• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

One Step Polish gezocht

Eviate

Detailing trainee
1 mrt 2023
18
25
Wie kan mij een (of meerdere) goede one-step-polish aanbevelen?

Graag een polish die de lak droog achterlaat. Dus niet met ingebouwde wax of iets dergelijks.

Ik ben bekend met de Menzerna 400. Maar die gaat van “compound” naar medium. Ik zoek iets wat van medium naar finish in 1 stap klaart. Of zelfs van compound tot finish (lijkt me sterk, maar wie weet haha).

Alvast bedankt!
 
Veelal zijn de ''One-Steps'' een All-in-One en dus ook vaak met glaze/wax/etc.

Eigenlijk kunnen bijna alle polijstmiddelen aan jouw wens voldoen; Polijstmiddelen met een afbrekende korrel.

Ik gebruik zelf graag de Scholl Concepts - S3. Deze kan je goed doorwerken en zo al richting een goede finish gaan. Bij dit polijstmiddel, met afbrekende korrel, wordt de korrel niet alleen steeds kleiner, maar valt uiteen in meerdere kleinere korrels. Dit helpt de finish dus goed en bij tijdsnood of wanneer het budget het niet toeliet, werkte ik deze stap goed door en kon prima finishen. (Nabewerken met fijne gradaties leverde niet altijd duidelijk meerwaarde op)

De hardheid van de lak en de mate van defecten is belangrijk.

De S20 vind ik op zich ook wel een mooie tussenweg; Als je deze combineert met een medium foam-pad, heb je minder grove correctie, maar kan je doorwerken tot finish. Maar ook hierbij is het maar net waar de lak om vraagt en hierop reageert.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik graag de Rupes UNO Protect, Nanonex One Polish&Protect of Zvizzer ONE (niet verkrijgbaar bij CC)

Allen te verwerken met allerlei pads. De hardheid van de pad bepaald de slijpgraad.
 
  • Leuk
Reactions: Eviate
Blijft toch een compromis, maar ik was erg tevreden met de Menzerna 3in1, dit was wel met een beeetje wax. Moest daarna toch nog wel een echte wax over heen.
Nu gebruik ik Koch Chemie Cut&Finish P6.01. Met hun bijbehorende pad een hele fijne combi.
 
  • Leuk
Reactions: Eviate
Ik zou zelf toch dan bij de Menzerna 400 blijven. Ik gebruik deze zelf soms ook wel eens als 1 stap, echter wel in 2 hits met 2 verschillende pads.

Bij een 1 step moet je een compromis maken in kwaliteit. Liefst gooi ik er nog een finishen als Menzerna 3000 achter aan om toch de kwaliteit te bieden waar ik voor sta.

Op een zachtere lak kan je ook voor Menzerna 2200 als 1 step gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Eviate