• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glascoating beschadigd na wasstraat?

DJur97

Detailing trainee
20 nov 2020
2
22
Zoals in de titel al staat, vraag ik me dus af of mijn glascoating weg/beschadigd is na een paar keer door de wasstraat te zijn geweest.

Ik weet het, liever geen wasstraat, maar werk zelf op een carwash en daar ging het gewoon soms te makkelijk als je hem 1x per week voor niks door de wasstraat kan halen.
Het water blijff gewoon tegen de wagen plakken, dat is niet normaal bij een glascoating toch? (Zie video)

Het gaat om een Carpro CQaurtz UK 3.0.
De coating zit er van juli 2020 op.
Heb me nu wel voorgenomen om gewoon weer met de hand te gaan wassen.
 

Bijlagen

  • IMG_1419.MP4
    2,5 MB
Laatst bewerkt:
In eerste instantie lijkt de coating op de flank inderdaad aangetast. Misschien zit er vervuiling op wat de hydrofobische eigenschappen tegenwerkt, maar ik vermoed dan een wasbeurt hier ook niet veel meer aan gaat veranderen. (Uiteraard wel proberen!)

Als ik mijn auto zelf helemaal aanpak d.m.v. meerstaps polijsten en dan een coating, wat flink wat tijd én geld kost, dan ga ik daarna niet door de wasstraat omdat ik dan een paar euro per week kan besparen. ;)
 
Ik ga hem morgen nog is een goeie wasbeurt geven met de hand en de wasstraat toch zeker niet meer doen!

Heb nog Gyeon Cure staan & wetcoat.
Kan ik daar nog iets mee doen of jullie nog enige tips wat ik kan proberen?
 
Een glascoating kan redelijk tegen chemicaliën (al wordt die er ook niet beter van...).

De combinatie van agressieve chemicaliën, warmte en contactborstels in een wasstraat (hoe denk je anders dat je een auto in 2-5 minuten schoon krijgt?) tast je coating aan.
Dit is onherstelbaar, maar de gehele coating zal niet weg zijn.

@nicknameless zei het al: waarschijnlijk de ontbrekende oppervlaktespanning omdat de afstotendheid vd coating weg is.

Dit kan je wel weer boosten overigens zodat de coating weer wat beter werkt.

Meeste mensen die gemakshalve kiezen voor een coating (lees: niet detailers) zullen echt wel door de wasstraat gaan omdat ze de illusie hebben dat een coating niet wordt aangetast daardoor. Prima, maar als ze daarna maar even de coating nog even zouden behandelen met een coatingboost dan zou dat al enorm helpen qua levensduur en effectiviteit vd coating.

En juist dat doet een normale autogebruiker niet ;). In zo'n geval is een 3 jarige coating na 1 jaar al behoorlijk weg.
 
Coating betekend niet dat je auto direct onderhoudsvrij is.. Ik doe meestal na een wasbeurt en anders minimaal 1x per maand, de auto in een beschermlaagje. In dit geval Gyeon Cure. Dit boost direct je coating en heb je ook weer mooie druppeltjes op je lak ;)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba