• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diamondite glasbehandeling!

Omdat ik wat hard heb gereden op de Autobahn is mijn voorruit nu gezandstraald

Dat zal mogelijk de reden kunnen zijn waarom Rain-X e.d. producten bij mij niet helemaal werken zoals zou moeten. Mijn voorruit zit vol met van die mini steenslagpitjes, het is een groot microscopisch maanlandschap. De vorige eigenaar was dan ook een Duitser die idd vrijwel alleen Autobahn ritten heeft gemaakt in de zomer.

kBen benieuwd naar de resulaten van de Diamondite behandeling!
 
Dit zal ik eens in de gaten houden...Mijn ruit is ook een maanlandschap, en er heeft ook wat onder mijn ruitenwisser gezeten waardoor er "wat" krasjes op de ruit zitten.
 
Gister tegen de zon in viel het goed op.
Mijn ruit ziet er niet uit :S

Vol met steenslag en krassen.
Zou haast gaan denken dat ik swirls in me glas heb zitten :bad
 
Als je een testruit nodig hebt, dan heb ik er wel eentje voor jou. Je moet er wel een roadtrip naar België voor over hebben.
lol

Zou je ook krassen in een zijruit als gevolg van zand dat tussen de rubbers zat kunnen verwijderen?
 
PT Cruiser zei:
Als je een testruit nodig hebt, dan heb ik er wel eentje voor jou. Je moet er wel een roadtrip naar België voor over hebben.
lol

Zou je ook krassen in een zijruit als gevolg van zand dat tussen de rubbers zat kunnen verwijderen?

Kun je ook omdraaien ;)
Als jij wil zien of het werkt moet je er wel een ritje naar Rotterdam voor over hebben :p
 
Ik heb net 2 diamondite flesjes besteld:

Diamondite - Glass Resurfacing Creme
Diamondite - Glass Poli-Shield

Daarmee zou ik de krasjes uit mijn raam moeten kunnen halen...ben erg benieuwd!
 
Dat zou inderdaad i.c.m. een rotary moeten lukken. Wat voor rotary heb je? Ik ben benieuwd naar de resultaten, laat je het ons even weten?!
 
ja tuurlijk, alleen heb ik geen rotary....Ik wilde het eigenlijk met de Excenter gaan doen....daar moet toch ook wat resultaat mee te behalen zijn...hoop ik...:D Ik ga het vanmiddag ophalen, dus hoor dan wel van Tim of het wel zin heeft om met Diamondite zonder rotary aan de slag te gaan...:)
 
Kreeg gisteren op de Chat het volgende te horen wat ik nodig zou hebben.

Een rotary :)
LC Glass Leveling Disc ( 4" )
Kleine backingplate (2.75" of 3,5" )
De Resurfacing Creme is het sterkst en bedoeld voor ruitenwisserkrasjes etc.
De Glasswork Restorer gebruik je om watervlekken en andere kleine dingetjes weg te krijgen.

Verder heb ik die andere 2 shield's er ook maar bij gedaan..
 
Ben benieuwd naar de resulaten. :! Waak wel voor té plaatselijke behandeling van diepe krasjes met de rotary i.v.m. 'lensvorming'. Zeker bij je voorruit.
 
sjoerdnijhuis zei:
Kreeg gisteren op de Chat het volgende te horen wat ik nodig zou hebben.

Een rotary :)
LC Glass Leveling Disc ( 4" )
Kleine backingplate (2.75" of 3,5" )
De Resurfacing Creme is het sterkst en bedoeld voor ruitenwisserkrasjes etc.
De Glasswork Restorer gebruik je om watervlekken en andere kleine dingetjes weg te krijgen.

Verder heb ik die andere 2 shield's er ook maar bij gedaan..

hmmm...dus eigenlijk is het bij voorbaat al een soort van kansloos...

Maar als er toch een kleine kans van slagen is, zou ik dus nog de leveling disc en de backingplate moeten hebben.....Ik wil wel dolgraag van de krasjes en klenie putjes af...:)
 
Enige is dat de backing-plate dus nu niet leverbaar is ivm. verkeerde draad geloof ik..?? :weetniet
Dus ik neem het spul pas mee als ik de D/A machine ophaal. :!
 
sjoerdnijhuis zei:
Enige is dat de backing-plate dus nu niet leverbaar is ivm. verkeerde draad geloof ik..?? :weetniet
Dus ik neem het spul pas mee als ik de D/A machine ophaal. :!

Volgens mij gaan wij het op hetzelfde moment proberen...Ik moet namelijk ook nog wel op de DAP500 (die bedoel je neem ik aan) wachten...

Ik "moest" (wilde) toch nog wat spulletjes hebben dus dacht deze van diamondite ook meteen mee te nemen...:D