• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik van Diamondite

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Laatst heb ik ergens in een topic gelezen over Diamondite. Ik voel er wel wat voor om mijn ruiten eens goed te behandelen. Op Carclean.com staan de volgende producten:

- Glasswork Restorer
- Glass Resurfacing
- Glass Poli-Shield
- Glasswork Shield

Onderstaand filmpje is een demo van hoe de Diamondite producten te gebruiken en in welke volgorde:


Het is me niet helemaal duidelijk welke producten je nodig hebt en in welke volgorde. Ik dacht zelf aan:

Stap 1: Schoonmaken met een regulier schoonmaakmiddel zoals Spray & Wipe
Stap 2: Kleien met de bekende klei die ook voor de lak gebruikt wordt
Stap 3: Diamondite Glasswork Restorer
Stap 4: Diamondite Shield

Op het filmpje wordt de Poli-Shield niet gebruikt en ook de Resurfacing wordt niet gebruikt. Heeft iemand ervaring met deze producten? Kan er iemand aangegeven wat het beste stappenplan is voor het werken met Diamondite? Is het stappenplan op het filmpje compleet, of is het beter de Poli-Shield en de Resurfacing ook in het stappenplan op te nemen?

Alvast bedankt!
 
Resurfacing cream is echt een polijstmiddel voor krasjes e.d., de restorer is meer een sterke reiniger volgens mij.
De Shield (pompje) is volgens mij ook bedoeld om de Poli shield bij te houden.