• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glas sealant??

Martinwill

Detailing rookie
22 apr 2011
74
0
Ik heb sinds kort een andere auto en er is 1 ding waar ik nu al gek van word en onmiddellijk iets aan wil gaan doen. De achterruit beschikt niet over een ruitenwisser waardoor er na een regenbui en 's morgens niets door te zien is. Dit geldt ook voor de zijruiten. Ik heb ooit een poging met mijn vorige auto gewaagd door de achter en zijruiten in de wax te zetten. Dit hielp op zich wel als je aan het rijden was, echter bij een stilstaande auto was het weer de condens die ervoor zorgde dat er weer niets te zien was. Wat is nu de beste methode en wat is het beste middel om ervoor te zorgen dat de condensvorming 's morgen geen kans heeft en de regendruppel er vanaf knallen?

ik vind deze sealant goed zijn werk doen en lange stand tijd heeft:

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Glass_Sealant_kit_50ml_SNGLSKT_101900

Je had het hebben van een nieuwe auto vast anders voorgesteld?:) Went vanzelf, want je kan er namelijk niet zoveel aan doen, behalve heel hard achteruit rijden….

Producten voor beading en sheeting op glas zijn volgens mij een ander type dan anti condens middel. Ik kan het mis hebben, dus neem het niet als 100% waar aan, maar ik zit er volgens mij niet erg ver naast. Je hebt namelijk hydrophobic and hydrophillic. Hydrophobic wil zeggen dat het water afstoot, waardoor je beading en sheeting krijgt. Producten die dit doen zijn bijvoorbeeld de SN kit zoals hierboven, heb zelf Gyeon View en Rain-X. Over View heb ik nog geen mening, Rain-X werkt goed, maar geeft bij mij strepen en een lichte waas (gevaarlijk in het donker met felle lampen) als ik de ruitenwissers gebruik, vandaar dat ik ook view heb gekocht. Gebruik Rain-X nu op de zijruiten en achter en dat werkt voor mij voldoende. Er zit uiteraard wel verschil tussen de producten. Bijvoorbeeld Nanolex heeft twee sealants. De Ultra heeft bijvoorbeeld een langere standtijd, terwijl de Urban meer hydrofoob is, dus in dit geval zou ik dan voor de Urban gaan. Gtechnic heeft er ook twee in het assortiment beetje volgens hetzelfde concept.

Voor condens gebruik je juist producten die hydrophillic zijn. Die doen juist het tegenovergestelde van beading, en vormen elke waterdruppel om tot een dun laagje. Ik heb zelf anti-fog , maar ook nog geen mening over. Dit soort producten zijn eigenlijk niet voor exterieur gebruik, omdat ze verzadigen en dus zal je ze steeds opnieuw moeten aanbrengen. Dus voor condens aan de buitenkant kan je beter een wissertje kopen bij de blokker en 's morgens even een rondje om de auto lopen… Al verwacht ik dat je minder last zal hebben van condens met een goede sealant, maar het is geen wondermiddel.

​Succes!

Tonie;n404011 zei:
Dus voor condens aan de buitenkant kan je beter een wissertje kopen bij de blokker en 's morgens even een rondje om de auto lopen…

​Succes!

:-D :cool Dat is ook een optie!!

En...... dit hoort juist bij de lol van de aanschaf ;)
Zal eens kijken naar die Urban, thanx!!

Ik heb zelf ook een auto zonder ruitenwisser op de achterramen (audi tt), en rainx helpt wel gedeeltelijk tegen condens, maar ik moet ´s morgens nog steeds de condens verwijderen met een doek/wisser.

Mijn auto heeft wel een ruitenwisser 8raan...................zou die liever niet hebben.........gebruik die dus ook nooit en zie prima door de ruit.

Een (droog)doek in de auto leggen en als je merkt dat je raam vol water zit : eerst ff erover met die doek en wat detailerspray en dan pas instappen ?

Een andere auto kopen is geen optie ? :lol