• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten polijsten diamondite

Zieron

Detailing addict
23 mrt 2011
74
55
Ik ga binnenkort de ruiten van mijn wagen polijsten met het 4 stappenplan van Diamondite.

Bij de beschrijving van de producten staat dat je dit handmatig alsook machinaal kan aanbrengen...

Kan iemand mij bepaalde pads aanraden voor de dap500?
Op welke snelheid mag je ruiten polijsten?


Voorruit: hier en daar zeer lichte steenslag
Achterruit: lange kras van sleutel + lichtere krasjes door de ruitenwisser
Zijruiten voor+achter: niets


Bedankt!
 
Er is maar één pad waarmee je glas kunt polijsten en dat de Lake Country Glass Leveling Disc 4 inch. Natuurlijk kun je wel met een Lake Country 4 inch Orange Spot Buff Light Cutting CCS Pad aan de slag gaan, maar deze pad zal geen dun laagje glas verwijderen zoals de leveling disc dat kan doen, wel zal het vervuiling van het oppervlak verwijderen.

Kijk even naar onderstaand topic:
[topic=8827]Diamondite Glass Resurfacing Creme & Glass Leveling pad[/topic]

of naar:
[topic=9339]Schuurspons incidentje op een achterruit bij Rodders[/topic]

Overigens zou ik glas niet met een excenter polijsten, maar met een rotary zoals de PRO900. Uiteindelijk zal het met de DAP wel lukken, maar je zal er geduld voor nodig hebben.
 
LB zei:
Er is maar één pad waarmee je glas kunt polijsten en dat de Lake Country Glass Leveling Disc 4 inch. Natuurlijk kun je wel met een Lake Country 4 inch Orange Spot Buff Light Cutting CCS Pad aan de slag gaan, maar deze pad zal geen dun laagje glas verwijderen zoals de leveling disc dat kan doen, wel zal het vervuiling van het oppervlak verwijderen.

Kijk even naar onderstaand topic:
[topic=8827]Diamondite Glass Resurfacing Creme & Glass Leveling pad[/topic]

of naar:
[topic=9339]Schuurspons incidentje op een achterruit bij Rodders[/topic]

Overigens zou ik glas niet met een excenter polijsten, maar met een rotary zoals de PRO900. Uiteindelijk zal het met de DAP wel lukken, maar je zal er geduld voor nodig hebben.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord, hier ben ik heel wat mee!