• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang doen jullie over het polijsten?

@Drifter pffff....
Alle uitwerkingen staan er bij, de enige manier waarop ik het makkelijker kan maken is door deze excel sheet te delen. Speciaal voor jou...
(gezipt omdat ik blijkbaar geen Excel documentne mag invoegen?)
 

Bijlagen

  • polijstijd calculator.zip
    6,8 KB · Weergaven: 9
Haha leuke calculaties!
Al moet ik wel zeggen. Dat is er van uit gaande dat alle panelen perfect vlak zijn. Ook met een grotere machine met 15/21 uitslag en vooral hardere pads, als het een (licht)gebogen paneel is merk ik dat de randjes bijvoorbeeld met een DA niet goed geraakt worden en je deze vaak als nog met een kleinere machine moet doen..
 
7" pads op m'n BF21... Tijdswinst! :p
Gaat 'ie lekker? :p
FB_IMG_1477251002476.jpg


Doe eens een nieuwe berekening met deze pad @Nick Bakker o_O
 
nou.... ik heb lopen rekenen wat er voor nodig is om in een ochtend een auto 3 staps te doen...
Ochtend is bij mij van ~8 tot 12 (ongeveer)
3 hits in schaakbord patroon (4 uur/6= 40 min per "oppervlakte")
dan kom ik dus ongeveer op zo iets uit :joy: :joy:
1722434909939.png



terwijl ik dit typ kom ik er achter dat het niet helemaal klopt. de oscillatie is niet mee genomen in de Polijstrichting, hier zou je natuurlijk geen 100 sec over een baan doen van een meter maar een seconde of 10.
(echter heb je dan natuurlijk de ronding van de pad waardoor je niet de totale lengte benut.... denk denk...)
 
nou.... ik heb lopen rekenen wat er voor nodig is om in een ochtend een auto 3 staps te doen...
Ochtend is bij mij van ~8 tot 12 (ongeveer)
3 hits in schaakbord patroon (4 uur/6= 40 min per "oppervlakte")
dan kom ik dus ongeveer op zo iets uit :joy: :joy:
Bekijk bijlage 172162


terwijl ik dit typ kom ik er achter dat het niet helemaal klopt. de oscillatie is niet mee genomen in de Polijstrichting, hier zou je natuurlijk geen 100 sec over een baan doen van een meter maar een seconde of 10.
(echter heb je dan natuurlijk de ronding van de pad waardoor je niet de totale lengte benut.... denk denk...)
Maar de pad roteert sneller aan de rand dan in het midden. Kom je dan uit met 50% overlap of moet je dan meer richting 33% overlap om alle lakdelen dezelfde bewerking te geven?
 
@Zoranurai - 11 hits met rotary en compound. Mooi clean! ;)

Vaak mocht ik ze weghalen en kon dan vrij polijsten. Zo niet, bestelde ik nieuwe en plakte daarna weer nieuwe.
Als ik er dan toch omheen moest werken, dan knipte ik een (gebruikte) polijstpad in een driehoekje en drukte deze langs de emblemen/logo's met een kunststof spatel of iets vergelijkbaars.
 
  • Grappig
Reactions: Zoranurai
volgens mij ontspoort dit topic ene beetje.

Het is ook maar net wat je wensen zijn, als het moet kan ik een auto in 8 uur klaar hebben, buitenzijde wassen, kleien, polijsten en waxen en/of cancoat aanbrengen. De eigenaar is vaak al extreem blij met het resultaat terwijl ik nog vele mogelijkheden qua verbeteringen zien.
Het is maar net wat het formaat is van een auto, de wensen en de tijd die besteed kan worden.

Gemiddeld besteed ik toch wel zon 16- 20 uur voor een auto, als ik echter naar mijn eigen auto kijk, die ik vorig jaar helemaal heb aangepakt daar is wel 40 uur in gegaan, en nog niet perfect.

Momenteel ben ik oriënterende aan het kijken naar een andere auto, vrees dat daar ook heel veel uren in zullen gaan.