• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze op velgen?

Detailingfan

Detailing trainee
26 dec 2020
19
35
Kan ik Meguiars Polish (glaze) of black hole (glaze) gebruiken op velgen voordat ik de PB wheel sealant aanbreng? Het zijn gepoedercoaten velgen die niet meer de wetlook glans hebben als dat ze hadden (zie foto)
voordat ontvetten met prep, vanzelf sprekend.
 

Bijlagen

  • 799B2E16-45C4-4A82-8D04-DD9F8B110064.jpeg
    799B2E16-45C4-4A82-8D04-DD9F8B110064.jpeg
    182,2 KB · Weergaven: 89
Een sealant zoals die van PB heeft bij voorkeur een propere ondergrond nodig om goed te hechten. Ook voor de standtijd is dit wel een must. Zeker op velgen, want die krijgen het enorm hard te verduren.
 
Bedankt voor de reacties tot nu toe. @RoyR het product mezzo kende ik nog niet. Ziet er goed uit als ik de reviews lees. De velgen zijn kort geleden gepoedercoat en zijn nog zo goed als vrij van krasjes en zijn ook zeker niet dof, maar ze hebben alleen geen mooie wetlook glans (als dat ze hadden bij aflevering - 2019). Het product mezzo voeg ik wel toe aan mijn verlanglijstje. Het kan zeker nog is goed van pas komen. Bedankt.
 
Als ze recent zijn gepoedercoat, dan is het daar niet goed gegaan denk ik?!

Mezzo is een polijstmiddel. Hiermee haal je dus krasjes uit je lak / velg. Zelf meerdere keren velgen met Mezzo gepolijst. Maar die waren dan vooral dof door de wasstraat etc.
Ik ben bang dat in jou geval de glans niet echt beter wordt. Je zou de poedercoater eens na kunnen vragen.
 
@RoyR Dat kan ook zeker. Jaguar had net iets meer dan een ton gelopen bij het poedercoaten. De velgen waren erg dof van het rijden, wasstraat, rijden, wasstraat etc. Ze hadden misschien beter een paar tintjes lichtere poeder kunnen kiezen. Ik ga is kijken wat van wetlook glans ik kan gaan creëren binnenkort.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Niet helemaal de gewenste wetlook glans als gehoopt, maar het gaat. 2 keer knipperen met je ogen en ze zijn toch weer zwart van het remstof haha
 

Bijlagen

  • 4D2CCA5C-9663-4CC9-882A-7172773067E7.jpeg
    4D2CCA5C-9663-4CC9-882A-7172773067E7.jpeg
    290,2 KB · Weergaven: 93
  • 0DF286ED-F91D-40E6-836C-C6915FEFA38A.jpeg
    0DF286ED-F91D-40E6-836C-C6915FEFA38A.jpeg
    351,6 KB · Weergaven: 99
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Nick1407