• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glasbehandeling voor de Berlina

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Topic titel is duidelijk!

Ik had het er met mijn vader over vanavond, dat de voorruit,
toch wel enigsinds beschadigt was... en waar vind je een nieuw oldtimerruit?

Anyway...

Er zitten fijne krassen op + was kleine steenslagpikjes (heel weinig!)

En een dikke waas hier en daar door de ruitenwissers
(denk aan een opgedroogde waslaag als je een stukje wax vergeten bent)

Nu ben ik op dit gebied al helemaal een Leek!
Dus wat voor producten zou ik kunnen gaan gebruiken voor het raam?
En natuurlijk de zijramen te kunnen behandelen...

En is dit allemaal met een Exenter te doen? iig wil ik dat wel proberen..
maar als de producten daar niet geschikt voor zijn, houd het op natuurlijk :(

@ Tim, je site zegt nog niks qua uitleg over de producten. Dus vandaar dit topic ook! :p :party:
 
Mocht je de ruit niet kunnen repareren, dan moet je me maar es een PM sturen, ik kan vrij veel ruiten leveren, mijn baas heeft zelfs wel es een voorruit laten maken voor een Aston Martin DB5, dat was alleen wel een duur geintje, maar wie weet!

Succes met het project verder! ;)
 
Doe dat, ik kan voor elke recente auto op korte termijn een ruit regelen en mijn baas kan dit soort projecten ook wel waarderen, ondanks het feit dat we er geen gewoonte van maken ruiten voor restauratieprojecten te leveren. In dit geval wil ie waarschijnlijk wel een uitzondering maken, zeker als z'n favoriete employee het vraagt... :D
 
Restom levert iets daarvoor. Kun je met de excenter doen geloof ik.

www.restom.net

http://www.restom.net/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=86&category_id=2&option=com_phpshop&Itemid=1&lang=fr

Niet voor diepe krassen, daarvoor moet je te veel materiaal wegnemen.

Voor alle duidelijkheid, ik heb geen ervaring met dat spul. ik weet enkel dat het bestaat.

Als een nieuwe ruit niet buitensporig duur is zou ik een nieuwe steken. Dit potje is ook al niet goedkoop en of je tevreden zult zijn?



Gauthier
 
Ik wou dan toch, de powerball- mini van mother's aanschaffen...

Die kan lekker op de boormachine :p

En kan ik me met deze 2 onderstaande producten voor eerst uit de voeten redden?

Glasswork Restorer
Glass Resurfacing Creme


Of heb ik ze echt allevier nodig?
(word me eigenlijk te duur voor nu) :roll :weetniet
 
ik zou eens langs carglass of zoeen zaak gaan, kijken of ze daar wat hebben om de ruit op orde te krijgen
 
In september vorig jaar had ik de vraag via een mail gevraagd aan Car-glass. Het kwam er op neer dat ze de ruiten demonteren en dan polieren. Alleen kunnen ze dit enkel doen bij gelaagd/geharde ruiten. Dus niet bij zijruiten. Als ik het merk en model even doorgaf zouden ze het direct bestellen. Zo heel erg stoort het me dus ook niet. :D:
 
Voor de fijne krassen e.d. kun je Diamondite proberen... (Heeft Tim op voorraad)

Denk wel dat je met een rotary meer bereikt dan met een excenter. Zodra ik er een heb ga ik het wel eens testen.

Diamondite heb ik nog niet (om die reden) maar ik heb wel heel goed de aanslag van kalk en zure regen van de ramen gekregen met de excenter. Heb daar Clearvue Glass Polish voor gebruikt, dat werkt goed op aanslag en maakt de ramen mooi glad, maar haalt geen krasjes weg (niet met een polishing pad iig). Ik vermoed dat Diamondite beter is, dus misschien doet dat ook met de excenter wel iets tegen die 'waas' en fijne krasjes. Wellicht gaat het wel met een wollen leveling pad, maar met de rotary zal het altijd beter/sneller gaan.