• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glanzende koplampen

Je moet gewoon de regels volgen die de RDW opgeeft als keurmeester. En ook dd keurmeesters worden gecontroleerd imo.

Aan de folie zou alleen de regel van het lichtkleur/licht doorlaat van toepassing zijn. Wat ik altijd doe het wat mij is geleerd is een wit A4tje voor de koplamp houden met dimlicht aan. Wit of geel op het papier is goedkeur. Blauw of anders, afkeur.

Er was een regel dat koplampen die beplakt of gespoten mogen zijn maar dacht dat deze alweer is vervallen. Ze dienen nu alleen een goede licht doorlatendheid te hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen en Blade
Het is beplakt, dus afkeur.

Zoals ik al zei, keurmeesters moeten gewoon de regels van de RDW naleven. Je kan hier je eigen plan trekken en vervolgens het risico nemen op een steekproef met strafpunten als gevolg. Zowel voor jou (keurmeester in kwestie) als voor het garage bedrijf waar de keuring plaats vind. Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens als de kleur en lichtbeeld goed is maar zo zijn de regels niet.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen en Blade
Ik heb eens gesteggel gehad bij een apk :joy:

Was jong, dus hop achteraf xenonsetje erin :p was een reflectorlamp. Dus lampen erin gezet die geschikt waren voor R koplampen. Werdt in eerste instantie goedgekeurd omdat we dat even wilden proberen, maar we dachten wel dat het afkeur zou worden. Bij afmelding natuurlijk een herkeuring gehad, en werd de auto afgekeurd op de verlichting.

Puur omdat het licht nét niet wit genoeg op de weg scheen (was 6000k) en lichtelijk strooilicht gaf.

Maar moet wel zeggen dat je deze winter wel een stuk minder idioten ziet op de wegen met van die irritant gare verlichting erop, dus blijkbaar helpt het wél. :cool:
 
@Jeroen

ik heb ook gewoon reflectorlampen, echter heb ik er xenon H7R in zitten. Deze zijn iets korter dan de standaard xenon pit en zijn deels "afgeplakt" waardoor je minder strooilicht krijgt.

2011-11-17122220-1.jpg


c8e8c437.jpg


Perfect afgesteld
804411_569942129691999_15950229_n_zpsa0ad3106.jpg
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Deze zijn iets korter dan de standaard xenon pit en zijn deels "afgeplakt" waardoor je minder strooilicht krijgt.
Hey, dat klinkt goed! Ik heb zelf al jaren de Xenon-setjes van, ik dacht, Phillips. In mijn originele E36 koplampen merk ik ook op dat ik eigenlijk geen mooie lichtbundel op de weg zie, maar alle borden/wegmarkeringen/etc. lichten op in de verte. Veel licht, maar weinig gebundeld, zo lijkt het.


Greetz
 
Ja dat had ik ook, maar ja de ene reflectokoplamp is anders dan de andere,.. Bij die ouwe rooie van mij hielp dat dus niet,...

Één keer nog geprobeerd in die ouwe grijze en toen heel snel genezen,...

Nu zou ik dat echt nooit meer doen en alleen nog maar kiezen voor origineel! Maar de standaard led koplampen van nu vindt ik zelfs een fijner en prettiger lichtbeeld geven dan een xenonlamp.
 
Beetje laat, maar er staat bij mij op het werk ook regelmatig een zwarte golf met van die gekleurde koplampen, lijkt inderdaad dat neochrome folie te zijn. Zal niet elke auto staan, maar in sommige gevallen wel gaaf! Geen idee hoe dat zit met apk, maar dat zit er al wel even op. Beetje zoals deze golf:

25475218-D3B1-44FB-86F2-EBE409478EB5-3618-0000075E26367E98_tmp.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Blade