• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang doen jullie over het polijsten?

@Zoranurai wat ik ideaal vind zeker met de wat nieuwere coatings is dat ze makkelijk verwerken.
1/2 dagen voorbereiding en dan op dag 3 in de ochtend smeren waarna het zonnetje em afbakt.

Laatst een keer Mitchel&King lunar aangebracht en dat verwerkte zo ontzettend makkelijk echt fijn. Nanolex APX lijkt mij ook zo’n voorbeeld waarbij ik em nog wel moet proberen maar wel denk dat die coating voor veel gebruikers een uitkomst kan zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Zoranurai
Ja zo heb ik het de vorige keer ook gedaan, toch hield mohs evo het maar 7mnd vol :confused:
Allicht cancoat evo te snel erop gesmeerd. Maar goed idd zeker 1-2 dagen totaal aan voorbereiding.
 
@AndyVR kan ik me inderdaad wel in vinden. Vooral met daily drivers.
Ik heb een beetje hetzelfde nu met coatings, gezien ik ze enkel buiten kan aanbrengen moeten alle vinkjes op groen staan, niet te zonnig, geen regen voor 2+ dagen, niet teveel wind etc. Haalt de lol er een beetje van af.
Met kinderen al helemaal. Hooguit een finishing polish om de glans erop te houden keertje per jaar.
Je hebt al coatings die in minder dan 4u curen en aan alle weersomstandigheden blootgesteld kunnen worden vanaf dan.
Je mag die tevens in openlucht aanbrengen, alleen niet in direct zonlicht (kan met ons klimaat in België en Nederland geen probleem zijn).
De tijd die je wint achteraf omdat je de auto zoveel sneller schoonmaakt en veel minder snel vies wordt is vele malen groter dan wat je er moet aan besteden om het aan te brengen.
 
@Matsu oh ja dat zeker, huidige auto, octavia ook in de coating gezet. Het is me alleen de uitdaging om zo dicht mogelijk bij de levensduur op papier te komen. Mohs evo had geloof ik 36mnd. Dus ik dacht met 3 goede dagen, polijstsessie, goed ontvet, extra gewassen dat ie 1 jaar wel moest halen met juiste techniek.

Ik denk dat ik te snel cancoat heb aangebracht. Maar dat is een verhaal voor een andere keer :p
 
De “oude” Cancoat hield het wel een jaar vol op de Prius (rijd niet zo heel veel).
De “oude” pure is nu met zijn 2e jaar bezig.
De evo varianten heb ik nog niet geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat wanneer er in de winter gestrooid word dat dat elke coating sloopt.