 
Ik denk zelfs dat je beter 2 laagjes DGPS kunt doen. Mooie look én standtijd.

Ik heb het nut van een aparte velgenwax nooit echt goed begrepen, ikzelf heb ook de CG wheelwax maar gebruik eerder collinite of DGPS ervoor.
 
Maar zoveel warmen worden je velgen toch niet? Ik kan mis zitten hoor maar kan het me amper voorstellen. Zit wel aan de remschijf vast maar het is zo'n klomp massa, daar in tegen als ik mijn dak (zwarte golf) voel die wordt wel erg warm meer richting heet:P
 
Vooral de voorwielen worden na een lange rit best warm.
Voel ze maar eens na een rit ;)

Waar de warmte precies vandaan komt weet ik niet.
Ik denk deels door de warmte van de motor.
Maar ook door de banden die wrijvingsweerstand hebben op de weg.
Dan de remmen nog...
 
Hallo,

ik heb...wheelwax in mijn collectie en dat blinkt toch er goed hoor

én is beter dan gewone wax ivm de hoge temperatuur:-"

Danny
 
Ik begrijp de theorie i.v.m. hoge temperaturen niet helemaal. Als ik een zwarte auto heb en die staat in de volle zon(+30 graden) wordt deze (wax) toch ook warm....?
 
Het gaat hem niet zozeer om de warmte,maar meer om de remstof en vloeistof die bij het remmen vrijkomen.
Dit is hardnekkig vuil wat zich in de velg kan vreten,dat verklaard ook waarom verwaarloosde velgen moeilijk zuiver te krijgen zijn,dat je met een sterke velgenreiniger aan de slag met.
Velgenwax is zo samengesteld dat deze dit beter kan handelen dan een reguliere wax/sealant.

Moraal,het is deels de temperatuur,maar meer de vrijkomende stoffen waar een velgenwax mee om moet gaan.
 
+1 voor bart,

om even over je zwarte lak door te gaan.
heb je er wel eens bij stil gestaan dat als je je zwarte gewaxte lak in de zon zet, dat je wax dan weer vloeibaar word.. :)
gebruik de zoek functie hier maar eens op, zijn al een paar interessante topic's voorbij gekomen ;)

Velgenwax zit volgens mij ook vol met oplosmiddelen.

verdere conclusie,
-Hittebestendig
-beter bestand tegen remstof en dergelijke.
 
Ik ga dit binnenkort eens testen ...

Want ik heb het gevoel dat de DGPS het toch langer uithoud dan de Wheelwax. Maar wie weet heb je wel meer last van ingebeten remstof. Dat staat los van de duurzaamheid inderdaad.
 
@Mcshine,

No offence maar ik denk dat bij jouw een turtle wax beaty wax het even lang uithoud.:lol
jij reinigt en houd je velgen (en de rest van de wagen) zo goed bij dat remstof en andere vervuiling geen kans krijgt in te bijten.

ik denk dat als je je velgen een paar maanden niet zou wassen en reinigen, dat dan de velgenwax het overwint.
maar dat is ook maar een wilde gok ,^^
 
Thanx allemaal voor de heldere en duidelijke antwoorden. Aangezien het niet mijn eigen velgen zijn en ik weet dat ze niet wekelijks gewassen worden ga ik toch voor de wheel sealant. Zeker gezien het feit dat de auto waar ze onder liggen veel kilometers maakt en het velgen voor winterbanden zijn. Ik denk dat de wheel sealant dan beter tegen pekel en dergelijke kan.
 
@Bartezz Tja daar heb je een punt. Ik hoef in ieder geval nooit velgenreiniger te gebruiken, wel af en toe de iron-x.:-)^