• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glass polish gezocht

De Nanolex is volgens mij ook een intensieve reiniger en bevat niet de slijpende korrels die glass compounds wel hebben (cerium oxide??).

Sonax corrigeert daadwerkelijk de microkrasjes. Als dat is wat je zoekt, dan rest er geen andere keuze bij CC.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
De sonax is inderdaad erg goed, icm een glaspad, maar verwacht ook geen wonderen. Voor een goed resultaat moet je echter wel gebruik maken van een rotary.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Nou wonderen hangt ook af van het merk glas, onze Hyundai i20 heeft nu weer echt een bijna nieuwe voorruit, en deze was bijna rijp voor vervanging.
wel 2,5 uur over gedaan met 4 pads.

mijn Golf 5 is bijna niet te corrigeren helaas.
 
@Altos - Mijn Corsa heeft ook flink veel krassen en een laag vervuiling o.i.d. in het glas. Ik heb al een keer gepolijst met de DAP900 + grove foam combi, maar dit deed vrijwel niets.

Deed jij het met een DA of een rotary?
 
Afhankelijk van wat voor krassen je moet verwijderen is Sonax best goed spul. Ik heb in combinatie met de speciale pad van Flexipads beslist goede resultaten behaald op de voorruit van een Alfa. Dat waren dan vooral krasjes veroorzaakt door de ruitenwisser en die zijn helemaal verdwenen. Ook gewoon met m'n DAP 500 gedaan trouwens, niets bijzonders. Diepere krassen kun je vergeten, dat is te veel en dat lukt niet.