• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glimmende rand Evolution S038

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.129
193
46
Harderwijk
Ter vervanging van de 17" Irmscher velgen heb ik een set 18" Evolution S038 velgen gekocht.

Op zich een hele nette set :

P1060348.webp

P1060347.webp

P1060345.webp

P1060350.webp

De vorige eigenaar heeft de chromen randen niet helemaal swirlvrij kunnen houden :

P1060353.webp

P1060352.webp

P1060351.webp

P1060346.webp

De randen van deze velg heb ik al behandeld met een foampad icm mezzo en een handpadje met prof polish.
De watervlekken en heel veel "schades" zijn er al uit maar ik hoop dat ik bovenstaande "schades" er ook nog uit kan halen.

Graag jullie tips en trics hoe ik dit het beste kan doen en met welke producten.

Net even een stukje geprobeerd met een zwarte en witte handpad maar zonder het gewenste resultaat.
Ik vermoed omdat ik te weinig warmte erin kan verwerken ?

Met een 3" en 4" pad kom ik er niet bij / tussen.
Een grote pad loopt aan op de spaken.

Iemand ervaring met een cone / powerball ?

Wil de metal polishes die ik heb liggen (AutoGlym & Swissvax) pas zo laat mogelijk inzetten.
Heb het idee dat die rand helemaal niet zo hard is als hij lijkt en ik daardoor juist meer schades ga maken.

Zou een blauwe te agressief zijn ? Een zwarte kan ik via een detailmaatje eventueel gebruiken.