Gisteren was de wagen op bezoek voor een wasbeurt.
De eerste sinds augustus vorig jaar
De wagen is sinds de detail wel maar een paar keer buiten geweest en de rest van de tijd droog gestald geweest. Echter is dit verre van ideaal!
En of het nodig was? Oordeel zelf maar:
Mijn tante zei dat ze nogal last had van vette vingerafdrukken op de wagen. Niet moeilijk, wanneer het nog lekker warm is buiten en je meer zonnecrème smeert dan je huid aankan.
Ze had er dan ook niet beter op gevonden, dan deze er met een doekje af te vegen
Ik heb haar gisteren nogmaals uitgelegd, dat er tussen dat stof ook kleine deeltjes zand zitten en dat je deze met een doekje over de lak haalt en dus krassen maakt.
Resultaat:
Al dat harde werk... voor niets
Ook heeft ze de wagen nog eens tegen de garagepoort geparkeerd
Deze schade is niet meer weg te werken.
Maar goed; aan de slag dan maar!
De velgen en banden als eerste gereinigd. De Cancoat op de voorzijde deed het nog uitstekend. Na het aanbrengen van de
Nanolex professional Wheel cleaner in 1/10 en het foamen, dit even laten inwerken. Daarna met de HD afgespoten en vrijwel alles kwam er zonder problemen af. Ook op het velgbed, welke niet gecoat was. Hier was echter wat meer tijd voor nodig.
Nadien de rest van de wagen gefoamd (de soft top zo veel mogelijk gevrijwaard, om niet met de HD over het dak te moeten).
Het afspoelen van de wagen ging lekker vlot! De
Gyeon One doet het uitstekend! Ik had er eerlijk gezegd heel veel schrik voor na die lange periode zonder wasbeurt, want ook een coating heeft regelmatig onderhoud nodig.
De
Gyeon Trim is een toppertje:
Ook de
Gyeon Fabric Coat doet het redelijk goed:
Na het wassen, heb ik de wagen voorzien van een laagje Cure en de banden van een laagje
Gyeon Tire. De wagen kan er nu weer tegen.
Het interieur viel nog mee, buiten wat zand en hondenhaar. De wagen uitgezogen en een rondje
Nanolex interior cleaner deed weer wonderen. Ook de ramen nog meegenomen met
Gyeon Glass.
The result: