• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze, wax, pads...

danstijl

Detailing addict
3 apr 2018
45
50
44
Lent
Beste Cleaners,

De Dap900 aangeschaft en voordat ik ga beginnen, wil ik nog de laatste spulletjes bestellen.

Ik las dat je na 2 a 3 hits de polijst pads moet schoonmaken met beetje dreft.

Maar hoe zit het met Glaze en/of wax pads.
Kun je één pad gewoon voor de hele auto gebruiken en dan schoonmaken?

En welke Monello pad gebruiken jullie voor de Glaze of wax? Rode of de zwarte? Of een andere dan monello? Ga het voor het eerst de 845 gebruiken, om het af te maken.

Alvast bedankt.
 
Ik gebruik in combinatie met 845 altijd een zwarte pad. Voor zover bekend bij mij zit er niet veel verschil in mbt Wax/Glaze.
Het schoonmaken van de pad met dreft kan, maar vergeet hem niet heel goed uit te spoelen. Je kan het beste een beetje Poorboys World Tornado Pad Cleaner erop vernevelen, uitspoelen en je pad is weer zo goed als nieuw.
 
  • Leuk
Reactions: danstijl
Polijstpads =moet je zeer regelmatig schoonmaken.
Glaze pads= afhankelijk van het product en je kan iets meer meters maken maar ook deze pads moeten ook tussendoor schoongemaakt worden. Sommige bevatten aast cleaners ook (milde) polijstkorrels en olien dus uiteindelijk loopt de pad toch ook vol met lichte vervuiling. Glaze is vaak vettig en dus een pain in the ASS om uit de pad te krijgen...
Wax pads= zorg dat je geen vervuiling oppakt tijdens het waxen en je kan in principe in 1 keer door. Zelf maak ik ze schoon na iedere detailsessie.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en danstijl
Ok thanks guys. Die Glaze doe ik sowieso alleen als ik haast heb en wat wil maskeren (met de hand). Dat sla ik nu maar over na het polijsten.

Ik maak het wel af met de zwarte pad en 845.

Ik bestel wel gelijk Poorboys tornado pad cleaner erbij, goeie tip en zag wat goeie reviews.
 
  • Leuk
Reactions: Giltix