• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijvige Full detail op een Porsche Boxster (986) first generation van 1998 afgewerkt met Gyeon One coating.

Mooie correctie en zelfs 4 stappen Menzerna, Nice! Deursponningen netjes geven altijd een nette blik bij instappen. Heb je de scharnieren later ook weer ingevet? En zo ja met welk vet? Zag er overigens bij de voor foto’s al niet veel (eigenlijk niks) meer op zitten haha.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Wauw, wauw, wauw. Ook ik sluit mij aan bij alle complimenten hierboven. Om deze gigantenklus te klaren naast het bestaande werk vind ik indrukwekkend. Dat wetsanden is inderdaad 'beyond the point of no return', een gedurfde bezigheid waar ik zelfs niet van durf te dromen.
Dank voor deze geweldige bijdrage Nick!
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
@johnwoo bedankt! het enige wat ik nog staan had van smeermiddel, is een soort silicone spray en dat vind ik nu niet zo interessant op zo'n scharnier. Echter niets mis met de deur hoor :)
Deze opent en sluit zonder piepen of kraken.
 
  • Leuk
Reactions: johnwoo
Gisteren was de wagen op bezoek voor een wasbeurt.
De eerste sinds augustus vorig jaar :scream:
De wagen is sinds de detail wel maar een paar keer buiten geweest en de rest van de tijd droog gestald geweest. Echter is dit verre van ideaal!

En of het nodig was? Oordeel zelf maar:
IMG_8873.JPG
IMG_8877.JPG
IMG_8878.JPG


Mijn tante zei dat ze nogal last had van vette vingerafdrukken op de wagen. Niet moeilijk, wanneer het nog lekker warm is buiten en je meer zonnecrème smeert dan je huid aankan.
Ze had er dan ook niet beter op gevonden, dan deze er met een doekje af te vegen :weary_face: :confounded: Ik heb haar gisteren nogmaals uitgelegd, dat er tussen dat stof ook kleine deeltjes zand zitten en dat je deze met een doekje over de lak haalt en dus krassen maakt.

Resultaat:

IMG_8870.JPG

Al dat harde werk... voor niets :sob:

Ook heeft ze de wagen nog eens tegen de garagepoort geparkeerd : unamused: Deze schade is niet meer weg te werken.

IMG_8899.JPG


Maar goed; aan de slag dan maar!
De velgen en banden als eerste gereinigd. De Cancoat op de voorzijde deed het nog uitstekend. Na het aanbrengen van de Nanolex professional Wheel cleaner in 1/10 en het foamen, dit even laten inwerken. Daarna met de HD afgespoten en vrijwel alles kwam er zonder problemen af. Ook op het velgbed, welke niet gecoat was. Hier was echter wat meer tijd voor nodig.

IMG_8876.JPG


Nadien de rest van de wagen gefoamd (de soft top zo veel mogelijk gevrijwaard, om niet met de HD over het dak te moeten).

IMG_8883.JPG


Het afspoelen van de wagen ging lekker vlot! De Gyeon One doet het uitstekend! Ik had er eerlijk gezegd heel veel schrik voor na die lange periode zonder wasbeurt, want ook een coating heeft regelmatig onderhoud nodig.


De Gyeon Trim is een toppertje:


Ook de Gyeon Fabric Coat doet het redelijk goed:


Na het wassen, heb ik de wagen voorzien van een laagje Cure en de banden van een laagje Gyeon Tire. De wagen kan er nu weer tegen.

Het interieur viel nog mee, buiten wat zand en hondenhaar. De wagen uitgezogen en een rondje Nanolex interior cleaner deed weer wonderen. Ook de ramen nog meegenomen met Gyeon Glass.

The result:

IMG_8896.JPG


IMG_8898.JPG
 
Wat zonde zeg, dat er niet zo goed op de staat van de wagen wordt gelet! Desondanks ziet hij er nog steeds goed uit.
 
Dan is een coating wel heel fijn bij het wassen! Hoe heb je de auto eigenlijk ontvet voordat je de coating hebt aangebracht?